  • Data: 2013-08-23 10:27:23
    Temat: Odp: Wyścigi mikrokontrolerów
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > prawego ucha. W 90% przypadków przelotki metalizowane ( a nie napylane)
    > są wystarczająco dobre , a tam gdzie nie są (np. agresywne środowisko

    > Nie przypominam sobie, ale jednak przekaźniki to trochę inne
    > zagadnienie, nieprawdaż ? Przekaźnik nie jest 100% zastępowalny
    > elementem półprzewodnikowym, i to jest zupełnie inna bajka...

    Te dwa zdania pokazują Twoje podejście.
    Z przekaźnika nie rezygnujesz, bo nie da się go w 100% zastąpić,
    ale przelotek metalizowanych używasz, bo w 90% są wystarczające.

    > Jakoś nie dostrzegam "wad logicznych" obudów SMD...
    > Może przybliżysz ?
    Nie SMD. TQFP, SO, PLCC są O.K. i nie mam do nich kompletnie nic.
    BGA bez podstawki - to nieporozumienie technologiczne, ze względu
    na ścinanie się kulek cyny po cyklu nagrzewania i chłodzenia.

    > BGA nie robiłem jeszcze, tylko z powodów "ekonomicznych" (nie dlatego,
    To się ciesz i nie zaczynaj bez zaprojektowania podstawki.

    > Wiadomo, że obudowy z "nóżkami" są prostsze i w montażu i w demontażu
    > niż takie BGA, ale - to wyłącznie kwestia narzędzi.
    Nie kwestia narzędzi. Kwestia pomysłu na łatwy i tani montaż
    bez elementu absorbującego naprężenia cieplne.
    Zobacz sobie jak są robione rurociągi z ciepłowni do domów.

    > Filozofowanie, że obudowa z 500 kulkami jest nieprzyjemna w montażu, to
    Nie wkładaj mi do ust czegoś, czego nie powiedziałem.
    Problem polega w tym, że właśnie montaż jest łatwy.
    Demontaż jest konieczny i naprawa płytki, przygotowanie nowych kulek - to
    już tragedia.
    Poza tym śmierdzi i szkodzi, bo nagrzewa się wszystko do okoła.

    > próba zatrzymania techniki - po prostu nie ma innej sensownej opcji, i o
    > czym tu gadać ? Trzeba się nauczyć, kupić sobie odpowiedni sprzęt i
    > tyle. Chciałbyś, żeby każdy element dało się wymontować i wmnotować
    > lutownicą transformatorową ?
    Bzdury. Znów wmawiasz jakieś rzeczy.
    Czowieku! Zastanów się.
    Piszesz, że nie montowałeś BGA, wmawiasz, że ja chcę lutować lutownicą
    transformatorową.
    Bez sensu. Mam 5 różnych lutownic, końcówki, w tym do wylutowywania DIPów,
    Hot-Air, odsysacze i inne.
    To nie ja chcę zatrzymywać postęp techniki, tylko robisz to Ty, chwaląc to,
    co
    sam piszesz ... nawet nie próbowałeś, a jest kompletnym dnem
    technologicznym.

    > I klient zamiast kupować u konkurencji kupuje u mnie. Czyli chyba
    > zadowolony ?
    No nie wiem jak jest. Zapytaj, czy jest zadowolony.

    > Ale jednak korzystasz z niego, i wolałbyś, żeby nie miał rozmiaru sporej
    > teczki ? A tableta też masz, i cieszysz się, że nie waży 10 kg ?
    > Czy też masz na to jakiś podgląd ciekawy ?

    Mam taki, że nie można rozmawiać z kimś, kto ciągle komuś coś wmawia.
    Nie posiadam żadnego tableta i nie zależy mi na tym, aby pod ekranem nie
    było DIPa.

    Niestety muszę wracać do obowiązków,
    ale życzę poznania całej prawdy o obudowach BGA.
    Do tego czasu proponuję pooglądać w You Tube filmiki pod dwoma hasłami:
    a) reballing
    b) reDIPing

    --
    -- .