  • 151. Data: 2017-03-07 18:25:00
    Temat: Re: Wyścigi ślimaków II
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07-03-2017 o 10:58, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup

    > Ale on nie blokuje lewego pasa "bo mi wolno", tylko dlatego, ze wyprzedza.
    > Owszem -czasem za dlugo to trwa

    I dlatego dobrze by było zabronić, żeby nie mogli się tak głupio tłumaczyć.

    Względnie wprowadzić 20 s na cały manewr, tak żeby wyprzedzali TYLKO
    tych co faktycznie prawy pas blokują, a nie kolegę jadącego o 1 km/h
    wolniej.

  • 152. Data: 2017-03-07 19:03:05
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 07.03.2017 o 18:25 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > Względnie wprowadzić 20 s na cały manewr, tak żeby wyprzedzali TYLKO
    > tych co faktycznie prawy pas blokują, a nie kolegę jadącego o 1 km/h
    > wolniej.

    Najprościej byłoby nakazać im korzystanie wyłącznie z pierwszych dwóch
    pasów od prawej.

    --
    SW3
    ----

  • 153. Data: 2017-03-07 19:10:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.03.2017 o 19:03, SW3 pisze:

    > Najprościej byłoby nakazać im korzystanie wyłącznie z pierwszych dwóch
    > pasów od prawej.

    Z tym że znakomita większość dróg ma 2 pasy lub mniej w jedną stronę.

    Shrek

  • 154. Data: 2017-03-08 11:11:25
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 07.03.2017 o 19:10 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Z tym że znakomita większość dróg ma 2 pasy lub mniej w jedną stronę.

    A czy to wina ciężarówek? ;)
    Ale wyprzedzające ciężarówki stanowią poważny problem tam, gdzie po prostu
    ruch jest duży. A jak ruch jest duży to można go usprawnić albo
    dobudowując pas, albo wprowadzając zakaz wjazdu dla wybranej grupy
    pojazdów.

    --
    SW3
    ----

  • 155. Data: 2017-03-08 11:47:18
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 8 marca 2017 11:11:28 UTC+1 użytkownik SW3 napisał:

> [...]
    > ruch jest duży. A jak ruch jest duży to można go usprawnić albo
    > dobudowując pas, albo wprowadzając zakaz wjazdu dla wybranej grupy

    Albo sie po prostu pogodzić ze jest jak jest, kasy/miejsca nie ma więcej więc trzeba
    z tym zyć. Rozwiązanie niezbyt optymistyczne ale w tym obszarze równie dobre jak
    pozostałe.

    A tak naprawde trzeba w bardzo skopanym miejscach po prostu zmienić charakter
    komunikacji tak aby nie powstawały centra logistyczne tam gdzie dróg nie ma itp.

    Nie widze przeszkód aby zabronić jazdy przez miasto ciężarówkom jak jest obwodnica
    ale sens ograniczenia jazdy tranzytem z drogi krajowej na jakieś wioskowe tylko
    dlatego ze krajówka przecina miasto jest bez sensu...

    A w praktyce my tu sobie bijemy piane a ktoś napuszcza kierowców na siebie.
    Zakazy wyprzedzania są bez sensu. Należy po prostu egzekwować prawo czy to za pomocą
    patroli czy za pomocą wysyłania mandatów włascicielom samochodów.

    Blokada lewego pasa na dłużej niż minute?
    Film i na komende.
    Wymuszenie pierwszeństwa przez wyjachanie na pas i potrzebe hamowania?
    Film i na komende.

    A komenda ogląda, załącza do akt i wysyła mandat do własciciela. Pierwszy na stówe,
    kolejny na 300, następne na 500pln.

    Tak sie to powinno robić w cywilizowanym kraju. A nie jakieś durne zakazy które bedą
    totalne i mają obowiązywac na terenie całego kraju bo gdzieś tam autostrada sie
    przytyka.

  • 156. Data: 2017-03-08 12:24:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik szczygiel napisał w wiadomości
    >A w praktyce my tu sobie bijemy piane a ktoś napuszcza kierowców na
    >siebie.
    >Zakazy wyprzedzania są bez sensu.

    A to zalezy czy sie jedzie szybka osobowka czy tirem :-)

    >Należy po prostu egzekwować prawo czy to za pomocą patroli czy za
    >pomocą wysyłania mandatów włascicielom samochodów.
    >Blokada lewego pasa na dłużej niż minute?
    >Film i na komende.

    Przydalby sie jeszcze przepis, ze dluzej niz minuty nie wolno.

    Albo ... ze wyprzedzana ciezarowka ma obowiazek zwolnic, aby
    przyspieszyc wyprzedzanie :-)

> [...]
    >A komenda ogląda, załącza do akt i wysyła mandat do własciciela.
    >Pierwszy na stówe, kolejny na 300, następne na 500pln.

    Na autostrady moze i pomoze, ale na innych drogach ... bediesz jechal
    grzecznie 70, bo tirmani tez maja kamery :-)

    >Tak sie to powinno robić w cywilizowanym kraju.

    Cywilizowanym jak Szwajcaria czy cywilizowanym jak Austria.

    >A nie jakieś durne zakazy które bedą totalne i mają obowiązywac na
    >terenie całego kraju bo gdzieś tam autostrada sie przytyka.

    No, jest jeszcze inne wyjscie - jak sie autostrada przytyka, to trzeba
    trzeci pas zbudowac :-)

    J.

  • 157. Data: 2017-03-08 15:09:41
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 8 marca 2017 12:24:42 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > A to zalezy czy sie jedzie szybka osobowka czy tirem :-)

    Jak zwykle, zależy od miejsca siedzenia :)

    > Przydalby sie jeszcze przepis, ze dluzej niz minuty nie wolno.
    >
    > Albo ... ze wyprzedzana ciezarowka ma obowiazek zwolnic, aby
    > przyspieszyc wyprzedzanie :-)

    Napisalem tak bo chcialem kogoś podpuścic :) Bo wiemy chyba wszyscy jak by sie
    skonczylo skoro policja nawet tych co mają źle światła poustawiane nie jest w stanie
    połapać...

    > Na autostrady moze i pomoze, ale na innych drogach ... bediesz jechal
    > grzecznie 70, bo tirmani tez maja kamery :-)

    Znając życie ten proces też by kiepsko działał. Bo policji sie nie chce. Albo papieru
    im brakło...

    > Cywilizowanym jak Szwajcaria czy cywilizowanym jak Austria.

    A co? obstawiam ze w jednym z nich nie mozna kamery miec albo nie wolno wyprzedzać
    ciężarówkom?

    > No, jest jeszcze inne wyjscie - jak sie autostrada przytyka, to trzeba
    > trzeci pas zbudowac :-)

    Amerykanie w miastach pokazali ze to nie pomoże za dużo.
    Przy ilu pasach wyszło im że to nie pomaga?
    5-6 sztuk?

  • 158. Data: 2017-03-08 15:38:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup

    >Jak zwykle, zależy od miejsca siedzenia :)

    >Napisalem tak bo chcialem kogoś podpuścic :)

    Ale po co podpuszczac - mamy problem i trzeba go rozwiazac.

    >Bo wiemy chyba wszyscy jak by sie skonczylo skoro policja nawet tych
    >co mają źle światła poustawiane nie jest w stanie połapać...

    Maja te samochody z kamerami, to w czym problem ?
    200zl jednemu, 200 zl drugiemu, reszte sami zalatwia przez CB :-)

    [...]

    >A co? obstawiam ze w jednym z nich nie mozna kamery miec albo nie
    >wolno wyprzedzać ciężarówkom?

    W Austrii nagrywanie wykroczen drogowych nalezy do zadan policji,
    wylacznie policji, wiec innym w zasadzie nie wolno :-)

    >Amerykanie w miastach pokazali ze to nie pomoże za dużo.
    >Przy ilu pasach wyszło im że to nie pomaga?
    >5-6 sztuk?

    Ale oni tam maja inne podejscie:
    a) ciezarowkom wolno tak samo szybko,
    b) nie zmienia sie pasa co chwile, jedziesz sobie swoim, a jak komus
    za wolno, to niech zmienia i wyprzedza,
    c) niewatpliwie w powyzszym pomagaja mocne samochody (wszyscy moga
    jechac z dopuszczalna) i niedawny limit 55mph.

    A czy nie pomaga ... ile samochodow tymi 6 pasami jedzie ? Moze tyle
    trzeba, nie mniej.

    J.

  • 159. Data: 2017-03-08 18:59:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.03.2017 o 11:47, s...@g...com pisze:

> [...]

    Znaczy co, zakaz ruchu ciężarówek? No bo chyba nie wszystkich innych?
    Daj spokój już mamy jeden ewenement na skalę światową - obwodnicę
    warszawy z zakazem dla tirów w godzinach szczytu.

    > Blokada lewego pasa na dłużej niż minute?
    > Film i na komende.

    I co z tym zrobią - "wolno im".

    > Wymuszenie pierwszeństwa przez wyjachanie na pas i potrzebe hamowania?
    > Film i na komende.

    Pytanie czy jak dojeżdzasz do takiego co zmienił pas 20 sekunt temu to
    jest jeszcze wymuszenie?

    > A komenda ogląda, załącza do akt i wysyła mandat do własciciela. Pierwszy na stówe,
    kolejny na 300, następne na 500pln.

    Komenda pisze, że nie widzi wykroczena. Zwłaszcza jak obcokrajowca nagrasz.

    Shrek

  • 160. Data: 2017-03-08 19:01:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.03.2017 o 12:24, J.F. pisze:

    > Albo ... ze wyprzedzana ciezarowka ma obowiazek zwolnic, aby
    > przyspieszyc wyprzedzanie :-)

    To nie jest kwestia przepisów, ale kultury - i to lezy u podstawy
    problemu. Brak kultury. Ponieważ na kulturę nie można niestety liczyć,
    to pojawiają się zakazy. Obwodnica trójamiasta, A2, nie wiem gdzie
    jeszcze. Ale jak tak dalej pójdzie doczekają się ogólnego zakazu. I sami
    na to pracują.

    Shrek