  • 51. Data: 2014-10-10 19:33:31
    Temat: Re: Wyrok po wypadku policyjnej vectry z Zambrowie
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    dyskusyjnych:54380fc8$0$18072$6...@n...neostrad
    a.pl...

    > A co to zmienia ? Ja moze nawet przytakne, ale ani ja, ani Ty wyrokow nie
    > wydajemy :-P
    > Jak widac polowa sedziow uwaza inaczej, w tym i polowa SN.
    >
    > A za nazywanie sedziow idiotami mozesz wyroczek oberwac sam :-P

    > Nie mowie nie, ale przeciez znasz drugie stanowisko - nie ma takiej
    > zasady, ustawa nie wymaga :-)

    Wymaga, bo nie idzie skręcić z prawego pasa w lewo, bez zmiany pasa.
    Cała reszta to już szukanie kruczków, które mają obronić kapeluszników.

    > No, z drugiej strony mamy zas specjaliste od wyprzedzania na skrzyzowaniu,
    > nieobserwaniu kierunkowskazow i w dodatku lamiacego ograniczenia predkosci
    > :-P

    Tak.
    Ale nie winnego kolizji.

  • 53. Data: 2014-10-10 19:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > No i później wyprzedzany skręcił niż wyprzedzający wjechał na
    > skrzyżowanie.
    > Sprawa oczywista, jak ktoś ma odrobinę oleju pod kopułą.

    Zgłasza sie pierwszy bez oleju w skali cavallinowej...
    To dla mnie zaszczyt! ;-P

  • 52. Data: 2014-10-10 19:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Nawet w F1 trzeba się przed skrętem rozglądać i upewniać, że nie jest
    > się wyprzedzanym .
    > Na ulicy TYM BARDZIEJ.

    Nie NAWET.
    W F1 tak.
    Na ulicy tez ale i predkosci inne, i oczekiwany poziom ostroznosci inny, i
    zachowanie innych bardziej przewidywalne.

    Nie ma problemu aby swoim oczekiwaniom emocji dać upust na naszym
    poznańskim torze... :)
    A na drodze - spokojnie...

  • 54. Data: 2014-10-10 21:42:05
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-10-10 08:44, Użytkownik Liwiusz napisał:

    > W wyniku wadliwego wykonania.

    Zmęczenie materiału nie ma nic wspólnego z wadliwym wykonaniem.

    Pozdrawiam

  • 55. Data: 2014-10-10 22:14:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    7.0.0.1...
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Nie

    Tak.

  • 56. Data: 2014-10-10 22:14:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    7.0.0.1...
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Zgłasza sie pierwszy bez oleju w skali cavallinowej...

    Ty ze swojego kapelusznictwa i pochwały dla każdej głupoty, jesteś znany od
    dawna, ani żeś pierwszy, ani to powód do dumy.

  • 57. Data: 2014-10-10 22:25:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Oct 2014, Shrek wrote:

    > tego spodzieać, to policmajstru od których w zasadzie można wymagać więcej
    > powinni się spodziewać, że ktoś jak ma wrzucony kierunek na skrzyżowaniu,

    IMVHO, to jest znacznie mniej istotne, niż:

    > dojeżdza do końca pasa dla skręcających

    Otóż to.
    Dla *TEJ* drogi i dla *TEGO* zwrotu kierunku skręcający był na SWOIM
    pasie ruchu. I ten pas wcale nie biegnie prosto.
    Nawet strzałki pomalowali :>
    A w odróżnieniu od jadącego z przeciwka nie ma przepisu nakazującego
    "jadącemu swoim pasem" na ustąpienie pierwszeństwa komu innemu,
    w tym jadącemu "nieswoim zajętym przez siebie pasem".
    Jak się mylę to poproszę o wkazanie gdzie (albo w przepisie, albo
    w "zasadzie prawnej").

    Taki drobiażdżek różniący skręt na skrzyżowaniu od skrętu "w pole".

    > ... to może się zdarzyć, że chce skręcać.

    Przy czym ja nacisk kładę *nie* na "przewidywanie", tylko gołe
    obowiązki wynikłe z litery prawa :)

    pzdr, Gotfryd

  • 58. Data: 2014-10-10 22:34:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Oct 2014, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał
    >
    > Wymaga, bo nie idzie skręcić z prawego pasa w lewo, bez zmiany pasa.

    Zmiana pasa następuje WCZEŚNIEJ.
    To że pas ma postać "paska" długości 15m nic nie zmienia.
    Skręcający skręcał z odrębnego pasa ruchu, przeznaczonego do skrętu
    w lewo (to że w niego nieprawidłowo wjechał nie ma już znaczenia,
    nastąpiło wcześniej).

    > Cała reszta to już szukanie kruczków, które mają obronić kapeluszników.

    Wyprzedzających :> (no tak, zamiast popatrzeć bierze i jedzie jak
    chce - kapelusz jak nic).

    > Tak.
    > Ale nie winnego kolizji.

    Wjechał w JADĄCEGO SWOIM PASEM, samemu jadąc po nieswoim pasie.
    Fakt że pas do skrętu skręca, ale nakaz ustąpienia jest wobec jadących
    z przeciwka, 25.1 PoRD. Tylko.
    To nie był "skręt w szczere pole" (dokąd żaden pas ruchu nie prowadzi).

    pzdr, Gotfryd

  • 59. Data: 2014-10-10 22:35:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Oct 2014, RadoslawF wrote:

    > Zmęczenie materiału nie ma nic wspólnego z wadliwym wykonaniem.

    No to właśnie napisał Liwiusz.
    Poprzednik pisał o *wadzie* (nie zużyciu).

    pzdr, Gotfryd

  • 60. Data: 2014-10-10 23:07:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1410102218330.5252@quad..
    .

    > IMVHO, to jest znacznie mniej istotne, niż:

    > Otóż to.
    > Dla *TEJ* drogi i dla *TEGO* zwrotu kierunku skręcający był na SWOIM
    > pasie ruchu. I ten pas wcale nie biegnie prosto.

    Nie, kończy się przed skrzyżowaniem.
    Możesz tam stanąć i czekać na wolną drogę.
    Ale jak chcesz zmienić ten pas, czy to poprzez wjazd na niego, czy też jego
    przecięcie, to MUSISZ się upewnić że nic na nim nie ma i nikomu drogi nie
    zajedziesz.

    > A w odróżnieniu od jadącego z przeciwka nie ma przepisu nakazującego
    > "jadącemu swoim pasem" na ustąpienie pierwszeństwa komu innemu,
    > w tym jadącemu "nieswoim zajętym przez siebie pasem".

    Co znaczy nie swoim?
    Jedzie nim, to jest jego.
    Nawet gdy formalnie jest pasem dla przeciwnego kierunku, to nadal w tym
    momencie jest pasem wyprzedzającego, a nie skręcającego.

    > Taki drobiażdżek różniący skręt na skrzyżowaniu od skrętu "w pole".

    Nie ma żadnej różnicy.
    Poza dodatkowymi obowiązkami dla wyprzedzającego.