  • Data: 2016-03-10 09:50:03
    Temat: Re: Wzbudzanie silnika elektrycznego
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "bobofrut" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    news:4666f237-8699-4db7-98c0-c32f72354546@googlegrou
    ps.com...

    > Jak coś niezrozumiale napisałem, to pytaj, może dam radę ubrać sporną
    > kwestię w inne słowa.

    Czy chodzi Ci o sam w sobie silnik, czy można coś do niego podłączyć?
    Mały silniczek, czy olbrzymie bydlę?
    Czy można naokoło silnika zamontować wirujący elektromagnes jako źródło fal
    elektromagnetycznych?
    Da się np. (pionowa igła, uzwojenie, magnes stały i fotoogniwa zamiast
    komutatora) zrobić silniczek zasilany światłem, a światło to też fale
    elektromagnetyczne.
    P.G.