  • Data: 2012-10-14 12:43:59
    Temat: Re: Wysterowanie wyświetlaczy LED
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 13 Oct 2012 19:23:50 +0200, Bartosz Derleta napisał(a):

    > Hm, napięcie Ugs to napięcie na bramce, tak?
    > nie wiem, 0-5v na bramce NMOS, 0-15v na bramce PMOS? kurczę, zabij mnie,
    > nie znam się na tym ;c

    Dobrze kombinujesz, 15Vna bramce pmos moze wystapic, a ze on wytrzymuje
    20V, to problemu nie ma.

    Ale ... poprzednio sobie popatrzylem tylko na anody, a teraz patrze na
    katody:
    a) 4543 ... nie moge sie doczytac jaki ma prad maksymalny .. 10mA czy tylko
    3mA. A ty bys chcial ze 100.

    b) on ma wyjscia dwustanowe - zapewne przekroczysz dopuszczalne napiecie
    wsteczne na LED. Raczej nie zaszkodzi, ale doradzalbym jednak jakis inny
    uklad z wyjsciamu OC/OD, a w ogole to obnizyc napiecie zasilania, 15V to
    sporo za duzo. nawet zwykly 7447 powinien dac rade, zasilisz go z 5V,
    wejscia podaczysz bezposrednio do procka.

    c) brakuje ci w tym ukladzie rezystorow do masy na jego wejsciach.
    Stan wysoki wymusi tranzystor pmos, a co wymusi stan niski ?

    d) w ogole w tym przypadku to ten tranzystor pmos jest niepotrzebny,
    sam nmos dobrze zmieni napiecia, a ze odwroci ... odwrocic mozesz
    programowo.

    e) a w ogole to ja bym wywalil ten dekoder, dasz 7 tranzystorow bs170
    sterujacych bezposrednio katodami. Oczywiscie trzeba 7 portow .. ale jak
    juz sie zdecydowales na overkill i dales atMega do zegarka, to portow widac
    jest sporo :-)

    J.