  • 31. Data: 2014-10-03 21:41:08
    Temat: Re: Wyrok ... wskazanie.
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Witolko" <v...@b...pl>

    > Bzdury piszesz, właścicielem nie byłem, byłem posiadaczem w piątek
    > rano jak powierzał mi właściciel. W piątek o 17:15 w chwili
    > zrobienia fotki nie byłem posiadaczem.
    > I teraz udowodnij mi że były posiadacz ma takie same obowiązki
    > jak aktualny właściciel. :-)

    Dowód jest bardzo prosty. Wystarczy przeczytać PoRD.
    Artykuł byl podawany w tym wątku. Nie ma znaczenia czy jesteś właścicielem,
    czy 50-tym posiadaczem. Wszystkich dotyczy obowiązek wskazania.
    --

    "karze grzywny podlega ten, kto wbrew obowiązkowi nie wskaże na żądanie
    uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w

    Jesteś pewien że cały przepis ogarniasz ? To powiedz co oznacza "do *nia w
    oznaczonym czasie"

  • 32. Data: 2014-10-03 21:55:49
    Temat: Re: Wyrok SN - SM może prowadzić "czynności" (z nasłuchu PR)
    Od: masti <g...@t...hell>

    John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Przepis brzmi zdaje się tak:
    >
    > "karze grzywny podlega ten, kto wbrew obowiązkowi nie wskaże na żądanie
    > uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w
    > oznaczonym czasie"
    >
    > Co według Ciebie oznacza "do kierowania w oznaczonym czasie" ?

    Wysoki Sądzie! Ja powierzyłem Ziutkowi do kierowania od 12 do 13. A on
    się dał złapać o 15:00

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 33. Data: 2014-10-03 22:56:19
    Od: "Witolko" <v...@b...pl>

    Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    > oznaczonym czasie"
    >
    > Jesteś pewien że cały przepis ogarniasz ? To powiedz co oznacza "do *nia w

    "oznaczony czas" określa uprawniony organ lub sąd. Może to być czas od wskazania
    przez właściciela do np. namierzenia przez fotoradar.

  • 34. Data: 2014-10-03 22:59:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Oct 2014, Dominik & Co wrote:

    > A nieco offtopicznie: a jak nie powierzałeś, ale Ty niekoniecznie
    > musiałeś kierować?

    IMVHO należy objaśnić, że "nie powierzałem".

    > Najbalnalniejszy przykład: dwoje współwłaścicieli (choćby małżeństwo).

    Zgadza się.
    Będą pytać drugiego (czy powierzył lub kierował).

    > Wtedy wiejskie strażaki powinny się odstosunkować albo pokazać
    > zdjęcie pozwalające na identyfikację sprawcy wykroczenia.

    Odstosunkują się od pierwszego i dostosunkują do drugiego ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2014-10-03 22:59:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Oct 2014, John Kołalsky wrote:

    > Co według Ciebie oznacza "do kierowania w oznaczonym czasie" ?

    "Komu dał pan kluczyki o 8:25"

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2014-10-04 06:23:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-03 21:36, John Kołalsky pisze:

> [...]
    >
    > "karze grzywny podlega ten, kto wbrew obowiązkowi nie wskaże na żądanie
    > uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w

    Może najpierw zapoznaj się z przepisem, a potem dyskutuj?

    "Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
    uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w
    oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy
    przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec."

    > Co według Ciebie oznacza "do kierowania w oznaczonym czasie" ?

    - Czy kierował pan pojazdem 17 grudnia 2013r?
    - Nie.
    - Zatem komu powierzył pan pojazd w tym czasie?

    --
    Liwiusz

  • 37. Data: 2014-10-04 06:26:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > "Komu dał pan kluczyki o 8:25"

    No nie, to złe pytanie, bo o tej godzinie mógł żadnych kluczyków nie dawać.

    "Komu powierzył pan pojazd tak, że mógł go używać o 8:25".

    --
    Liwiusz

  • 38. Data: 2014-10-04 10:15:13
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-10-04 06:23, Liwiusz pisze:

    > - Czy kierował pan pojazdem 17 grudnia 2013r?
    > - Nie.
    > - Zatem komu powierzył pan pojazd w tym czasie?

    -Tak, kierowałem tego dnia. Kierował także mój syn. Proszę o zdjęcie, to
    może uda mi rozpoznać sprawcę wykroczenia.

    --
    MN

  • 39. Data: 2014-10-04 10:24:47
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-10-03 o 22:59, Gotfryd Smolik news pisze:
    > Zgadza się.
    > Będą pytać drugiego (czy powierzył lub kierował).
    Co w przypadku zasłaniania się niepamięcią? Przykład: małżeństwo jadące
    na wakacje i zmieniające się co jakiś czas za kierownicą?

    Maciek

  • 40. Data: 2014-10-04 10:30:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-04 10:15, Marcin N pisze:

    > -Tak, kierowałem tego dnia. Kierował także mój syn. Proszę o zdjęcie, to
    > może uda mi rozpoznać sprawcę wykroczenia.

    Czy kierował pan tego dnia o godzinie 17:15?

    --
    Liwiusz