    From: Bartosz Derleta <b...@d...ocm>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wysterowanie wyświetlaczy LED
    Date: Sat, 13 Oct 2012 19:23:50 +0200

    W dniu 2012-10-13 19:10, J.F. pisze:

    > Zadziala, ale w ramach dalszej nauki: maksymalne napiecie Ugs bedzie w tym
    > ukladzie jakie ? A te tranzystory maja jakie dopuszczalne ?
    > podpowiem ze 20V

    Hm, napięcie Ugs to napięcie na bramce, tak?
    nie wiem, 0-5v na bramce NMOS, 0-15v na bramce PMOS? kurczę, zabij mnie,
    nie znam się na tym ;c

    > Az za male. To sa male tranzystory, pojemnosc bramki bedzie ponizej 1nF,
    > przy 1k rozladuja bramke w 1us, a jaka masz czestostliwosc/okres swiecenia?
    >
    > przy 1k bedzie sie tam wydzielac 225mW ... no, ale z cyklem 1:4, wiec
    > znosnie, ale osobiscie dalbym wiecej. 5, moze nawet 10k.

    10k to bardzo fajne rezystory, z tego co widzę... spróbuję 10k.

    > No to przy okazji dalsze elementy do nauki/sprawdzenia:
    > -moc tracona w tranzystorach,
    > -moc tracona w opornikach katodowych,

    Poddaję się. Zapewne trzeba by obliczyć spadek napiecia na diodach, nie
    wiem czy dekoder BCD też nie ma jakichś "oporów", no nie wiem jak się za
    to zabrać.

    > Ciezkie jest zycie elektronika :-)

    Niestety, nie jestem elektronikiem i nie planowałem nim nigdy być. To co
    składam, to projekt budzika z alarmami, sterowanego poprzez FT232 i
    IRM8602S. O ile stronę programową tego przedsięwzięcia ogarniam bez
    problemu, to część bardziej analogowa jest dla mnie sporym problemem,
    dla jakby nie było, bardziej informatyka niż elektronika... :( i tak,
    mam świadomość że z każdym kolejnym postem się kompromituję, no ale
    cóż... urządzonko robię dla samego siebie, może czegoś się jednak nauczę
    dzięki wam.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz Derleta