  • 51. Data: 2011-02-23 16:49:07
    Temat: Re: Wyprzedzić bezpiecznik
    Od: "Wojtek" <k...@c...pl>

    Ale prawda jest taka - przewody, zwłaszcza aluminiowe, co

    Podpisuję się obydwoma "rencamy".
    Wojtek

  • 52. Data: 2011-02-24 15:46:23
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Wojtek" <k...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Oj kolego!!!
    > Od kiedy to rozdział PEN-a jest równoznaczny ze zmianą sieci?
    > Jeżeli mówimy o sieci typu TN to czy to jest podukład TN-C, TN-C-S czy
    też
    > TN-S to cały czas poruszamy się w obrębie układu TN.

    Ale w czym to się różni od tego, co powiedziałem? Ten, jak to ładnie
    nazywasz, podukład TN-C-S składa się z dwóch części: TN-C i TN-S, które
    spotykają się w jednym punkcie (RG) i tam (i tylko tam) jest rozdzielany
    PEN. I zawsze jest ten punkt uziemiany. Nadal nie widzę tutaj furtki
    umożliwiającej tworzenie punktu (albo i punktów, bo czemu nie?) rozdziału
    w innych miejscach.

    e.

  • 53. Data: 2011-02-24 17:45:22
    Od: "Wojtek" <k...@c...pl>

> [...]
    > PEN. I zawsze jest ten punkt uziemiany. Nadal nie widzę tutaj furtki
    > umożliwiającej tworzenie punktu (albo i punktów, bo czemu nie?) rozdziału

    Tym się różni, że układy mamy trzy- TN, TT i IT
    Zobacz co napisałeś w jednym z poprzednich postów- napisałeś o zmianie
    układu, a nie podukładu, a to duuuża różnica.
    Jeśli chodzi o punkt rozdziału PEN-a to masz zapewne na myśli (popraw mnie
    jeśli jestem w błędzie) rozdzielnię główną budynku.
    Jeżeli tak, to przeważnie- zaznaczam- przeważnie rozdziału dokonuje się w
    złączu kablowym a nie rozdzielni głównej, głównie ze względu na
    łatwiejszy sposób wykonania uziemienia punktu rozdziału.
    Tu znowu się powtórzę- żadna znana mi norma nie nakazuje uziemiania punktu
    rozdziału.
    Może nie spotkałeś się z taką sytuacją, ale z innych względów (względy
    ekonomiczne mogą tu odgrywać drugorzędną rolę) rozdział może być dokonany
    już w rozdzielni stacji transformatorowej i do budynku dochodzi wtedy
    podukładem TN-S.
    To tyle z mojej strony.
    Myślę, że wystarczy tego wątku- bo zaczyna bardziej pasować na forum ise niż
    tu.
    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 54. Data: 2011-02-24 18:58:53
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    > Tym się różni, że układy mamy trzy- TN, TT i IT
    > Zobacz co napisałeś w jednym z poprzednich postów- napisałeś o zmianie
    > układu, a nie podukładu, a to duuuża różnica.

    w omawianym przypadku żadna (jaki terminologia ma wpływ na omawiany
    przypadek? - żaden)

> [...]
    > złączu kablowym a nie rozdzielni głównej, głównie ze względu na
    > łatwiejszy sposób wykonania uziemienia punktu rozdziału.

    ale zawsze jest to jeden punkt, zwykle na końcu przyłącza, aby ZE miało po
    swojemu a user po swojemu

    > Tu znowu się powtórzę- żadna znana mi norma nie nakazuje uziemiania
    punktu
    > rozdziału.

    jednak dziwnym trafem zawsze jest ten punkt uziemiany. Uparli się wszyscy
    widać.

> [...]
    dokonany
    > już w rozdzielni stacji transformatorowej i do budynku dochodzi wtedy

    bez związku z omawianym przypadkiem - nie dość, że brak punktu rozdziału w
    gestii usera, to jeszcze wątkotwórca nie ma TN-S

    > To tyle z mojej strony.
    > Myślę, że wystarczy tego wątku- bo zaczyna bardziej pasować na forum ise
    niż
    > tu.

    szczególnie, że w ogóle nie dotknąłeś tematu "samowolnych" punktów
    rozdziału, o które od początku chodziło

    EOT

    e.

  • 55. Data: 2011-02-25 17:11:14
    Od: "Wojtek" <k...@c...pl>

    > w omawianym przypadku żadna (jaki terminologia ma wpływ na omawiany
    > przypadek? - żaden)

    Terminologia jest sprawą zasadniczą, żebyśmy obaj podczas dyskusji wiedzieli
    precyzyjnie o czym mówimy.

    > mnie
    >
    > ale zawsze jest to jeden punkt, zwykle na końcu przyłącza, aby ZE miało po
    > swojemu a user po swojemu

    Zgadza się, rozdzielić PEN-a można tylko raz.
    A przed rozdziałem uziemia się w miarę możliwości często PEN-a (zgodnie z
    normą)

    > punktu
    >
    > jednak dziwnym trafem zawsze jest ten punkt uziemiany. Uparli się wszyscy
    > widać.
    Skoro większość tak robi to nie oznacza, że ma rację. To nie demokracja,
    tylka zasady wiedzy technicznej.

> [...]
    > niż
    >
    > szczególnie, że w ogóle nie dotknąłeś tematu "samowolnych" punktów

    Myślę, że ten punkt opisałem wystarczająco
    Pozdrawiam
    Ps. Nawet ciekawa dyskusja się wywiązała, jeżeli masz ochotę dalej
    podyskutować to zapraszam na priv

  • 56. Data: 2011-03-05 16:06:28
    Od: Michał Smolnik <m...@f...pl>

    W dniu 13.02.2011 23:13, Adam Dybkowski pisze:
> [...]
    > szybką (BiWts gF). Chciałbym w obwodzie za tym bezpiecznikiem (w innym
    > pomieszczeniu) zainstalować nowocześniejszy wyłącznik nadprądowy, w
    > miarę możliwości na taki sam prąd znamionowy. No i mam pytanie jaki
    > zakupić aby wyłączył się szybciej niż topikowy spali. Chodzi mi o
    > sytuacje przekroczenia znamionowego prądu po włączeniu jednocześnie
    > kilku urządzeń (razem pobierających np. 40A; żonie nie da się
    > wytłumaczyć aby jednocześnie nie używała piekarnika i gotowała wodę w
    > czajniku el.). Wystarczy zwykły S-301 B25 i wyłączy się szybciej niż

    Dzisiaj przypadkiem natrafiłem na coś takiego:
    http://www.central.krakow.pl/index.php?site=groupDes
    cription&id=149#
    lub
    http://www.central.krakow.pl/index.php?site=groupDes
    cription&id=150

    Może się przyda?

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 57. Data: 2011-03-06 19:04:57
    Od: "Wojtek" <k...@c...pl>

    > Dzisiaj przypadkiem natrafiłem na coś takiego:
> [...]

    Moc i tu i tu do 2000W przy obciążeniu rezystancyjnym.
    Mało trochę