    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wyświetlacz z interfejsem RGBTTL
    Date: Sat, 4 Nov 2023 20:30:29 +0100

    On 04/11/2023 16:56, Dawid Rutkowski wrote:
    > Ja bym powiedział, że zazwyczaj nie mają.
    > Tzn. te z interfejsem TTL RGB, jak w opisie,
    > ew. wciśniętym w szeregowy LVDS, żeby było
    > mniej drutów.

    Ale on nie ma szeregowego LVDS. Ma równoległy TTL.

    > To są takie wyświetlacze jak w laptokach
    > i monitorach - pamięć i sterownik są w "osobnej'"
    > "karcie graficznej".

    Nie, to inny model. Ewidentnie nie jest to LVDS.

    > Własną pamięć mają takie z wbudowanym
    > sterownikiem.

    Istnieje spora szansa, że ma własną pamięć, jeśli nie ma sterowania
    polaryzacją (co to za sygnał DE?). Machanie Mhz aby zapewnośc
    odpowiednio szybkie wciskanie pixeli zanim się "wypalą" do nastepnego
    cyklu zmiany polaryzacji, w przypadku 24bit koloru, to dość sporo, nawet
    na współczesne uC. Więc ta "karta graficzna", nawet w przypadku 320x200,
    to już zaganienie sporego kalibru. A jak 24 bitowe wyświetlacze się
    pojawiły, to i pamięć była odpowiednio tania.

    > Ale wtedy interfejs jest jak magistrala,
    > 8- czy 16-bitowa (czyli RD, WR - a nie hsync/vsync,
    > jak w VGA) albo szeregowa, zwykle SPI.

    Tego nie wiadomo. Miałem w ręku kilka LCD z hsync/vsync posiadające
    własną pamięć, w tym sensie, że nie wymagały żadnej odgórnej prędkości
    wkładania pixeli. Od jednobitowych po kolorowe, chyba największy miał 16
    bitów na kolor. Miałem też takie bez. Dlatego pytanie o dokumentację.
    Zgadywanie to nie jest nic sensownego, bo i iface mało typowy.