  • 141. Data: 2015-05-20 09:58:49
    Temat: Re: Wysyp "30"?
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-05-18 o 08:31, WW pisze:
    > Witam
    >
    > Od dziś policji dano więcej władzy, oczywiście "dla naszego dobra".
    > Jedną z innowacji jest prawo odebrania prawa jazdy przez policje, za
    > przekroczenie o 50 km/h. prędkości w terenie zabudowanym.
    > Zupełnie przypadkiem dowiedziałem się, że zamówiono wiele nowych znaków,
    > takich okrągłych, z czerwoną obwódką i cyfrą "30".
    > Ciekawe, czy ma to jakiś związek z nowymi uprawnieniami?
    >

    > Pozdrawiam
    > WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
    > Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

    a dziś zasłyszałem w radiu że niby tych z immunitetem nowe przepisy też
    obowiązują - prawda to? jakieś niedopatrzenie?

    Łukasz

  • 142. Data: 2015-05-20 10:04:19
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-05-19 o 19:21, J.F. pisze:

    > Spoko spoko - od "mowienia" na jakims szemranym portalu to przepis sie
    > nie zmieni :-(
    >
    > Co gorsza - glosowanie na PiS, ani na Kukiza czy Korwina tez go nie
    > zmieni ... ale przynajmniej czesc jego autorow i poplecznikow straci
    > stanowisko i immunitet :-)

    a bo ja wiem? jako prezydent to pewnie niewiele by mógł zrobić, ale ktoś
    z dobrymi intencjami wkurwiony na obecną politykę może nieźle namieszać
    jeśli wejdzie do rządu... o ile nie zmieni swoich poglądów

    Łukasz

  • 143. Data: 2015-05-20 10:13:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "dddddddd" napisał w wiadomości

    >a bo ja wiem? jako prezydent to pewnie niewiele by mógł zrobić, ale
    >ktoś z dobrymi intencjami wkurwiony na obecną politykę może nieźle
    >namieszać jeśli wejdzie do rządu... o ile nie zmieni swoich poglądów

    Za piec miesiecy glosowanie na poslow, i mam nadzieje ze Kukiz smazy
    jakas partie :-)

    A tak nawiasem mowiac, to myslicie ze jakis polityk, szczegolnie jak
    wejda JOW, powie ze to zly pomysl ?
    Predzej powie ze cieszy sie, ze wreszcie jest bat na piratow -
    wyborcow bez samochodow, i tych co nie przekraczaja 80 jest wiecej :-)

    J.

  • 144. Data: 2015-05-20 13:18:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 May 2015, Newok wrote:

    > Użytkownik "bartosz" <b...@w...pl> napisał

    > Znaki drogowe nie są po to, aby kierowca zaczął się zastanawiac,
    > czy ten znak ma tam być, czy nie.
    > Znak drogowy jest po to, aby kierowca NATYCHMIAST
    > zaczął go przestrzegać. Później może zgłosić swoje uwagi tym którzy mają
    > wpływ na oznakowanie dróg.

    Niemniej, dwa pytania pozostają.
    1. Dlaczego odpowiedzialność nie ma być związana ze SKUTKAMI złamania
    przepisu, w tym przypadku - stworzenia zagrożenia lub nie
    2. Jaka ma być odpowiedzialność (i kto ma ją orzekać) za np. bezzasadne
    ograniczenie prędkości.

    Aby prawo *nie mogło* służyć innym celom niż sprawiedliwości, powinno
    zarówno mieć na uwadze cel jak i narzucać "ograniczenia odwrotne".

    > O co chodzi ? Obecne zmiany uniemożliwiają myślenie ?

    "Uczą niemyślenia".
    Karzą za jedno oderwane kryterium, niejako "bezzwiązkowo" z faktem
    spowodowania zagrożenia.
    Całkiem niedawno na innej grupie ktoś zadał niezłe pytanie: dlaczego
    BARDZIEJ nie są ścigane wykroczenia, będące powodem istotnej większości
    wypadków?
    Idzie oczywiście o nieustępowanie pierwszeństwa.

    Na dziś jest tak, że za jazdę z jednym promilem jest więzienie
    i odebranie PJ. Za +50 odebranie PJ.
    A za coś takiego (zakładając że nie przekroczy prędkości :P):
    http://www.youtube.com/watch?v=vr1cyL7WpXw&blend=22&
    lr=1&ob=5
    ...całych 500 zł mandatu. I można grzać dalej.

    No ja zwyczajowo powiadam, że dopóki proporcja kar nie będzie
    ODWROTNA, na drogach nie będzie lepiej.
    Przecież ten z filmiku jeździ "nie widzę to jadę"...

    Coś jeszcze.
    Nijak nie podważam, że prędkość istotnie odbija się na skutkach
    wypadków, i że jest wiele miejsc, w których to "nie widać"
    dlaczego owa prędkość może być niebezpieczna (powód pierwszy
    na liście - zła widoczność dla podporządkowanych).
    Pic w tym, że w takim miejscu kierujący MOŻE spowodować
    tragiczny wypadek. A kara za złamanie przepisu taka sama,
    jak na rzeczonym "zabudowanym w lesie" przy pustej drodze
    (ten drugi warunek nie bez powodu :>)

    pzdr, Gotfryd

  • 145. Data: 2015-05-20 13:33:56
    Od: masti <g...@t...hell>

    Shrek wrote:

    > BTW bezpieczeństwa - nie dało się zrobić tego tak, żeby zjazd z S2 w S8
    > nie był wyprofilowany "na odwrót"?

    na pewno by się dało. Ale przed otwarciem myślałem, że to będzie gorzej
    wyglądać niż jest na prawdę

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 146. Data: 2015-05-20 13:47:23
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-05-20 o 10:13, J.F. pisze:

    > Za piec miesiecy glosowanie na poslow, i mam nadzieje ze Kukiz smazy
    > jakas partie :-)

    też mam taką nadzieję, mimo że zagłosuję na niego nie ze względu na jego
    program, a po prostu mam nadzieję że narobi tam zamieszania :)
    W zasadzie jest pierwszą osobą która jest szansa że coś zrobi na przekór
    pozostałym zasiadającym swe stołki...

    Łukasz

  • 147. Data: 2015-05-20 16:31:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-20 13:33, masti wrote:

    > na pewno by się dało. Ale przed otwarciem myślałem, że to będzie gorzej
    > wyglądać niż jest na prawdę

    Też racja, sytuację ratuję chyba to, że mniej więcej w 1/3 zakrętu
    profil zmienia się na pochylony do wnętrza i to bynajmniej nie na 50km/h
    i szerokie pasy - zanim wylecisz to dojedziesz już do prawidłowego
    profilu. Oraz (w sumie niespodzianka) rozsądek kierowców, którzy widząc
    ten zakręt jednak chyba podświadomie widzą, że trzeba zwolnić, bo
    inaczej wylecisz. Ciekawy jestem co by było, gdyby nie stała tam 50 -
    IMHO nic - ludzie tak samo by jechali 70 jak teraz - widać jednak
    znakomita większość kierowców widząc zakręt potrafi dostosować prędkość
    do realnych możliwości. Ci co nie potrafią i tak się wypierdolą, bo na
    znaki nie patrzą:)

    Mnie zastanawia coś innego - ktoś to zaprojektował, ktoś sprawdził, ktoś
    wykonał, ktoś odebrał. Co najmniej 100 osób z odpowiednim wykształceniem
    i znajomością fizyki musiało to na różnych etapach realizacji widzieć.
    Pewnie z 75% z nich zauważyło, ze to jest spieprzone pozostałym
    powiedziało te 25% na fajku przed barakiem. I co - nic?

    Shrek.

  • 148. Data: 2015-05-20 16:39:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-20 13:18, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > wypadków?
    > Idzie oczywiście o nieustępowanie pierwszeństwa.

    To pewnie ja. Dla porządku należy dodać, że na pierwszym miejscu
    wymieniłem jednak nie nieustąpienie pierwszeństwa, a
    wyprzedzanie/omijanie na przejściach. W miastach (nie mylić z terenem
    zabudowanym) to jest główna przyczyna ofiar w wypadkach drogowych.

    Shrek.

  • 149. Data: 2015-05-20 16:50:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-05-20 13:33, masti wrote:

> [...]
    >realizacji widzieć. Pewnie z 75% z nich zauważyło, ze to jest
    >spieprzone pozostałym powiedziało te 25% na fajku przed barakiem. I

    Jak znam zycie - predkosc projektowa zakladamy 50, bo i tak ciasno,
    dla 50 projekt miesci sie w normie, a dalej to nie myslec panowie,
    tylko k* robic zgodnie z projektem :-)

    Ale o ktorym miejscu mowa - bo jesli dobrze widze to tam raczej plasko
    i prosto ..

    J.

  • 150. Data: 2015-05-20 17:13:14
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > zgodnie z projektem :-)
    >

    > Ale o ktorym miejscu mowa - bo jesli dobrze widze to tam raczej plasko i

    https://www.google.pl/maps/place/Go%C5%82%C4%85bkows
    ka,+05-850+Jawczyce/@52.199576,20.847359,3a,75y,336.
    29h,90t/data=!3m4!1e1!3m2!1sDHctUbw4_iUNiCLXXVF-4A!2
    e0!4m2!3m1!1s0x4719353fed5655b9:0x8c7a7fe4e71999e7

    Jak wjeżdżasz w ten prawy zakręt, to noga sama naciska hamulec. Być może to
    złudzenie optyczne, ale bardzo sugestywne. Coś jednak musi być na rzeczy,
    ponieważ po otwarciu nie było tam "50". Postawili kilka miesięcy później.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba