  • 111. Data: 2010-01-04 23:03:47
    Temat: Re: Z archiwum - opony całoroczne a zimowe na śniegu
    Od: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>

    Użytkownik "Artur Maśląg"

    > Nie, nie, z samym ABS już nie chcę - co oferujesz?

    Możesz potestować moją Vectrę z ABS, TC, ESP+, lub Astrę tylko z ABS,
    niestety na obu obecnie zimówki.

    ps.jakoś dziwnie się z Tobą rozmawia.

  • 112. Data: 2010-01-04 23:07:17
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Artur Maśląg pisze:

    > To zależy do czego.

    Do rozgrzanego do 40stC suchego asfaltu, przeciez wtedy wszyscy
    zakladaja zimowki :P

    > Zależy od warunków.

    Tia mniej wiecej tak:
    http://www.youtube.com/watch?v=7PQstnnLscU :P

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 113. Data: 2010-01-05 00:22:31
    Od: mw <m...@g...com>

    On 4 Sty, 21:17, DoQ <p...@g...com> wrote:

    > LOL, wiesz jak dziala czujnik ABS czy tylko ci sie zdaje?:)
    WIdzę że wiesz lepiej więc powiedz skąd ABS bieże informacje o
    prędkości.
    Powiedzmy jest lekko z górki miałeś prędkość minimalną ABS nie działa,
    górka jest na tyle śliska że przyspieszasz, ABS odblokuje koła czy nie?

  • 114. Data: 2010-01-05 00:35:16
    Od: DoQ <p...@g...com>

    mw pisze:

> [...]
    > Powiedzmy jest lekko z górki miałeś prędkość minimalną ABS nie działa,
    > górka jest na tyle śliska że przyspieszasz, ABS odblokuje koła czy nie?

    ABS zlicza obroty piast kół i to cała filozofia ABSu. Żadnej siły nie
    mierzy, podobnie jak nie parzy kawy i nie pędzi bimbru.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 115. Data: 2010-01-05 00:37:32
    Od: mw <m...@g...com>

    On 5 Sty, 00:35, DoQ <p...@g...com> wrote:

    > ABS zlicza obroty piast k i to ca a filozofia ABSu. adnej si y nie
    > mierzy, podobnie jak nie parzy kawy i nie p dzi bimbru.
    Dobra, mierzy również zmianę prędkości kół, po odhamowaniu i
    zahamowaniu, dzięki czemu zna prędkość nie?

  • 116. Data: 2010-01-05 00:40:45
    Od: DoQ <p...@g...com>

    mw pisze:

    > Dobra, mierzy również zmianę prędkości kół, po odhamowaniu i
    > zahamowaniu, dzięki czemu zna prędkość nie?

    Skoro zlicza obroty wszystkich 4 kół to zna również różnicę prędkości -
    co w tym odkrywczego? Gdzie tam masz mierzenie jakiejkolwiek siły?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 117. Data: 2010-01-05 01:46:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 04 Jan 2010 22:35:49 +0100, Adampio wrote:

    >Mnie zawsze zdumiewało, że taki raczej ozdobny bieżnik tak sie dobrze
    >sprawował.

    To byly czasy gdy bieznik sluzyl do jazdy a nie do ozdoby :-)

    J.

  • 118. Data: 2010-01-05 10:55:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Adampio,

    > Mnie zawsze zdumiewało, że taki raczej ozdobny bieżnik tak sie dobrze
    > sprawował.

    A mnie zdumiewa słaba pamięć miłośników D-124. Już nie pamiętają, jak
    łatwo te opony było zniszczyć? To się potrafiło wypurchlić po jednym
    najeździe na krawężnik! To są najgorzej przeze mnie wspominane opony.
    Na drugim miejscu są Presto+, które na sam widok asfaltu traciły
    kształt i zapadały na ząbkowanie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 119. Data: 2010-01-05 11:42:20
    Od: mw <m...@g...com>

    On Jan 5, 12:40 am, DoQ <p...@g...com> wrote:

    > Skoro zlicza obroty wszystkich 4 kół to zna również różnicę prędkości -
    > co w tym odkrywczego? Gdzie tam masz mierzenie jakiejkolwiek siły?
    Czyli jak wszystkie 4 koła są zablokowane, i ABS odchamuje to nie
    mierzy zmiany prędkości obrotowej kół?
    Czy też jest gwarancja że zawsze któreś koło się obraca z prędkością
    samochodu?

  • 120. Data: 2010-01-05 11:49:44
    Od: DoQ <p...@g...com>

    mw pisze:

    > Czyli jak wszystkie 4 koła są zablokowane, i ABS odchamuje to nie
    > mierzy zmiany prędkości obrotowej kół?

    Rece opadaja...
    W momencie kiedy kola wcale sie nie obracaja, to wystepuje jakas roznica
    predkosci obrotowej ktora ABS musialby skorygowac?

    > Czy też jest gwarancja że zawsze któreś koło się obraca z prędkością
    > samochodu?

    Nie wiem o czym fantazjujesz, podobnie jak nie wiem co to znaczy "ABS
    odchamuje".

    Pozdrawiam
    Pawel