  • Data: 2010-06-28 14:27:27
    Temat: Re: XMega, DMA i sygnał strobe
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "newxmega" <m...@m...mm> napisał w wiadomości
    news:i0a5nn$bhv$1@opal.futuro.pl...

    > A peryferia? Przecież są zamapowane do przestrzeni wewnętrznej pamięci
    > danych. Jeżeli procek -rdzeń się odwołuje dużo do ramu wewnątrz to co z
    > uartami i innymi?

    Nie jest to tak do końca jedna przestrzeń (przynajmniej dla części
    urządzeń I/O), gdyż działają dla nich instrukcje IN, OUT, które się
    wykonują w jednym cyklu, dla porównania STS i LDS (ich ekwiwalent dla
    urządzeń spoza I/O) wykonuje się 4 cykle (LD, ST - dwa cykle). Poza tym
    pomiędzy przestrzenią I/O i SRAM jest jeszcze przestrzeń EEPROM.

    Atmel jest niestety bardzo powściągliwy w swojej dokumentacji, niemniej
    DMA ma także dostęp do przestrzeni I/O i EEPROM. Więc tak do końca nie
    wiadomo jak to będzie.
    Jednak jest pewne, że:

    - to CPU ma wyższy priorytet nad DMA,
    - jeśli DMA zajmuje szynę, to CPU go od razu nie wytnie, tylko dopiero po
    zakończeniu aktualnego cyklu dostępu do pamięci, jednakże z uwagi na
    3-stopniwy pipelining procesor wie kilka taktów wcześniej, że będzie
    potrzebny dostęp do pamięci, więc pewnie jakieś działania w tym kierunku
    podejmuje. Kłopot może być w przypadku pętli i instrukcji wykonywanych
    bezpośrednio po skoku, ale jak pisałem, jedyne co ci grozi to +1 cykl
    oczekiwania na zwolnienie magistrali systemowej.