    From: "Desoft" <N...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wzmacniacz DC - jak?
    Date: Sat, 26 Nov 2016 15:56:27 +0100

    news:almarsoft.4101429882853995777@news.neostrada.pl

    > No zastanawiam się i nic nie wymyśliłem... (przypominam, że.chodzi o
    > wzmacniacz DC a nie AC). Mam 0.001V DC na wejściu, jak to wzmocnić w
    > układzie z zasilaniem.+5V {bez generowania ujemnego)?

    No to wyobraź sobie:
    Masz zasilanie niech będzie dowolne
    Podłączasz rezystor do zasilania, do drugiej nogi rezystora dajesz anodę
    diody zwykłej.
    Katoda diody do masy.
    Mierzysz napięcie na anodzie diody. Wynosi 0,7V. (wszystko względem masy)
    Rekalibrujesz miernik (gdyby był analogowy, to wyginasz wskazówkę na zero
    :) ).
    Czyli umawiamy się, że jak miernik pokazuje 0,7V to oznacza to 0V.
    Odrywasz katodę diody od masy i od teraz to jest wejście Twojego układu
    pomiarowego.
    Czyli jeżeli pomiędzy masą a katodą diody jest 0V, to miernik pokazuje
    0,7V - a jak się umówiliśmy oznacza to 0V.
    Kiedy pomiędzy masą a katodą diody jest jakieś napięcie np 1V, to miernik
    pokazuje 1,7V
    czyli po umowie 1V.
    Kiedy na wejściu jest -0,5V (ujemne!) to miernik pokazuje 0,2V - napięcie
    dodatnie!, które oznacza ...
    chyba jasno opiałem :)

    --
    Desoft