  • 11. Data: 2012-04-26 11:07:08
    Temat: Re: Wyprzedzanie i fotoradar jak to jest?
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Arek nabazgrał(a):

    > Witam,
    > ostatnio postanowiłem jeździć w 100% zgodnie z przepisami, pewną trasę o
    > długości 440km zrobiłem w czasie ponad 8h.
    > Jednak i tak okazało się, że jestem piratem drogowym i dostałem 300PLN.
    > Pech chciał, że trafiłem na śmietnik po wyprzedzeniu tzw. tira.
    > Zastanawiam się czy może to być jakaś czynność łagodząca czy tylko mi się
    > tak wydaje. W końcu wyprzedzanie było dozwolone.

    Powiedz że jechałeś zgodnie z przepisami lewym pasem i tir cię wyprzedzał po
    prawej i to jego wynik widnieje na fotce :)

  • 12. Data: 2012-04-26 11:07:21
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-04-26 10:35, Robert_J pisze:

    > To znaczy że nie jechałeś w 100% zgodnie z przepisami ;-)

    Wszak jest tylko człowiekiem.
    A jak wiadomo tylko cyborgi nie płacą :-)

  • 13. Data: 2012-04-26 11:20:22
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-04-26 11:07, Chris pisze:
    > Arek nabazgrał(a):

    > Powiedz że jechałeś zgodnie z przepisami lewym pasem i tir cię
    > wyprzedzał po prawej i to jego wynik widnieje na fotce :)

    Na zdjęciu jestem tylko ja po zakończeniu wyprzedzania.

    A.

  • 14. Data: 2012-04-26 11:29:38
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 04/26/2012 08:18 AM, Arek wrote:

    > Fakt im szybciej człowiek się pogodzi tym lepiej dla niego.

    Ja to traktuję jak podatek drogowy i radzę traktować tak samo :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 15. Data: 2012-04-28 23:14:53
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 26 Apr 2012 08:20:33 +0200, Arek napisał(a):

    > Nie wiem czy wykadrowane, zdjęcie fatalnej jakości w zasadzie to
    > praktycznie nic na nim nie widać oprócz obrysu mojego samochodu. Samo
    > nie przyjęcie nie jest rozwiązaniem, bo jednak nie mam dowodu na
    > wyprzedzanie, a jak się okazuje samo wyprzedzanie w niczym mi nie
    > pomaga. Więc wszystko wskazuje, że sprawa trafia automatycznie do sądu.

    Przeciez za kierownia siedział Twój znajomy z Ukrainy, Borys Polewoj,
    miezka w Kijowie na Krakowskiej....

    --
    ___________ (R)

  • 16. Data: 2012-04-30 10:49:44
    Od: Arek <a...@a...pl>

    > Przeciez za kierownia siedział Twój znajomy z Ukrainy, Borys Polewoj,
    > miezka w Kijowie na Krakowskiej....

    Teoretycznie. Jednak w praktyce mogą odpuścić, co nie ma sensu, bo
    podobno ludzie coraz częściej taką opcje stosują, albo skierować sprawę
    do sądu. Sąd może odrzucić lub kazać udowodnić, jeżeli tego nie zrobię
    mogę mieć problemy za składanie fałszywych zeznań jako świadek:)

    Wydaje się, że lepiej jest nic nie wskazać, będzie wyrok nakazowy, od
    którego należy się odwołać, jak sprawa trafi do sądu rejonowego prosić o
    umorzenie bo SG/SM nie ma uprawnień do wnoszenia takich oskarżeń. Nie
    wiem czy to działa, ale na pewno będę musiał tam pojechać. Więc również
    średnie rozwiązanie.

    A.

  • 17. Data: 2012-04-30 13:23:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 Apr 2012 08:16:22 +0200, Arek napisał(a):
    > W dniu 2012-04-25 19:15, J.F. pisze:
    > [...]
    >
    > Chyba faktycznie nie ma sensu. Dzięki za uzmysłowienie bezsensu
    > pytania:)

    Taka teraz procedura, nie ma tu wiele miejsca na gadanie ... mimo wszystko
    zachecam do eksperymentowania, ale musisz sobie odpowiedziec czy tu o
    pieniadze czy o honor chodzi :-)

    Z SM bywa ze sie dobrze negocjuje, ale dlugofalowo lepiej jak zaplacisz
    sadowi ;-)

    >Choć nie wiem czy zaczynam zapominać kto w danej chwili
    > prowadził a na zdjęciu zupełnie nic nie widać:)

    Za niepamietanie jest chyba 300, ale bez punktow ? :-)

    J.

  • 18. Data: 2012-04-30 13:31:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie przyjęcie nie jest rozwiązaniem, bo jednak nie mam dowodu na
    > wyprzedzanie, a jak się okazuje samo wyprzedzanie w niczym mi nie

    Wyprzedzanie nie pomaga, ale w obecnosci innego pojazdu radar moze zle
    dzialac.
    Tylko myslisz ze sad uwierzy ze ciezarowka jechala 40, ty 50 i radar sie
    pomylil ? Tacho z ciezarowki od biedy do sprawdzenia :-)

    >Więc wszystko wskazuje, że sprawa trafia automatycznie do sądu.

    Ale tego nie chcesz, chyba ze to blisko bylo.
    Bo kto ci zaplaci za przejazd i stracony czas ?

    Wyrok w trybie nakazowym tak, bo to nie trafi do kasy gminy, ale rozprawa
    gdzies daleko ci sie kompletnie nie oplaca.

    J.

  • 19. Data: 2012-04-30 14:03:32
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-04-30 13:31, J.F. pisze:

> [...]
    > Tylko myslisz ze sad uwierzy ze ciezarowka jechala 40, ty 50 i radar sie
    > pomylil ? Tacho z ciezarowki od biedy do sprawdzenia :-)

    To z tymi dwoma pojazdami raczej wynika z tego, że te dwa impulsy mogły
    pochodzić z dwóch różnych pojazdów, czyli punkt początkowy ciężarówka
    końcowy ja. Ale to oczywiście tylko w teorii. Zdjęcie jest chyba
    wykadrowane bo nie posiada oryginalnego nagłówka z FR.

    > Ale tego nie chcesz, chyba ze to blisko bylo.
    > Bo kto ci zaplaci za przejazd i stracony czas ?
    >
    > Wyrok w trybie nakazowym tak, bo to nie trafi do kasy gminy, ale rozprawa
    > gdzies daleko ci sie kompletnie nie oplaca.

    W przypadku niewskazania, to chyba sprawa w sądzie jest umarzana bo SM
    może skarżyć tylko kierowców i użytkowników drug. W tym przypadku jest
    to właściciel i nie ma dowodu, że on prowadził. Ale to jak mówisz czas i
    pieniądze. Choć w przypadku umorzenia nie wiem czy chociaż za benzynę
    nie można odzyskać.

    A.

  • 20. Data: 2012-04-30 14:11:18
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-04-30 13:23, J.F. pisze:

> [...]
    > pieniadze czy o honor chodzi :-)
    >
    > Z SM bywa ze sie dobrze negocjuje, ale dlugofalowo lepiej jak zaplacisz

    Zdecydowanie wolałbym zapłacić sądowi niż SG/SM dla zasady. Jednak z tym
    eksperymentowaniem to zmianie przepisów wiele zrobić się nie da. Muszę
    wskazać i koniec. Owszem mogę okłamać, że pan X z daleka. Ale jakoś nie
    mam natury do takiego ryzykowania, zresztą kiepski jestem w ściemnianiu.
    I stara zasada jest taka, jeżeli ktoś nie ma natury do kombinowania, to
    jak zaczyna kombinować dostaje podwójnie:)

    > Za niepamietanie jest chyba 300, ale bez punktow ? :-)

    Więcej i bez punktów. Punkty mnie nie martwią bo konto mam czyste.

    A.