  • Data: 2009-05-09 21:29:45
    Temat: Re: Wywołanie zdjęć - korekta dla LAB, LCD, CRT
    Od: Czornyj <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Po pierwsze czarne tło podnosi kontrast w odbiorze, po drugie - a w
    > czym przeszkadzają palety?
    Przy symulacji podłoża palety przeszkadzają, bo zawierają czystą biel
    monitora, na do której adaptuje się oko. Niestety, w PS całkowicie
    wyczyszczony ekran jest dalczegoś tylko z czarnym tłem.

    > Ja bym jednak radził bez symulacji podłoża.
    Jeśli monitor jest skalibrowany tak, by symulacja podłoża nie
    spowodowała zbytniego spadku kontrastu, to uzyskuje się lepszą
    wizulaną zgodność.

    > Wszystko ładnie-piknie, tylko ta metoda zakłada posiadanie;
    > a - porządnego i oprofilowanego monitora
    > b - porządnego i odzwierciedlającego rzeczywistość profilu labu.
    > Jak znam życie, conajmniej jedna z tych opcji jest nieosiągalna, jak i
    > nie obie. Ale fakt, tak jest po bożemu.
    Bez oprofilowanego monitora to oczywiście może być zonk, ale to
    wiadoma sprawa.
    Ukręciłem sobie hobbystycznie profile na Atkinsonie 1728p dla jednego
    krakowskiego minilabu, gdzie stoi nowiutki, ładnie linearyzowany KIS i
    robią na Endurze. Efekty są całkiem przyjemne - nawet B&W w dobrym
    świetle wygląda całkiem znośnie.