  • 21. Data: 2018-06-22 16:23:21
    Temat: Re: Yanosik
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-22 o 13:41, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup
    7.0.0.1...
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    >
    > Kiedys moze tak, dzis mam druga nawigacje, i trzecia :-)
    >
    > Poza tym dziala na tyle sprawnie, ze w 99% klient bedzie zadowolony.

    > Ktos tu wyjasnial niedawno. Wroclaw ul Długosza i prowadzi do Żerników
    > Wrocławskich.
    > Bo we Wrocławiu to jest ulica Jana Długosza.
    > To akurat juz poprawili, ale uwazac trzeba.
    >
    > Choc Szamotulska nie powinna takich problemów powodować.
    >
    > Tak czy inaczej uważać trzeba, bo kazda nawigacja moze wybrac inny
    > Olsztyn czy Gibraltar.

    Automapa nie wybierze nic innego, niż wskazane.
    Mogą być miejscowości "problematyczne", np. Zalesie, którego to w każdym
    chyba województwie jest po kilka - ale wtedy zawsze można zamiast
    miejscowości wpisać kod pocztowy, który jest absolutnie jednoznaczny.

    > GM ? Mam watpliwosci.
    >
    > Pomijajac trudne do sprawdzenia korki, to IMO janosik prowadzi dosc
    > poprawnie, trudno sie czegos czepic.

    Yanosika znam i używam od jego początków. Prowadzi coraz lepiej. Taki
    mój test: coraz bardziej tak, jak Automapa w wersji najlepszej, czyli
    windowsowej i z dostępem do Internetu.

    Natomiast GM do tej pory nie znają adresów. Robią podział geometryczny
    ulicy i dzielą adresy po równo, a przecież gdzieniegdzie bywa, że mamy
    nr 14, potem 16, potem dwa kilometry lasku i dopiero 18. AM o tym wie, a
    GM nie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 22. Data: 2018-06-22 17:28:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 22 Jun 2018 13:41:42 +0200, Trybun

    > Jaki procent kierowców może używać NE, jakieś 5%, i oni na podstawie
    > tego wydają komunikaty o korkach... NE nie można porównywać go Google,
    > Google to system który ma w telefonie prawie każdy kierowca, Tak że tu
    > obejdzie się bez dronów bo przez GPS jak i sieć dobrze znają położenie
    > nawet konkretnego urządzenia.

    Czy zdajesz sobie sprawę, że większość ludzi już korzysta z Yanosika na tym
    samym urządzeniu na którym działają GM? Wystarczy wystąpić o zgodę
    użytkującego Yanosika aby aplikacja, nawet w tle, zbierała informacje o
    położeniu i uzyska dokładnie to smao co GM. Nawet jeśli Yanosik ma te swoje
    urządzenia, to łatwiej niż puszczać drony, jest zaaplikować w tym sieć G i
    też zbierać takie dane na własną rękę. Ale podejrzewam, że nikt już nie
    kupi od nich takich urządzeń na chwilę obecną.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 23. Data: 2018-06-22 20:47:42
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 22-06-2018 o 09:52, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Marek S"  napisał w wiadomości grup

    > Za to dopracowal recepture piwa i algorytm sprzedazy :-)

    > Dlaczego - potrafi tez dobrze dzialac.

    Mnie dzisiaj przeprowadził wokół miasta zamiast przez centrum, jak zwykle.
    Tak dużym objazdem że zastanawiałem się dlaczego.
    Dowiedziałem się jak próbowałem być mądrzejszy niż Y i zjechać w stronę
    centrum - każda próba kończyła się regularnym korkiem, więc suma sumarum
    i tak trzeba było jechać mniej więcej tak jak Y kazał na początku.

    Zaoszczędziłbym z 10 minut spokojnie.
    Więc w Poznaniu działa.

  • 24. Data: 2018-06-22 23:27:10
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 22 Jun 2018 13:41:42 +0200, w <5b2cdfb5$0$684$65785112@news.neostrada.pl>,
    Trybun <c...@j...ru> napisał(-a):

    > Jaki procent kierowców może używać NE, jakieś 5%, i oni na podstawie
    > tego wydają komunikaty o korkach...

    Jakby NE używało 5% kierowców, to byłoby super.
    Pewnie używa z 1%.

    Jak widać sprawdza się to świetnie.

    > NE nie można porównywać go Google,
    > Google to system który ma w telefonie prawie każdy kierowca, Tak że tu
    > obejdzie się bez dronów bo przez GPS jak i sieć dobrze znają położenie
    > nawet konkretnego urządzenia.

    Przez sieć to sobie możesz jedynie wywróżyć rejon, w którym kierowca jeździ, a
    już na pewno nie jaką ulicą.
    Poza tym, aby GPS działał to jeszcze trzeba go włączyć.

  • 25. Data: 2018-06-22 23:29:38
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 22 Jun 2018 09:08:08 +0200, w <5b2c9f83$0$589$65785112@news.neostrada.pl>,
    Trybun <c...@j...ru> napisał(-a):

    > Nie ma czegoś takiego, i nie będzie dopóki np NaviExpert nie będzie miał
    > kilku dronów na km2 terenu.

    Po jakiego wuja drony i co mają one dać?

    > Teraz używane jest gó*nko które tylko w
    > przybliżeniu spekuluje a nie podaje rzetelne informacje.

    NE akurat podaje bardzo rzetelne informacja, zwłaszcza w porównaniu z innymi
    navi.

    > Równie dobrze
    > można by tego w ogóle nie włączać a efekt będzie z grubsza taki sam.
    > Jadę np do Gniezna na ulicę Chrobrego 1 to oczekuje od nawigacji że mnie
    > doprowadzi do tego miasta, na tą ulicę, najkrótszą trasą a nie każe
    > ganiać za własnym ogonem w rzekomym omijaniu korków.

    Cóż -- chyba wiesz ile zjesz.
    A najkrótsza trasa w zasadzie nigdy nie jest najszybszą.

  • 26. Data: 2018-06-23 11:38:25
    Od: j...@i...pl

    On Fri, 22 Jun 2018 13:41:37 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Ktos tu wyjasnial niedawno. Wroclaw ul Długosza i prowadzi do Żerników
    >Wrocławskich.
    >Bo we Wrocławiu to jest ulica Jana Długosza.

    Piłsudskiego w Ząbkach, trasa wzynaczona na Piłsudskiego ale w
    Markach. Też już poprawione, ale takich kwitaków w GM, a co za tym
    idzie w Waze, jest sporo.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 27. Data: 2018-06-23 11:40:07
    Od: j...@i...pl

    On Fri, 22 Jun 2018 16:23:21 +0200, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >chyba województwie jest po kilka - ale wtedy zawsze można zamiast
    >miejscowości wpisać kod pocztowy, który jest absolutnie jednoznaczny.

    Nie da się ukryć że AM ma najlepszą baze adresową w Polsce. Niesty,
    sam program ostatnio (tzn. od kilku lat) dołuje, a wersja na Androida
    to chyba dalej jest wewrsja beta, i to na dodatek płatna.

  • 28. Data: 2018-06-23 11:43:58
    Od: j...@i...pl

    On Fri, 22 Jun 2018 13:41:42 +0200, Trybun <c...@j...ru> wrote:

    >Jaki procent kierowców może używać NE, jakieś 5%, i oni na podstawie
    >tego wydają komunikaty o korkach...

    Ale często ten NE wie o korku, o którym GM nie wie, Dlaczego? NE to
    nie tylko dane od użytkowników samego programu, mają też dane od
    dostawców zewnętrznych.

  • 29. Data: 2018-06-23 12:04:09
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-06-22 o 17:28, Myjk pisze:
> [...]
    > też zbierać takie dane na własną rękę. Ale podejrzewam, że nikt już nie
    > kupi od nich takich urządzeń na chwilę obecną.

    Z opisu działania Y wynika że bazuje on przede wszystkim na danych od
    użytkowników, Nie ma żadnych dronów, nie sądzę także aby był w stanie
    szpiegować każdego użytkownika telefonu wbrew jego woli, tak jak to robi
    Google.

    I co z tego że używają równolegle innych programów nawigacyjnych? Z
    danych GPSu może jednocześnie korzystać wiele programów.

  • 30. Data: 2018-06-23 12:06:28
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-06-22 o 23:27, r...@k...pl pisze:

    > Jakby NE używało 5% kierowców, to byłoby super.
    > Pewnie używa z 1%.
    >
    > Jak widać sprawdza się to świetnie.

    Niech mu będzie i całe 5%.

    Opinia młodego. Ja też po kilku pierwszych "pomocach"  w omijaniu korków
    o mało nie padłem na twarz i nie zacząłem bić pokłonów. Aż postanowiłem
    sprawdzić  - okazało się że w tym "korku" o którym prawi NE jest kilka
    aut, normalny ruch. Jeszcze kilka prób i mimo ważnej jeszcze subskrypcji
    NE wylądował w koszu. Zwykły badziew, mimo tego że pracuje w trybie
    online to nie ma nawet aktualnych dróg.
    Choć muszę przyznać że nie znam stanu i jakości tego programu  na dzień
    dzisiejszy - być może coś się zmieniło na lepsze..

    > Przez sieć to sobie możesz jedynie wywróżyć rejon, w którym kierowca jeździ, a
    > już na pewno nie jaką ulicą.
    > Poza tym, aby GPS działał to jeszcze trzeba go włączyć.

    Aż mnie skręca z ciekawości, z jakiego to źródła korzysta ten NE, który
    jest teraz aż tak niewiarygodnie skuteczny?