    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wzbudzanie silnika elektrycznego
    Date: Thu, 17 Mar 2016 14:52:26 +0100

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:ncdpl5$3ge$1@dont-email.me...

    > No teoretyzując to tak. I na teoretyzowaniu można skończyć bo w praktyce
    > wszystko jest skonstruowane tak żeby zewnętrzne czynniki nie miały wpływu
    > na prawidłowe funkcjonowanie obwodu, a kręcenie silnikiem

    Otóż to.

    > [..]

    > Ostatni raz tą książkę miałem w łapach jakieś 25 lat temu. Wiem że można
    > ale powtarzam, konstrukcja samochodu przeciwdziała takiej możliwości.

    I to możliwie jak najlepiej.

    > Musielibyśmy zagłębić się w konstrukcję wagonu, czy aby nie jest to
    > metalowy szkielet obity płytami pilśniowymi no i okna, w skrajnym wypadku
    > wagon mógł posłużyć za elementy anteny kierunkowej.

    Full-metalic :)
    Oczywiście, to nie był jedyny czynnik tak dalekiego zasięgu. Ale to znów
    temat na osobną rozprawkę.
    Z pewnością konstrukcja nie służyła jako antena. Mogła najwyżej tu i tam
    zlekka odbijać fale. Antena wystawiona przy oknie znacznie lepiej zbierała.

    Wracając do samochodu i kręcenia szyby z zewnątrz. Primo - założyć antenę,
    sekundo, wyprostować sygnał z anteny i zasilić nim silnik, tertio,
    dostarczyć odpowiednio dużo energii, aby pokryć straty w wystarczającym
    stopniu. A w realu, nic z tych rzeczy, a jeśli, to aby nawet, gdy dowalimy i
    gdzies to się wyprostuje, by nie dodarlo do silnika, lub chociaż nie
    spowodowało jego ruchu.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.