    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: XZ1 sample
    Date: Fri, 3 Jun 2011 18:20:24 -0500

    "henry1" <h...@i...pl> wrote in message
    news:is5vut$gad$1@opal.icpnet.pl...
    > Użytkownik "Maciek" <m...@p...com> napisał w wiadomości

    > To mógł napisać, że mieszka w obamowie :-)
    > Zlikwidują wizy to my w zamian przeniesiemy nasze MM do nich.
    > Zobaczymy czy ceny z MM im się spodobają :-)))

    Widziałem ten aparat w sklepie Frys - bardzo poręczny, zgrabny...
    Nie moglem sie nim pobawic niestety, bez baterii byl, niepodlaczony.

    Mam jednak obawy czy w obudowie podwodnej będzie wszystko
    działać jak należy... Pokretlo na obiektywie bedzie niedostepne przeciez.

    Dodatkowo czytam opinie że jednak Canon G12 produkuje lepsze
    HD wideo 720p od tego XZ1. Nie wiem na co się zdecydować...
    G12 byłby jakimś tam upgrade do mojego G9 ale nie wiem co wybrać.

    Cenowo jeśli chodzi o zestaw do nurkowania wygląda to tak dla XZ1:
    aparat najtaniej znajduję za $450 z darmową dostawą (zwykle $499):
    http://www.simplyelectronics.net/mainproduct.php?cur
    rency=usd&pid=13343
    obudowa podwodna najtansza za $215 +$13 wysyłka = $228 jest tu:
    http://www.videodirect.com/Merchant2/merchant.mvc?Sc
    reen=PROD&Product_Code=PT050&Category_Code=ODSCUNDWT

    W sumie mam Olympusa pod wodę za $678.

    Canon najtaniej znajduje za $460 z darmową wysylką tutaj:
    http://www.daxmart.com/product.php?id_product=22
    obudowa podwodna za $184 tutaj:
    http://www.amazon.com/Canon-WP-DC34-Underwater-Housi
    ng-PowerShot/dp/B002LITT5G

    Czyli w sumie Canona mam pod wodę za $644.

    Ale - obudowa pod wodę Olympusa wygląda na lepiej dopracowaną,
    umożliwia dołączenie adapterów przed obiektyw, lampy błyskowej - nie wiem
    jaka jest ich użyteczność, ale to inna bajka.
    Olympus mniejszy - Ciekawe czy bedzie tak samo długo pracował
    na bateriach co G12. Boję się, że zmieściła się w Olympusie mniejsza bateria
    niż w G12. Przy cenach właściwie identycznych
    co Wy wybralibyście przy mniej więcej jednakowej ilości zdjęć i filmów
    kręconych pod wodą?

    A może w tej cenie da się znaleźć jakąś kamerę cyfrwą HD z obudową pod
    wodę co oprócz filmów robi przyzwoite fotki?