  • 11. Data: 2017-03-04 20:55:46
    Temat: Re: Wyścigi ślimaków II
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sat, 04 Mar 2017 20:25:12 +0100, Shrek wrote:

    > to nieco to o 1/3, energia w kwadracie prędkości więc wyjdzie większa o
    > jakieś trzy czwarte.

    No i? Co z tego? Nadal nie widzę, żeby się rozwalali jak muchy na szybie.

    > A w stanach to zdaje się inaczej do ograniczeń podchodzą.

    Ale co ma piernik do wiatraka? 80-tki u nas i tak nikt nie przestrzega.
    Jak można, to sobie spokojnie jadę te 95 nikomu nie przeszkadzając. Niech
    sobie jadą 120 jak ich stać na paliwo. Uważam, że w tym przypadku czynnik
    ekonomiczny załatwi sprawę. Skoro przy 80 palą 25/100 to przy 120 będą
    nieco więcej, ale wyprzedzić to się da już bardzo sprawnie.

    > BTW - to 80 to raptem 1 stan i to w zasadzie "pusty"i jedna autostrada w
    > Texasie. W większości 70/75, ale to prędkość maksymalna (u nas na tej
    > zasadzie to 87,5). Ciężarówki z tego co się orientuję mają mniej.

    To sprawdz, bo po sporej częsci USA jeźdą te własnie 120 i kataklizmu nie
    ma :)

    Tomek

  • 12. Data: 2017-03-04 20:59:41
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sat, 04 Mar 2017 20:18:42 +0100, Cavallino wrote:

    > No i pozwoli na 120 to tyle pojadą.

    Nie odpowiedziałeś na moje pytanie. Przypomnę. Często widujesz 40 tonowy
    pocisk jadący 95 po mieście? Tyle może spokojnie większość jechać, bo na
    tyle jest ustawiony kaganiec.

    Nie widujesz? Ciekawe, dlaczego tyle nie jeżdżą?

    Tomek

  • 13. Data: 2017-03-04 21:15:53
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-03-04 o 20:18, Cavallino pisze:

    > No i pozwoli na 120 to tyle pojadą.
    > Widocznie uznano, że nie jest to pożądana prędkość dla 40-tonowego pocisku.
    >
    > Na inteligencję jego powożących nie ma co liczyć, większość to buractwo
    > granatem od pługa oderwane.
    > A będzie jeszcze gorzej, bo starzy kierowcy z papierami na ten zawód
    > wymierają, a nowych nikt nie szkoli, ponoć w naszym kraju brakuje 50-
    > 100 tys kierowców tirów.

    Nieprawda ze brakuje.
    Być może jest tyle ofert do pracy za granicą.

    Nowych szkolą, tylko jak się dowiesz ile kosztuje komplet
    kwitów na tira to przestaniesz się dziwić że chętnych nie za dużo.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2017-03-04 22:02:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.03.2017 o 20:55, Tomasz Stiller pisze:

    > No i? Co z tego?

    W największym skrócie - droga hamowania.

    > Nadal nie widzę, żeby się rozwalali jak muchy na szybie.

    Oni sami może nie. Innych raczej.

    > Ale co ma piernik do wiatraka? 80-tki u nas i tak nikt nie przestrzega.

    No właśnie nie jestem pewien - podobno to mocno od stanu zależy.

> [...]
    > ekonomiczny załatwi sprawę. Skoro przy 80 palą 25/100 to przy 120 będą
    > nieco więcej, ale wyprzedzić to się da już bardzo sprawnie.

    Czynnik ekonomiczny sprawia, że teraz się tłumaczą, że po prostu muszą
    te 2km/h jechać, bo jak nie to czas wyjdzie, mięso się rozmrozi, ludzie
    głodni chodzić będą i trzy biedronki upadną - wszystko przez to, że tir
    przed nimi jedzie 2km/h wolniej. Więc...

    > To sprawdz, bo po sporej częsci USA jeźdą te własnie 120 i kataklizmu nie
    > ma :)

    No właśnie próbuję dojść i wychodzi, że w większości stanów jest 65-70
    mil, z dopiskiem na wiki, że ciężarówki w zależności od stanu 5-15 mil
    wolniej. Więc jakbyś jakiegoś linka zapodał, to byłbym wdzięczny. Gdzie
    te 75 mil/h jest dla ciężarówek?

    Shrek

  • 15. Data: 2017-03-04 23:21:09
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 04-03-2017 o 20:59, Tomasz Stiller pisze:

    > Nie odpowiedziałeś na moje pytanie. Przypomnę. Często widujesz 40 tonowy
    > pocisk jadący 95 po mieście?

    Ale kto poza Tobą gadał coś o mieście?

    Tyle może spokojnie większość jechać, bo na
    > tyle jest ustawiony kaganiec.

    Nie sądzę, na autostradzie jadą zazwyczaj 90, raczej mniej, gdyby mogli
    więcej, jechaliby więcej.

  • 16. Data: 2017-03-05 00:33:24
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sat, 04 Mar 2017 23:21:09 +0100, Cavallino wrote:

    > Ale kto poza Tobą gadał coś o mieście?

    To Ty twierdzisz, że każdy tirman jedzie wszędzie gdzie się da na
    kagańcu, co jest zwyczajnie kłamstwem dużej wody.

    Tomek

  • 17. Data: 2017-03-05 00:49:51
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sat, 04 Mar 2017 22:02:05 +0100, Shrek wrote:

    > Oni sami może nie. Innych raczej.

    Ale masz jakieś dane na poparcie tej tezy? Jak widzisz są kraje, gdzie
    tak jeżdżą i nie ma tragedii.

    > No właśnie nie jestem pewien - podobno to mocno od stanu zależy.

    No bo zależy, sprawdź i nie będzie wątpliwości ;)

> [...]
    > głodni chodzić będą i trzy biedronki upadną - wszystko przez to, że tir
    > przed nimi jedzie 2km/h wolniej. Więc...

    Nie bardzo rozumiem do czego zmierzasz. Wyjaśnisz? Może muszą, może nie
    muszą. Na prawdę aż tak Cię boli, że od czasu do czasu jakiś tirman burak
    zajedzie komuś na autostradzie? Mi osobiście znacznie bardziej
    przeszkadza kapelusz wlokący się 100-110 lewym na autostradzie niż te
    numery tirmanów, które - przynajmniej mi - zdarzają się niezwykle rzadko.

> [...]
    > mil, z dopiskiem na wiki, że ciężarówki w zależności od stanu 5-15 mil
    > wolniej. Więc jakbyś jakiegoś linka zapodał, to byłbym wdzięczny. Gdzie

    Jeszcze raz, odpalamy wujka wpisujemy truck speed limit, klikamy pierwszy
    odnośnik. Lecimy od góry. W ilu stanach jest 80mph? Ja widzę conajmniej 4
    (w tym jeden gdzie jest 85). W ilu jest 75? 10+ W ilu jest 70mph? 20+
    więcej mi się nie chce liczyć. To może w drugą stronę. Jakie
    mają najostrzejsze ograniczenie? 55mph, nadal ~90km/h. Sporo więcej niż
    legalnie u nas. Ergo w USA ciężarówki jeżdżą znacznie szybciej niż u nas.
    Zawsze. To jak z tymi trupami? Więcej jest niż u nas czy nie?

    Tomek

  • 18. Data: 2017-03-05 01:40:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 Mar 2017 16:04:37 +0100, Shrek napisał(a):
    > Takie coś zobaczyłem na youtube.
    > https://www.youtube.com/watch?v=gI7Xq2Hqx8Q
    > I teraz kilka pytań.
    > 1 - co tam własciwie się stało?

    I co to za "sciaganie" ... bo tak to moga dwa samochody zatrzymac.
    Autora nie bardzo wiadomo za co, a tego z tylu ... powinien na lewy
    zjechac ktos dalej z tylu :-)

    > 3 - jednak wychodzi mimo wszystko hipokryzja kierowców tirów, bo według
    > nich jak ty pojedziesz minutę 91 zamiast 140 to jest to poświęcenie na
    > które oni są gotowi, ale kilka minut 72@80 to już takie wiązki lecą po
    > CB jakby któremuś z nich ten radiowóz matkę przejechał.

    No ale wiesz - powodu do tak wolnej jazdy nie ma.

    > 4 - od kiedy tam stoją te zakazy bo na A2 jest to nowa sprawa i trzeba
    > sobie jasno powiedzieć, że tirmani na to zapracowali.

    Miedzy Wroclawiem a Legnica jakis zakaz wyprzedzania byl, nie bardzo
    wiadomo po co. Pomiar ruchu ?
    Ale to chyba zdjeli.

    J.

  • 19. Data: 2017-03-05 01:42:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 Mar 2017 17:57:54 -0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):

> [...]
    > w górę? Patrz USA, tam do 75/80mph w niektórych staranch latają i
    > jakoś problemu nie me :) Imo przesadzasz.

    Smiertelnosc w USA podobna jak w Polsce, wiec moze problem jest :-)

    J.

  • 20. Data: 2017-03-05 07:46:20
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05-03-2017 o 00:49, Tomasz Stiller pisze:

    > Jeszcze raz, odpalamy wujka wpisujemy truck speed limit, klikamy pierwszy
    > odnośnik. Lecimy od góry. W ilu stanach

    NIe widzę żadnego związku między drogami w Stanach i w Polsce.
    Równie dobrze możesz analizować ruch w Bangladeszu i równie żaden będzie
    to miało związek z naszymi drogami.