  • Data: 2009-11-17 23:31:16
    Temat: Re: Wzmacniacze m.cz. dużej mocy i ich zasilacze.
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 17 Nov 2009 21:49:41 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Jeszcze gorzej mi się zrobiło, gdy zobaczyłem D-Cell504:
    >http://pro-audio.powersoft.it/download_get.php?obj=
    751

    >Zasilacz ma mieć PFC. Ale wskażcie mi proszę dławik tego PFC. Mamy
    >ostry filtr wejściowy z dwoma dużymi dławikami skompensowanymi, mamy
    >transformator toroidalny, mamy kondensatory filtrujące po stronie
    >wtórnej ale nie ma ani śladu dławików.

    Ja tam widze trzy duze szare prostokatne elementy, jeden duzy czarny
    cylinder i kilka maluchow.

    >Lektura stron producenta ujawnia, że tak naprawdę, to PFC jest trochę
    >udawane, jest na pewno aktywne ale jak zrobić PFC bez dławików? I to o
    >mocy ponad 700W, przeznaczone do zasilania solidnego wzmacniacza.

    Czytales user manual ?
    http://www.powersoft-audio.com/product_list.php?id_m
    enu=213&obj=128

    kondensatory maja 1000u/63V, przynajmniej na wzmacniaczu
    http://blog.livedesignonline.com/briefingroom/wp-con
    tent/uploads/2009/06/powersoft_d-cell-scontornata.jp

    2*350W to on ma przez 8ms. ciaglej 2*250W.
    Choc w sumie to na te 8ms tez trzeba wydolic.

    Jak sie zastanowic .. co w zasadzie robia te elektrolity przy
    wyjsciach ? Moze one jednak na zasilaniu ?

    Przy sygnale 1kHz obciazane beda kondensatory z + i - zasilania,
    to moze liczyc mozna na cale 8 ? 8*1m@60V = 14.4J.
    700W*5ms to tylko 3.5J. A przeciez przy PFC przez 5ms moc jest tylko
    ponizej sredniej, a nie zerowa.

    A przy sygnale nizszej czestotliwosci .. thd dla 100Hz powyzej 50W
    rosnie mocno - choc tylko do 0.5% .. ale wykres konczy sie na 200W.

    Wiec w sumie to moze nie az tak duze bambuko. Ale w schemat to bym
    chetnie popatrzyl.

    J.

    P.S. A mnie zaskoczyl niedawno projektor ... wielkosc aktowki mniej
    wiecej, a ekran .. tak ze 20m ..