    From: Qlfon <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wyprzedzanie... nie do końca udane.
    Date: Fri, 07 Mar 2014 01:12:14 +0100

    W dniu 2014-03-06 23:26, Tomasz Pyra pisze:

    > Weźcie mi wytłumaczcie, dlaczego na tych wszystkich filmach, na których
    > zderzają się czołowo, ten wyprzedzający wpada na końcu na pomysł żeby
    > uciekać w lewo...

    Dla mnie proste - jeśli wyprzedzasz i masz wyprzedzanego gdzieś blisko
    siebie ale już za sobą to ucieczka w prawo spowoduje kolizję z
    wyprzedzanym (o ile nie jest kumaty i nie stanie na hamulcach). Jeśli
    idziesz na czołówkę to do tego z naprzeciwka masz zwykle więcej
    drogi/czasu więc lewy pas/rów zostawia Ci więcej miejsca na manewr.
    Ja kiedyś uciekałem w prawo zamiast w lewo i zamiast spokojnie wylądować
    w lewym rowie unikając wzięcia na czołówkę Malucha zjeżdżając do prawego
    rowu zabrakło mi 10-15 cm i swoją lewą końcówką przedniego zderzaka
    zahaczyłem pod dosyć ostrym kątem prawy narożnik tylnego zderzaka
    Mercedesa beczki. W efekcie beczka dostała takiej rotacji że wzięła i
    trafiła malucha w lewy przód wyrzucając go do rowu.
    U mnie pęknięty zderzak i reflektor, Beczka z totalnie rozwalonym
    przodem, olej na jezdni itp. Maluch w rowie w kształcie trójkąta.
    Gołoledź była taka że jak przyjechała Policja to wysiadając z radiowozu
    obaj leżeli zanim postawili drugą nogę na jezdni.
    Od tamtej pory przestałem myśleć że prawa strona to "moja strona"....

    Qlfon, Lublin