  • 1. Data: 2012-03-20 11:36:46
    Temat: Wysyłanie i odbiór faksów przez faksmodem
    Od: Robert <r...@p...onet.pl>

    Nie działa mi obsługa faksów.
    Mam wewnętrzny faksmodem Sagitta 56K PCI firmy Zoltrix, i do niego było
    dołączone oprogramowanie "FaxTalk comunicator" jednak po jego instalacji i
    próbie wysłania faksu pojawia się "driver error"
    Faksmodem jest zainstalowany w systemie (Win XP) i działa np. w przypadku
    łączenia się z Internetem.
    Czy do obsługi faksów wymagany jest inny sterownik?
    Nie działa też windowsowa konsola faksów, ponieważ nie wiem w jaki sposób
    zainstalować/powiązać "faks-drukarkę" z moim faksmodemem na PCI.
    W jaki sposób mogę odbierać/wysyłać faksy przez ten faksmodem?
    Oczywiście jeśli chodzi o jakieś oprogramowanie to tylko freeware.

  • 2. Data: 2012-03-20 12:02:53
    Temat: Re: Wysyłanie i odbiór faksów przez faksmodem
    Od: DooMiniK <bachusmalpapostpl>

    On 20/03/2012 11:36, Robert wrote:
> [...]
    > W jaki sposób mogę odbierać/wysyłać faksy przez ten faksmodem?
    > Oczywiście jeśli chodzi o jakieś oprogramowanie to tylko freeware.

    Zapytaj na grupie poświęconej Windows XP, tam szybciej
    dostaniesz pomoc.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 3. Data: 2012-03-20 13:00:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.03.2012 12:36, Robert pisze:

    > W jaki sposób mogę odbierać/wysyłać faksy przez ten faksmodem?
    > Oczywiście jeśli chodzi o jakieś oprogramowanie to tylko freeware.

    Nie ta grupa.

  • 4. Data: 2012-03-20 15:42:48
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Robert" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dołączone oprogramowanie "FaxTalk comunicator" jednak po jego instalacji i
    > próbie wysłania faksu pojawia się "driver error"

    Wywal ten FaxTalk i zainstaluj same sterowniki od modemu. WinXP ma swoj
    program do obsługi faksu i działa calkiem nieźle.

  • 5. Data: 2012-03-20 16:38:28
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@W...gazeta.pl>

    nom <n...@u...gazeta.pl> napisał(a):
    > Wywal ten FaxTalk i zainstaluj same sterowniki od modemu. WinXP ma swoj
    > program do obsługi faksu i działa calkiem nieźle.

    Tu może być problem, bo najnowsze sterowniki do tego modemu były pod Win2k.
    http://www.modem-help.co.uk/Zoltrix/SAGITTA-56K-Data
    -Fax-Speakerphone-PCI.html
    Według nich, należy szukać sterowników pod XP do innego modemu z tym samym
    chipsetem, bo do tych Zyxeli brak.
    PP

  • 6. Data: 2012-03-20 21:25:24
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Tue, 20 Mar 2012 12:36:46 +0100, Robert napisał(a):

> [...]
    > W jaki sposób mogę odbierać/wysyłać faksy przez ten faksmodem?
    > Oczywiście jeśli chodzi o jakieś oprogramowanie to tylko freeware.

    Będzie trochę obok tematu, ale na Twoim miejscu wykupiłbym numer faksowy
    u któregoś z operatorów VoIP. Będziesz mógł wysyłać faksy z komputera
    mailem, z www lub poprzez wydruk na wirtualnej drukarce faksowej, a
    faksy przychodzące zostaną przysłane na Twojego maila w PDF-ie.
    --
    M.
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 7. Data: 2012-03-21 05:48:35
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Michal Kawecki" <k...@o...px> wrote in message

> [...]
    > mailem, z www lub poprzez wydruk na wirtualnej drukarce faksowej, a
    > faksy przychodzące zostaną przysłane na Twojego maila w PDF-ie.

    O widzisz... Właśnie czytając oryginalny post uważnie sprawdziłem datę
    nadania go, czy mi się przypadkiem serwer niusów nie zbiesił i nie wysyła
    postów z 1992 roku :) Faksy dzisiaj? Modem 56K do internetu? Poważnie?

  • 8. Data: 2012-03-21 06:30:30
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    > O widzisz... Właśnie czytając oryginalny post uważnie sprawdziłem datę
    > nadania go, czy mi się przypadkiem serwer niusów nie zbiesił i nie wysyła
    > postów z 1992 roku :) Faksy dzisiaj? Modem 56K do internetu? Poważnie?

    :) Czasami jakaś firemka, albo bardziej urząd prosi o podesłanie faksu,
    tu zaczynam polemike n/t tego, że od 10 lat żadna firma w promieniu 10km
    nie posiada takich urządzeń ;)

  • 9. Data: 2012-03-21 07:27:08
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Pszemol" napisał:

    > O widzisz... Właśnie czytając oryginalny post uważnie sprawdziłem datę
    > nadania go, czy mi się przypadkiem serwer niusów nie zbiesił i nie wysyła
    > postów z 1992 roku :) Faksy dzisiaj? Modem 56K do internetu? Poważnie?

    Poważnie. Pytający sprawdził, że modem jako taki "działa np. w przypadku
    łączenia się z Internetem". Czyli karta sprawna. Czego znowu nie
    zrozumiałeś?

    JoteR

  • 10. Data: 2012-03-21 07:50:45
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 21.03.2012 07:30, Rafal Lukawski pisze:

    > :) Czasami jakaś firemka, albo bardziej urząd prosi o podesłanie faksu,
    > tu zaczynam polemike n/t tego, że od 10 lat żadna firma w promieniu 10km
    > nie posiada takich urządzeń ;)

    W promieniu 10km nie ma placówki pocztowej?

    p. m.