  • 21. Data: 2012-04-30 14:16:10
    Temat: Re: Wyprzedzanie i fotoradar jak to jest?
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-04-26 11:07, Chris wrote:

    > Powiedz że jechałeś zgodnie z przepisami lewym pasem i tir cię
    > wyprzedzał po prawej i to jego wynik widnieje na fotce :)

    W świetle wypowiedzi na pms jazda lewym pasem jest nielegalna;)

    Shrek.

  • 22. Data: 2012-04-30 15:48:03
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-04-30 10:49, Arek pisze:
    > mogę mieć problemy za składanie fałszywych zeznań jako świadek:)

    udowodnić co? mam zbierać podpisy tych co auto ode mnie pożyczają?
    takiego obowiązku nie ma, to oni mają obowiązek udowodnić ci że to ty
    wykroczenie popełniłeś

    > Wydaje się, że lepiej jest nic nie wskazać, będzie wyrok nakazowy, od
    > którego należy się odwołać, jak sprawa trafi do sądu rejonowego prosić o
    > umorzenie bo SG/SM nie ma uprawnień do wnoszenia takich oskarżeń.

    jeśli tak to działa to ok, jeśli nie to lepiej jednak wskazać kogoś
    trudno uchwytnego.
    p.s. jak pożyczam auto dobremu koledze to jestem zobowiązany go pytać
    gdzie aktualnie mieszka? Jak nie to powinno wystarczyć im imię i
    nazwisko (znam takich co w dowodzie zameldowania nie mają a chętnie im
    auto pożyczam bo są bliską rodziną :) Z resztą ja to nawet dłuższą
    chwilę zastanawiam się nad tym co robiłem tydzień temu, a co dopiero kto
    brał moje auto miesiąc temu. Wskazać to mogę kilka osób, niech do nich
    dotrą i zapytają kto z nich akurat kierował :)

    Lukasz

  • 23. Data: 2012-04-30 16:04:41
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-04-30 15:48, Lukasz pisze:

    > udowodnić co? mam zbierać podpisy tych co auto ode mnie pożyczają?
    > takiego obowiązku nie ma, to oni mają obowiązek udowodnić ci że to ty
    > wykroczenie popełniłeś

    Ale wskazując Borysa, może się okazać, że to sprawdza i okaże, się, że
    Borys ze mną nie jechał. Albo, że jednak maja jeszcze jedno zdjęcie
    gdzie lepiej widać, albo, że się trafiło na kamerę z monitoringu, gdzie
    również nie ma Borysa itp.

    Tu chodzi o sporą kasę, bo tych mandatów wystawiają w ilościach hurtowych.

    > jeśli tak to działa to ok, jeśli nie to lepiej jednak wskazać kogoś
    > trudno uchwytnego.

    Tego nie wiem, widziałem wyrok z jakiegoś sądu, gdzie właśnie z tego
    powodu sprawa została umorzona. A z tym trudno uchwytnym to jak
    napisałem wyżej, jest pewne ryzyko.

> [...]
    > brał moje auto miesiąc temu. Wskazać to mogę kilka osób, niech do nich
    > dotrą i zapytają kto z nich akurat kierował :)

    I o to teoretycznie im chodzi. Masz wskazać listę a oni sobie sprawdzą.
    Co będzie potem jak każdy stwierdzi, że to nie on prowadził to nie wiem.

    A.

  • 24. Data: 2012-04-30 16:19:27
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-04-30 16:04, Arek pisze:

> [...]
    > Borys ze mną nie jechał. Albo, że jednak maja jeszcze jedno zdjęcie
    > gdzie lepiej widać, albo, że się trafiło na kamerę z monitoringu, gdzie

    obowiązku ewidencji wypożyczeń nie ma, jeśli nie pamiętam co wczoraj
    jadłem na śniadanie to jak mogę mieć 100% pewność kto kierował miesiąc
    temu? wiem że borysowi pożyczałem auto i mogło to być właśnie wtedy...

    > A z tym trudno uchwytnym to jak
    > napisałem wyżej, jest pewne ryzyko.

    wydaje mi się że jedyne ryzyko jest takie, że ktoś ruszy dupę i sprawdzi
    i wyjdzie na to że to jednak ty - a wtedy dostaniesz mandat, bo nie
    sądzę żeby coś więcej- chyba że kłamiesz z premedytacją (ale przyjmuję
    że po prostu dobrze nie pamiętasz/pomyliło ci się

    > I o to teoretycznie im chodzi. Masz wskazać listę a oni sobie sprawdzą.
    > Co będzie potem jak każdy stwierdzi, że to nie on prowadził to nie wiem.

    no właśnie ale czy wystarczy im lista typu: Borys Szyc, Adolf
    Czerwononosy czy muszę im podać adres- bo ja pożyczam auto, a adresu nie
    notuję.,. :)

    Lukasz

  • 25. Data: 2012-04-30 16:50:25
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 30/04/2012 15:19, Lukasz wrote:

    > obowiązku ewidencji wypożyczeń nie ma, jeśli nie pamiętam co wczoraj
    > jadłem na śniadanie to jak mogę mieć 100% pewność kto kierował miesiąc
    > temu? wiem że borysowi pożyczałem auto i mogło to być właśnie wtedy...

    No i znowu zaczynają się skomlenia biednych, dręczonych przez system
    zapierdalaczy, którzy przecież pożyczają samochód piętnastu różnym
    osobom co tydzień. Och jejku, jejku, biedaku..

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 26. Data: 2012-04-30 16:57:59
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-04-30 16:19, Lukasz pisze:

    > obowiązku ewidencji wypożyczeń nie ma, jeśli nie pamiętam co wczoraj
    > jadłem na śniadanie to jak mogę mieć 100% pewność kto kierował miesiąc
    > temu? wiem że borysowi pożyczałem auto i mogło to być właśnie wtedy...

    Tu jest chyba luka, bowiem obowiązek spełniłeś wskazałeś. Nigdzie nie ma
    mowy o konsekwencji pomyłki. Jednak w przypadku Borysa co gdy jednak
    ktoś zrobi pokazówkę i się przyczepi, że na 100% Borysowi samochodu nie
    pożyczałeś? To już jednak jest kłamanie jako świadek czyli do 2lat.

> [...]
    > sądzę żeby coś więcej- chyba że kłamiesz z premedytacją (ale przyjmuję
    > że po prostu dobrze nie pamiętasz/pomyliło ci się

    No właśnie w przypadku Borysa kłamstwo jest potencjalnie łatwo udowodnić.

    > no właśnie ale czy wystarczy im lista typu: Borys Szyc, Adolf
    > Czerwononosy czy muszę im podać adres- bo ja pożyczam auto, a adresu nie
    > notuję.,. :)

    To jest dość ciekawe, nie jest nigdzie określone na czym to wskazanie ma
    polegać.

    A.

  • 27. Data: 2012-04-30 20:01:51
    Temat: Odp: Wyprzedzanie i fotoradar jak to jest?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Shrek" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości grup

    > W świetle wypowiedzi na pms jazda lewym pasem jest nielegalna;)

    Ależ jest legalna - w Anglii.
    Tak z kolei do wyprzedzania służy pas prawy.

  • 28. Data: 2012-04-30 21:27:04
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-04-30 16:50, kamil pisze:

    > No i znowu zaczynają się skomlenia biednych, dręczonych przez system
    > zapierdalaczy, którzy przecież pożyczają samochód piętnastu różnym
    > osobom co tydzień. Och jejku, jejku, biedaku..

    jak by nie zauważył jest to grupa dyskusyjna, jeśli przeszkadza ci ten
    wątek to go olej.
    Ja wiem komu pożyczam, ewidencji nie prowadzę. Mam trzy auta: pierwszym
    jeżdżę ja lub żona, sporadycznie ojciec i kolega. Drugim jeden z
    pracowników lub ja. Trzecim żona, ja lub ktokolwiek komu zaufam
    (najtańsze auto, pięknie nie wygląda i nie boję się pożyczać)

    Lukasz

  • 29. Data: 2012-04-30 21:37:58
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-04-30 21:27, Lukasz pisze:

> [...]
    > pracowników lub ja. Trzecim żona, ja lub ktokolwiek komu zaufam
    > (najtańsze auto, pięknie nie wygląda i nie boję się pożyczać)

    zapomniałem dodać że np. kumplowi pożyczam auto bo znam go od dawna, ale
    teraz nawet nie wiem gdzie wynajmuje mieszkanie, a zameldowanie to tylko
    wiem że gdzieś w okolicach Przemyśla ma...

    Lukasz

  • 30. Data: 2012-05-01 17:47:01
    Temat: Re: Odp: Wyprzedzanie i fotoradar jak to jest?
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-04-30 20:01, Cavallino wrote:

    > Ależ jest legalna - w Anglii.
    > Tak z kolei do wyprzedzania służy pas prawy.

    Czyli w Polsce tak nie można?

    Shrek.