  • Data: 2014-10-04 17:46:02
    Temat: Re: Wyrok SN - SM może prowadzić "czynności" (z nasłuchu PR)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 4 Oct 2014, Marcin N wrote:

    > A ja ich pytam, czy wczoraj padał deszcz.
    >
    > Oni pytają zgodnie z par 78.

    Uwaga, syndrom trawniczka.
    Obowiązuje całe prawo - w sumie przydałoby się kilka przykładów takich
    zapytań (różnych), być może niektóre faktycznie są błędne (podobnie
    jak pytanie "kto kierował"), ale jeśli sugerujesz, że zadając pytanie
    z powołaniem art.78.4 PoRD nie mogą pytać "czy pan kierował", to
    możesz się przejechać na nieuważnym czytaniu.
    "Czy pan kierował, a jeśli nie, to proszę na podstawie art.74 PoRD
    oraz art.96 KW zapodać komu powierzył".
    <OT>
    Zwracam uwagę, że czyn zabroniony NIE MUSI być zabroniony ... jak
    to tam po łacinie brzmiałoby ;), wystarczy "kara za czyn" - nie ma
    np. przepisu "nie wolno zabijać człowieka". Jest "kto zabija
    człowieka, podlega karze...<tu wartości>". Wystarczy.
    Tym samym, 96 KW jest równie dobra, samoistną definicją czynu
    zabronionego.
    Stąd zresztą mój kiks z 78 PoRD obok.
    </OT>

    > I zgodnie z nim mam obowiązek odpowiedzieć.

    Nie, masz (obowiązek) odpowiedzieć na wszystkie pytania,
    do których są podane podstawy prawne, przy czym pułapka
    jest w fakcie, że pytanie zadaje organ upoważniony do
    kontroli.

    > A że zadają dodatkowo jakieś niezobowiązujące pytania

    Ale pytanie czy kierowałeś NIE JEST "niezobowiązujące"!
    Uprzedzam przed szukaniem przepisu na tę okazję ;)
    Jest zasada prawna: qui plus potest, minus potest.
    (zadanie pytania to jest zaś "mniej" niż np. żądanie
    dokumentów, prowadzenie dochodzenia lub czynność
    kontrolna, przy której informacja z pytania podlega
    ujawnieniu itp, więc każdy organ który może "więcej"
    ma prawo zadać pytanie z zakresu tego "więcej")

    > - ich sprawa. Na nie nie muszę odpowiadać.

    Jak policmajter zatrzyma Cię na drodze i spyta "pana
    nazwisko" to też mu powiesz "ale nie muszę odpowiadać
    bo nie ma przepisu".
    Byś się nie zdziwił :>

    pzdr, Gotfryd