-
11. Data: 2017-03-04 20:55:46
Temat: Re: Wyścigi ślimaków II
Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
On Sat, 04 Mar 2017 20:25:12 +0100, Shrek wrote:
>> Jakoś się teraz masowo nie rozwalają jeżdząc na kagańcu, to dlaczego
>> mieliby się nagle zacząć rozwalać jak im się ten kaganiec nieco
>> przesunie w górę?
>
> to nieco to o 1/3, energia w kwadracie prędkości więc wyjdzie większa o
> jakieś trzy czwarte.
No i? Co z tego? Nadal nie widzę, żeby się rozwalali jak muchy na szybie.
>> Patrz USA, tam do 75/80mph w niektórych staranch latają i jakoś
>> problemu nie me :) Imo przesadzasz.
>
> A w stanach to zdaje się inaczej do ograniczeń podchodzą.
Ale co ma piernik do wiatraka? 80-tki u nas i tak nikt nie przestrzega.
Jak można, to sobie spokojnie jadę te 95 nikomu nie przeszkadzając. Niech
sobie jadą 120 jak ich stać na paliwo. Uważam, że w tym przypadku czynnik
ekonomiczny załatwi sprawę. Skoro przy 80 palą 25/100 to przy 120 będą
nieco więcej, ale wyprzedzić to się da już bardzo sprawnie.
> BTW - to 80 to raptem 1 stan i to w zasadzie "pusty"i jedna autostrada w
> Texasie. W większości 70/75, ale to prędkość maksymalna (u nas na tej
> zasadzie to 87,5). Ciężarówki z tego co się orientuję mają mniej.
To sprawdz, bo po sporej częsci USA jeźdą te własnie 120 i kataklizmu nie
ma :)
Tomek
-
12. Data: 2017-03-04 20:59:41
Temat: Re: Wyścigi ślimaków II
Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
On Sat, 04 Mar 2017 20:18:42 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 04-03-2017 o 19:00, Tomasz Stiller pisze:
>> On Sat, 04 Mar 2017 17:59:49 +0100, Cavallino wrote:
>>
>>> Pewnie taki, że jak im zdejmiesz ogranicznik, to pojadą 120 nawet na
>>> wąskiej drodze....
>>
>> Na wąskiej drodze pojadą tak, jak im ruch pozwala.
>
> No i pozwoli na 120 to tyle pojadą.
Nie odpowiedziałeś na moje pytanie. Przypomnę. Często widujesz 40 tonowy
pocisk jadący 95 po mieście? Tyle może spokojnie większość jechać, bo na
tyle jest ustawiony kaganiec.
Nie widujesz? Ciekawe, dlaczego tyle nie jeżdżą?
Tomek
-
13. Data: 2017-03-04 21:15:53
Temat: Re: Wyścigi ślimaków II
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2017-03-04 o 20:18, Cavallino pisze:
>>> Pewnie taki, że jak im zdejmiesz ogranicznik, to pojadą 120 nawet na
>>> wąskiej drodze....
>>
>> Na wąskiej drodze pojadą tak, jak im ruch pozwala.
>
> No i pozwoli na 120 to tyle pojadą.
> Widocznie uznano, że nie jest to pożądana prędkość dla 40-tonowego pocisku.
>
> Na inteligencję jego powożących nie ma co liczyć, większość to buractwo
> granatem od pługa oderwane.
> A będzie jeszcze gorzej, bo starzy kierowcy z papierami na ten zawód
> wymierają, a nowych nikt nie szkoli, ponoć w naszym kraju brakuje 50-
> 100 tys kierowców tirów.
>
Nieprawda ze brakuje.
Być może jest tyle ofert do pracy za granicą.
Nowych szkolą, tylko jak się dowiesz ile kosztuje komplet
kwitów na tira to przestaniesz się dziwić że chętnych nie za dużo.
Pozdrawiam
-
14. Data: 2017-03-04 22:02:05
Temat: Re: Wyścigi ślimaków II
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 04.03.2017 o 20:55, Tomasz Stiller pisze:
>> to nieco to o 1/3, energia w kwadracie prędkości więc wyjdzie większa o
>> jakieś trzy czwarte.
>
> No i? Co z tego?
W największym skrócie - droga hamowania.
> Nadal nie widzę, żeby się rozwalali jak muchy na szybie.
Oni sami może nie. Innych raczej.
>>> Patrz USA, tam do 75/80mph w niektórych staranch latają i jakoś
>>> problemu nie me :) Imo przesadzasz.
>>
>> A w stanach to zdaje się inaczej do ograniczeń podchodzą.
>
> Ale co ma piernik do wiatraka? 80-tki u nas i tak nikt nie przestrzega.
No właśnie nie jestem pewien - podobno to mocno od stanu zależy.
> Jak można, to sobie spokojnie jadę te 95 nikomu nie przeszkadzając. Niech
> sobie jadą 120 jak ich stać na paliwo. Uważam, że w tym przypadku czynnik
> ekonomiczny załatwi sprawę. Skoro przy 80 palą 25/100 to przy 120 będą
> nieco więcej, ale wyprzedzić to się da już bardzo sprawnie.
Czynnik ekonomiczny sprawia, że teraz się tłumaczą, że po prostu muszą
te 2km/h jechać, bo jak nie to czas wyjdzie, mięso się rozmrozi, ludzie
głodni chodzić będą i trzy biedronki upadną - wszystko przez to, że tir
przed nimi jedzie 2km/h wolniej. Więc...
>> BTW - to 80 to raptem 1 stan i to w zasadzie "pusty"i jedna autostrada w
>> Texasie. W większości 70/75, ale to prędkość maksymalna (u nas na tej
>> zasadzie to 87,5). Ciężarówki z tego co się orientuję mają mniej.
>
> To sprawdz, bo po sporej częsci USA jeźdą te własnie 120 i kataklizmu nie
> ma :)
No właśnie próbuję dojść i wychodzi, że w większości stanów jest 65-70
mil, z dopiskiem na wiki, że ciężarówki w zależności od stanu 5-15 mil
wolniej. Więc jakbyś jakiegoś linka zapodał, to byłbym wdzięczny. Gdzie
te 75 mil/h jest dla ciężarówek?
Shrek
-
15. Data: 2017-03-04 23:21:09
Temat: Re: Wyścigi ślimaków II
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 04-03-2017 o 20:59, Tomasz Stiller pisze:
> On Sat, 04 Mar 2017 20:18:42 +0100, Cavallino wrote:
>
>> W dniu 04-03-2017 o 19:00, Tomasz Stiller pisze:
>>> On Sat, 04 Mar 2017 17:59:49 +0100, Cavallino wrote:
>>>
>>>> Pewnie taki, że jak im zdejmiesz ogranicznik, to pojadą 120 nawet na
>>>> wąskiej drodze....
>>>
>>> Na wąskiej drodze pojadą tak, jak im ruch pozwala.
>>
>> No i pozwoli na 120 to tyle pojadą.
>
> Nie odpowiedziałeś na moje pytanie. Przypomnę. Często widujesz 40 tonowy
> pocisk jadący 95 po mieście?
Ale kto poza Tobą gadał coś o mieście?
Tyle może spokojnie większość jechać, bo na
> tyle jest ustawiony kaganiec.
Nie sądzę, na autostradzie jadą zazwyczaj 90, raczej mniej, gdyby mogli
więcej, jechaliby więcej.
-
16. Data: 2017-03-05 00:33:24
Temat: Re: Wyścigi ślimaków II
Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
On Sat, 04 Mar 2017 23:21:09 +0100, Cavallino wrote:
> Ale kto poza Tobą gadał coś o mieście?
To Ty twierdzisz, że każdy tirman jedzie wszędzie gdzie się da na
kagańcu, co jest zwyczajnie kłamstwem dużej wody.
Tomek
-
17. Data: 2017-03-05 00:49:51
Temat: Re: Wyścigi ślimaków II
Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
On Sat, 04 Mar 2017 22:02:05 +0100, Shrek wrote:
> W dniu 04.03.2017 o 20:55, Tomasz Stiller pisze:
>> Nadal nie widzę, żeby się rozwalali jak muchy na szybie.
>
> Oni sami może nie. Innych raczej.
Ale masz jakieś dane na poparcie tej tezy? Jak widzisz są kraje, gdzie
tak jeżdżą i nie ma tragedii.
>>> A w stanach to zdaje się inaczej do ograniczeń podchodzą.
>>
>> Ale co ma piernik do wiatraka? 80-tki u nas i tak nikt nie przestrzega.
>
> No właśnie nie jestem pewien - podobno to mocno od stanu zależy.
No bo zależy, sprawdź i nie będzie wątpliwości ;)
>> Jak można, to sobie spokojnie jadę te 95 nikomu nie przeszkadzając.
>> Niech sobie jadą 120 jak ich stać na paliwo. Uważam, że w tym przypadku
>> czynnik ekonomiczny załatwi sprawę. Skoro przy 80 palą 25/100 to przy
>> 120 będą nieco więcej, ale wyprzedzić to się da już bardzo sprawnie.
>
> Czynnik ekonomiczny sprawia, że teraz się tłumaczą, że po prostu muszą
> te 2km/h jechać, bo jak nie to czas wyjdzie, mięso się rozmrozi, ludzie
> głodni chodzić będą i trzy biedronki upadną - wszystko przez to, że tir
> przed nimi jedzie 2km/h wolniej. Więc...
Nie bardzo rozumiem do czego zmierzasz. Wyjaśnisz? Może muszą, może nie
muszą. Na prawdę aż tak Cię boli, że od czasu do czasu jakiś tirman burak
zajedzie komuś na autostradzie? Mi osobiście znacznie bardziej
przeszkadza kapelusz wlokący się 100-110 lewym na autostradzie niż te
numery tirmanów, które - przynajmniej mi - zdarzają się niezwykle rzadko.
> No właśnie próbuję dojść i wychodzi, że w większości stanów jest 65-70
> mil, z dopiskiem na wiki, że ciężarówki w zależności od stanu 5-15 mil
> wolniej. Więc jakbyś jakiegoś linka zapodał, to byłbym wdzięczny. Gdzie
> te 75 mil/h jest dla ciężarówek?
Jeszcze raz, odpalamy wujka wpisujemy truck speed limit, klikamy pierwszy
odnośnik. Lecimy od góry. W ilu stanach jest 80mph? Ja widzę conajmniej 4
(w tym jeden gdzie jest 85). W ilu jest 75? 10+ W ilu jest 70mph? 20+
więcej mi się nie chce liczyć. To może w drugą stronę. Jakie
mają najostrzejsze ograniczenie? 55mph, nadal ~90km/h. Sporo więcej niż
legalnie u nas. Ergo w USA ciężarówki jeżdżą znacznie szybciej niż u nas.
Zawsze. To jak z tymi trupami? Więcej jest niż u nas czy nie?
Tomek
-
18. Data: 2017-03-05 01:40:41
Temat: Re: Wyścigi ślimaków II
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 4 Mar 2017 16:04:37 +0100, Shrek napisał(a):
> Takie coś zobaczyłem na youtube.
> https://www.youtube.com/watch?v=gI7Xq2Hqx8Q
> I teraz kilka pytań.
> 1 - co tam własciwie się stało?
I co to za "sciaganie" ... bo tak to moga dwa samochody zatrzymac.
Autora nie bardzo wiadomo za co, a tego z tylu ... powinien na lewy
zjechac ktos dalej z tylu :-)
> 3 - jednak wychodzi mimo wszystko hipokryzja kierowców tirów, bo według
> nich jak ty pojedziesz minutę 91 zamiast 140 to jest to poświęcenie na
> które oni są gotowi, ale kilka minut 72@80 to już takie wiązki lecą po
> CB jakby któremuś z nich ten radiowóz matkę przejechał.
No ale wiesz - powodu do tak wolnej jazdy nie ma.
> 4 - od kiedy tam stoją te zakazy bo na A2 jest to nowa sprawa i trzeba
> sobie jasno powiedzieć, że tirmani na to zapracowali.
Miedzy Wroclawiem a Legnica jakis zakaz wyprzedzania byl, nie bardzo
wiadomo po co. Pomiar ruchu ?
Ale to chyba zdjeli.
J.
-
19. Data: 2017-03-05 01:42:27
Temat: Re: Wyścigi ślimaków II
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 4 Mar 2017 17:57:54 -0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):
> On Sat, 04 Mar 2017 18:11:59 +0100, Shrek wrote:
>> Taki, że raz że tiry i tak jeżdzą gdzie się fizycznie da na kagańcu,
>> dwa,
>> że przy 120 mogłaby wyjśc jakaś absurdalnie długa droga hamowania.
>
> Jakoś się teraz masowo nie rozwalają jeżdząc na kagańcu, to dlaczego
> mieliby się nagle zacząć rozwalać jak im się ten kaganiec nieco przesunie
> w górę? Patrz USA, tam do 75/80mph w niektórych staranch latają i
> jakoś problemu nie me :) Imo przesadzasz.
Smiertelnosc w USA podobna jak w Polsce, wiec moze problem jest :-)
J.
-
20. Data: 2017-03-05 07:46:20
Temat: Re: Wyścigi ślimaków II
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 05-03-2017 o 00:49, Tomasz Stiller pisze:
> Jeszcze raz, odpalamy wujka wpisujemy truck speed limit, klikamy pierwszy
> odnośnik. Lecimy od góry. W ilu stanach
NIe widzę żadnego związku między drogami w Stanach i w Polsce.
Równie dobrze możesz analizować ruch w Bangladeszu i równie żaden będzie
to miało związek z naszymi drogami.