eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaWzmacniacz operacyjny i filtr, wzmacniacz operacyjny wydajność prądowaRe: Wzmacniacz operacyjny i filtr, wzmacniacz operacyjny wydajność prądowa
  • Data: 2010-01-14 13:56:16
    Temat: Re: Wzmacniacz operacyjny i filtr, wzmacniacz operacyjny wydajność prądowa
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-01-13 23:19, Wojciech Bartczak pisze:

    > Problem powstaje w części między wzmacniaczem nieodwracającym a
    > pierwszym filtrem (Bessela). Na oscyloskopie zamiast sygnału, który
    > powinienem otrzymać, wzmocnionego ok. 40 razy, widzę sinusoidę o
    > f=~250kHz dokładnie przykrywającą interesujący mnie przebieg. Fizycznie
    > wzmacniacz nieodwracający oraz filtr Bessela zmontowałem używając
    > wzmacniacza podwójnego WO1(piny OUT(1), -IN(2), +IN(3)) to wzmacniacz
    > nieodwracający, WO2( piny OUT(7), -IN(6), +IN(5)) to filtr. Co może być
    > powodem takiego zachowania układu ?

    bez pełnego schematu i widoku układu ścieżek to zgadywanie, oscylacje
    może powodować na przykład pojemnościowe obciążenie wyjście wzmacniacza
    - niektóre tego bardzo nie lubią, niektóre są nawet specjalnie
    uodparniane na to przez producenta.

    > Kolejny problem to wydajność prądowa sztucznej masy wytwarzanej w tym
    > układzie. Na poziomie 2V znajduje się sztuczne "0", które jest punktem
    > odniesienia dla wzmacniaczy. "0" popędzane jest z wtórnika napięciowego,
    > obawiam się, że w skrajnych warunkach nie będzie on wstanie przeładować
    > wszystkich pojemności w układzie i powstaną oscylacje. Poszukiwałem
    > optymalnej metody zwiększenia wydajności prądowej tego układu.

    jakiego tam prądu potrzebujesz?
    Bo może wystarczy po prostu zastosować jakiś wzmacniacz mający większy
    dopuszczalny prąd wyjściowy niż standardowe WO.

    --
    Pozdr.
    Michał