  • Data: 2012-10-14 13:57:06
    Temat: Re: Wysterowanie wyświetlaczy LED
    Od: Bartosz Derleta <b...@d...ocm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-10-14 12:43, J.F. pisze:

    > Ale ... poprzednio sobie popatrzylem tylko na anody, a teraz patrze na
    > katody:
    > a) 4543 ... nie moge sie doczytac jaki ma prad maksymalny .. 10mA czy tylko
    > 3mA. A ty bys chcial ze 100.
    >
    > b) on ma wyjscia dwustanowe - zapewne przekroczysz dopuszczalne napiecie
    > wsteczne na LED. Raczej nie zaszkodzi, ale doradzalbym jednak jakis inny
    > uklad z wyjsciamu OC/OD, a w ogole to obnizyc napiecie zasilania, 15V to
    > sporo za duzo. nawet zwykly 7447 powinien dac rade, zasilisz go z 5V,
    > wejscia podaczysz bezposrednio do procka.

> [...]

    No i w sumie to byłoby dobre wyjście, co prawda będę trochę musiał
    przerobić układ, no ale, portów starczy. CD4543 i tak mi się nie do
    końca podoba, bo nie obsługuje hex, a nie znalazłem takiego co obsługuje
    i w dodatku jest pod wspólną anodę. Czyli - zasilanie anod jest ok, na
    katody po NMOSie i tyle w temacie? Wydaje się być o-k :)

    Poza tym - czemu overkill? Wspomniałem, że zegarek ma się komunikować z
    komputerem po FT232, zabudowałem odbiornik IR, komunikacja z RTC po i2c,
    być może synchronizacja czasu radiem (ale najpierw bym się musiał
    dowiedzieć, czy to będzie u mnie działać), sterowanie zewnętrznymi
    urządzeniami przez przekaźniki, syrena, buzzer... ATTiny zdecydowanie by
    się nie nadał.

    Problem raczej chyba w tym, że 5V jest ze stabilizatora, nie chce
    podłączać tych ledów pod niego, i bez tego się grzeje. Układu zasilania
    nie chcę już przerabiać, wiem że mogę tam wrzucić LM337 albo przed to
    jeszcze np. LM7812, ale prościej chyba jednak już zasilić te LEDy sprzed
    stabilizatora przez odpowiednie rezystory...

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz Derleta