    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wyrok po wypadku policyjnej vectry z Zambrowie
    Date: Sat, 11 Oct 2014 17:38:22 +0200
    <m15gtc$lpt$3@node1.news.atman.pl> <m16e7a$mit$1@node1.news.atman.pl>
    <m16gmh$p6g$1@node1.news.atman.pl>
    <tr5d9e4v003x.2xnpdl48uno8$.dlg@40tude.net>
    <m17nbs$g5$1@node1.news.atman.pl>
    <54380fc8$0$18072$65785112@news.neostrada.pl>
    <m19598$hop$1@node1.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1410102226430.5252@quad>
    <m19hvd$vjj$1@node1.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1410111126590.1708@quad>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1410111126590.1708@quad..
    .

    > A co z "przecięciem lub rozwidleniem jezdni", pasy ruchu w tym miejscu
    > znikają z jezdni?

    Mniej więcej.
    Dużo zależy od ich wymalowania.
    Przy nromalnym skrzyżowaniu wymalowanie najczęściej jest jasne - pas do
    skrętu kończy się NA SKRZYŻOWANIU.

    > Przypomnę: pas ruchu nie musi być wyznaczony.
    > Oznacza to również, że może "przestać być oznaczony".

    Ale ten akurat był oznaczony i nadal nie znika to pasa dla kierunku
    przeciwnego.

    > Jeśli więc tor jazdy dla pojazdu jest jednoznaczny i przewidywalny,

    To wcale nie oznacza, że jest on na jednym i tym samym pasie.

    > Pas ruchu biegnie w lewo

    Nie, pas ruchu kończy się na linii zatrzymania, albo zaraz za nią.
    Potem zaczyna się pas ruchu dla kierunku poprzecznego, chcąc na niego
    wjechać skręcając w lewo zmieniasz i pas i kierunek.

    > Ten pas ruchu przebiega PRZEZ skrzyżowanie

    Przepis?

    > Nie.
    > Skończył się "odcinek wyznaczony".

    I pas też.

    > Jak masz jezdnię która do pewnego miejsca jest pomalowana linią
    > przerywaną, a w pewnym miejscu pomalowanie zanika, to wcale
    > nie powoduje że pasy ruchu zniknęły.

    Ale też nie powoduje, że nagle zmieniają sobie kierunek.
    Jeden się kończy, zaczyna się nowy.

    > Tak, wyprzedzających kapeluszników.

    W danym przypadku kapelusznik nie wyprzedzał, tylko skręcał.

    > "definicja skrzyżowania wg Cavallino: wtedy kiedy jest to wygodne, z PoRD
    > znika pojęcie rozwidlenia dróg,

    Nie znika.
    Tylko automagicznie nie powoduje wygibasów na pasach ruchu.

    Zresztą - mówimy o skrzyżowaniu, a nie o rozwidleniu dróg.

    > Powiedz mi coś - tamto skrzyżowanie jest "typowe".
    > Znaczy droga poprzeczna też biegnie "na wprost".
    > Uważasz, że jadący w poprzek podporządkowaną NIE JEDZIE SWOIM PASEM,

    Jedzie, oczywiście że jedzie.
    Pasy się krzyżują, a nie przechodzą jeden w drugi.

    > Czy to na pierwszej krawędzi skrzyżowania, czy na "kończącej", a może
    > w sumie trzy razy ;) (raz na początku, potem w środku jezdni poprzecznej
    > i trzeci raz na wylocie).

    Ale co, gdzie się kończy pas do skrętu?
    Na pewnie nie ZA skrzyżowaniem.
    Obstawiałbym że gdzieś na jego środku.