eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaWzmacniacz operacyjny i filtr, wzmacniacz operacyjny wydajność prądowaRe: Wzmacniacz operacyjny i filtr, wzmacniacz operacyjny wydajność prądowa
  • Data: 2010-01-14 19:17:34
    Temat: Re: Wzmacniacz operacyjny i filtr, wzmacniacz operacyjny wydajność prądowa
    Od: Wojciech Bartczak <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-01-14 14:27, Waldemar Krzok pisze:

    > Mam pod nogą Tietze/Schenk w oryginale i tam są dwa różne rozwiązania.
    > Oba wypróbowałem kiedyś robiąc na szybko wzmacniacz słuchawkowy.
    > 1. WO w normalnym okablowaniu. Na wyjściu para komplementarna, C NPN do
    > +, C PNP do -, emitery połączone ze sobą. Bazy też do wy WO. Między
    > bazami a emiterami jest opór 68 omów. Wyjście to emitery.
    > Moja robota (na uczelni, trzeba było robić z tego, co w szufladzie): WO
    > to 741, tranzystory BC550C/560C dparowane wg h21e i Icb0. Opornik to 100
    > omów z podłączonym równolegle potencjometrem 100 omów do tego szeregowo
> [...]

    Dziękuje za podpowiedź
    Mnie w głowie utknął schemat 2 z zasilaniem WO przez oporniki :)
    Wydaje mi się, że przy dobrym doborze rezystorów ( oryginalnie chyba
    100R) będzie łatwiej o brak zniekształceń nieliniowych :) Zamierzam
    zastosować tranzystory unipolarne. Ale przetestuje obie konstrukcje.

    Pozdrawiam,
    Wojtek.