eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaWzmacniacz operacyjny i filtr, wzmacniacz operacyjny wydajność prądowaRe: Wzmacniacz operacyjny i filtr, wzmacniacz operacyjny wydajność prądowa
  • Data: 2010-01-14 19:49:04
    Temat: Re: Wzmacniacz operacyjny i filtr, wzmacniacz operacyjny wydajność prądowa
    Od: Wojciech Bartczak <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-01-14 14:56, Michał Baszyński pisze:

    > bez pełnego schematu i widoku układu ścieżek to zgadywanie, oscylacje
    > może powodować na przykład pojemnościowe obciążenie wyjście wzmacniacza
    > - niektóre tego bardzo nie lubią, niektóre są nawet specjalnie
    > uodparniane na to przez producenta.

    Chwilowo układ jest montowany na płytce uniwersalnej, także, ścieżki to
    równoległe kawałki miedzi z dziurkami w środku :) poprzerywane zaraz za
    obwodem wzmacniacza. Poniżej dorzucam link do schematu ideowego,

    http://img691.imageshack.us/img691/5175/filtry.jpg .

    Chciałem sprawdzić jak działa całość bez produkowania płytek.
    Dodam, że problem nie występował, jeżeli podłączony był tylko wzmacniacz
    nieodwracający. Sygnał o wysokiej f. pojawia się tylko
    wtedy kiedy podłączone są oba wzmacniacze w kostce.

    > jakiego tam prądu potrzebujesz?
    > Bo może wystarczy po prostu zastosować jakiś wzmacniacz mający większy
    > dopuszczalny prąd wyjściowy niż standardowe WO.

    Nie sam prąd jaki potrzebuje to problem, tylko raczej pojemność ok. 1uF
    do przeładowania w czasie startu i stanów nieustalonych.

    Wojtek.