  • Data: 2010-06-28 21:20:17
    Temat: Re: XMega, DMA i sygnał strobe
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "newxmega" <m...@m...mm> napisał w wiadomości
    news:i0b0on$hma$1@opal.futuro.pl...

    > Czy używasz do czegoś tego mechanizmu zdarzeń routowanych niezależnie
    > między peryferiami?

    Ja dopiero do przesiadki na ATXMEGA dojrzewam...

    Ale właśnie dotarłem do
    http://www.atmel.com/dyn/resources/prod_documents/do
    c8077.pdf
    i na stronie 23 i 24 jest opis, z którego jasno wynika, że jest bardzo
    dobrze:

    Data Memory and Bus Arbitration

    As the Data Memory organized as four separate sets of memories, the
    different bus masters

    (CPU, DMA Controller read and DMA Controller write) can access different
    memories at the

    same time. As Figure 4-3 on page 24 shows, the CPU can access the External
    Memory while

    the DMA (DMA) Controller is transferring data from Internal SRAM to I/O
    Memory.

    Czyli wynika do tego, że dostęp do:

    - wewnętrznej SRAM
    - zewnętrznej SRAM
    - I/O
    - EEPROM

    jest możliwy w tym samym czasie.

    > I wracając do DMA. Czy dużp jest zachodu żeby zapuścić transfer ?
    > Jak wygląda sprawa WINAVR 2010 i tego procka ? Czy są jakieś gotowe
    > funkcje pod niego?

    Nie wiem, ja to lubie sobie w assemblerze dłubać, do C się dopiero
    przymierzam.
    Co do zapuszczenia transferu, to kilka rejestrów wypełnić trzeba.