  • 1. Data: 2012-02-23 10:18:57
    Temat: Wzmacniacz sygnalu do garazu podziemnego.
    Od: "_THX." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Potrzebuję w dość dużym garażu podziemnym (w kształcie dużej litery "U")
    zamontować repetytory/wzmacniacze sygnału GSM.

    Żeby nie było interefencji pomiędzy repetytorami, to możemy dać jeden
    repetytor jednopasmowy na niższą częstotliwość, i drugi repetytor
    jednopasmowy na wyższą częstotliwość.

    Czy możecie polecić konkretne rozwiązanie, producenta, sprzedawcę,
    ewentualnie instalatora (W-wa)?

    Z uwagi na kształt garażu antena przy jednym repetytorze powinna mieć
    charakterystykę dipola (promieniowanie w dwóch kierunkach), a przy drugim
    repetytorze charakterystykę kierunkową (promieniowanie w jednym kierunku).

    Powierzchnia garażu to w sumie ok 2 tys. m2 (nie musimy mieć pokrycia 100%,
    wystarczy miejscowa możliwość dodzwonienia się pod przykładowo służby
    alarmowe).

  • 2. Data: 2012-02-23 10:27:30
    Temat: Re: Wzmacniacz sygnalu do garazu podziemnego.
    Od: "Chris" <N...@n...pl>

    _THX. nabazgrał(a):

    > Potrzebuję w dość dużym garażu podziemnym (w kształcie dużej litery "U")
    > zamontować repetytory/wzmacniacze sygnału GSM.

    Zobacz u nich, zajmują się rzeczami nietypwymi. Starzy dobrzy fachowcy z
    zamiłowaniem do sprzętu a nie sprzeawczyki byle zarobić ten 1% na sprzecie.

    http://amiserwis.pl/index.htm

  • 3. Data: 2012-02-23 11:26:33
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "_THX." <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 100%,
    > wystarczy miejscowa możliwość dodzwonienia się pod przykładowo służby

    Poprawnie działają np. takie:

    http://www.dipol.com.pl/oferta-repeatery-repeatery-g
    sm,4384.htm

    Ważne, żeby sygnały wejściowe i wyjściowe były odseparowane pod względem
    kierunku i poziomu sygnału.

    W jednym przypadku skutecznie przedłużyłem zasięg "wzmacniaczem pasywnym" :)
    Antena GSM - kabel - antena GSM.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 4. Data: 2012-02-24 10:53:00
    Od: "_THX." <j...@W...gazeta.pl>

    To też może mieć sens :-)
    Garaż jest pod podwórzem i ma kilka "kominków" wentylacyjnych wysokości rzędu
    2 metrów, którymi można łatwo wejść z sygnałem.
    Jakie anteny, jaki kabel, co z ochrona odgromową?

    -----

  • 5. Data: 2012-02-24 12:33:23
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "_THX." <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rzędu
    > 2 metrów, którymi można łatwo wejść z sygnałem.
    > Jakie anteny, jaki kabel, co z ochrona odgromową?

    Pisz pod postem.

    Na potrzeby testów przeciągneliśmy kabel S-6 (lepsza odmiana RG-6), a na
    końcach zrobiliśmy prowizoryczne anteny z odizolowanej środkowej żyły.
    Dystans był chyba około 20 metrów. Poziom sygnału w pomieszczeniu
    serwerowni, które było w centrum budynku, zauważalnie wzrósł. Ponieważ
    instalacja testowa spełniała swoje zadanie, to nie wymienialiśmy jej na
    farbryczne anteny i kabel 50 Omowy.

    Wykonując ją "profesjonalnie" należy kupić anteny na pasmo GSM/3G i połączyć
    kablem s rodzaju RG-58 lub podobnym o jak najniższym tłumieniu w tych
    pasmach. Efekt jest jednak nieprzewidywalny. Sygnał może okazac się za
    słaby. Przy wzmacniaczach GSM masz 90% szans na sukces.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 6. Data: 2012-02-24 12:41:47
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Fri, 24 Feb 2012 13:33:23 +0100, yabba napisał(a):

    > Użytkownik "_THX." <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Pisz pod postem.

    On nie będzie, to jest troll, który ma ubaw z tego, że specjalnie olewa
    zasady kultury. Jak inni się wkurzają, to on wtedy marszczy freda do
    zaniku tętna.
    Większość mu już przestała w ogóle odpowiadać, więc zaczął tworzyć nowe
    wątki z wymyślonymi problemami. Na różnych grupach. Ciągle też zmienia
    nicki, żeby wyłazić z KF.
    Nie karm, to sobie pójdzie. Przynajmniej na chwile. Później niestety wróci,
    licząc, że ludzie zapomną albo przyjdą nowi, którzy nakarmią. Niestety, ma
    rację - wciąż ktoś go dokarmia.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "geohot to troche narcyz i mitoman" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 7. Data: 2012-03-13 11:06:58
    Od: "_THX." <j...@W...gazeta.pl>

    No to dziwne - na maile nie odpowiadają, telefonu nie odbierają.

    -----

  • 8. Data: 2012-03-13 11:32:20
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    _THX. nabazgrał(a):

    > No to dziwne - na maile nie odpowiadają, telefonu nie odbierają.

    No to sorry, jakiś czas tam nie byłem ale zawsze jeździłem osobiście ...
    może już się wyprowadzili ...

  • 9. Data: 2012-03-14 06:48:35
    Od: "_THX." <j...@W...gazeta.pl>

    Udało się dodzwonić.
    Tyle, że nie zajmują się instalacjami, jedynie produkcją jakichś "wynalazków"
    u siebie na miejscu.
    Tak czy inaczej dziękuję za namiar.

    -----