  • 1. Data: 2017-05-28 14:01:02
    Temat: Wyprawki lakiernicze domowymi sposobami i możliwościami
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Chciałbym zrobić w paru miejscach wyprawki lakiernicze - tyle ile uda się
    zrobić domowym sposobem - w sumie nie ma dla mnie wielkiego znaczenia jak
    to bedzie wyglądać, byle było zabezpieczone przed korozją. Ale wiadomo -
    jak się uda zeby to chociaz bardzo nie rzucało sie w oczy to czemu nie.

    Problem pierwszy - odpadający lakier do gołej blachy. Efekt handlarza ktory
    zapewne wykonał nieprofesjonalnie naprawe.
    Oczysciłem papierem sciernym, odtłuściłem, posikałem podkładem (szary
    kolor)
    Jakaś farbą to psiknąć? Jaka? Coś jeszcze?

    Problem drugi - rysa na drzwiach, nad progiem, głeboka, do gołego metalu.
    Pod spodem, pod farbą jest jakaś gmowata masa - jakies zabezpieczenie?
    Jak potraktowac takie miejsce? Podkład plus farba? Jakos uzupełnic to
    gumowate zabezpieczenie?

    Problem trzeci - miejscowe odpryski lakieru, wielkości ziarnka gorczycy, do
    gołego metalu. Sa jakies lakiery zmieszane z podkładem zeby to tylko wziąc
    i podmalować jakims pedzelkiem lub czyms w tym stylu? Zeby było szybko,
    prosto, trwale i skutecznie? :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy

  • 2. Data: 2017-05-28 14:57:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Najskuteczniejsza farba podkladowa do szybkiego zastosowania jaki spotkalem to lakier
    w puszce w sprayu. Nie pamietam nazwy ani producenta i do piwnicy nie chce mi sie
    isc. Charakterystyczna cecha jest wydrukowana na puszce taczka i dzieciecy rowerek.
    Farba jest szara. Obstawiam ze w skladzie ma pyl cynkowy i zabezpiecza
    elektrochemicznie. Przed nia jesli idzie o skutecznosc umieszczam farbe podkladowa
    epoksydowa. Ale ona upierdliwa w przygotowaniu. Pamietaj ze jak bys musial
    szpachlowac to szpachlowke daje sie na blache zabezpieczona podkladem. Nigdy na gola.
    Wszystkie baranki na progi mozna kupic w opakowaniach typu spray. Zawsze maluje czy
    lakieruje sie po oczyczeniu z korozji i zabezpieczeniu podkladem antykorozyjnym.
    Jesli jest dojscie to polecam do odrdzewiania preparat fosol. Warunkiem uzycia jest
    mozliwosc dokladnego splukania woda.

  • 3. Data: 2017-05-28 17:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > jest wydrukowana na puszce taczka i dzieciecy rowerek. Farba jest
    > szara. Obstawiam ze w skladzie ma pyl cynkowy i zabezpiecza

    Jakaś szarą podkładową psiknąłem taki wiekszy fragment - moze to jest to :)

    > Przed nia jesli idzie o skutecznosc umieszczam
    > farbe podkladowa epoksydowa. Ale ona upierdliwa w przygotowaniu.

    Rozumiem, czym łatwiej tym lepiej.

    > Pamietaj ze jak bys musial szpachlowac to szpachlowke daje sie na
    > blache zabezpieczona podkladem. Nigdy na gola. Wszystkie baranki na
    > progi mozna kupic w opakowaniach typu spray.

    Ok, ta gumowa warstwa to baranek?
    Pytanie czy w przypadku rysy szerokosci pol centymetra uda mi się to jakos
    rozsadnie połozyć czy lepiej po prostu siknąc podkładem i potem farba.

    Ok, zobacze co to.
    Dzięki za garśc porad :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

  • 4. Data: 2017-05-28 17:54:26
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    jaki kolor? pytam poważnie.

  • 5. Data: 2017-05-28 19:00:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

    > jaki kolor? pytam poważnie.

    Biały.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,

  • 6. Data: 2017-05-28 19:14:34
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 28.05.2017 o 14:01, Budzik pisze:
    > Chciałbym zrobić w paru miejscach wyprawki lakiernicze
    1. zabić rdze. cortanin f, polrust, coś co ją zwiąże
    2. wyrównać podkładem, szpachlą,
    3. pomalować.

    do szpachli użyjesz utwardzacza - prawda? Więc do podkładu i lakieru też
    użyj. jak chcesz to psikać sprajem, to daruj sobie , niema sensu

    ToMasz

  • 7. Data: 2017-05-29 09:47:16
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Biały.

    czyli 249
    http://allegro.pl/t4w-fiat-249-lakier-bialy-akryl-bi
    anco-ducato-1l-i6775907589.html

    potrzebujesz to, najtańszy pistolet lakierniczy z dyszą 1,5mm (1,2mm czy
    1mm też się nada, ale te tanie do zaprawek się nie nadają - albo ja nie
    nauczyłem się nimi maziać).

    nie napisałeś czy ta goła blacha to z rdzą czy jest ocynk nienaruszony.
    Jeśli rdza jest to:
    Kup bańkę cortaninu:
    http://allegro.pl/organika-rewelacyjny-odrdzewiacz-c
    ortanin-f-5l-i6835071794.html
    piątka ci nie potrzebna ale jest tani a jeść nie woła (i nie będziesz
    się szczypał z ilością).

    pomaziaj cortaninem, poczekaj az wyschnie i zmyj nadmiar. Psiknij
    podkładem (może być taki w aerozolu) w szarym kolorze a potem poleć po
    tym akrylem. Na białym kolorze różnice są tak małe w odcieniach, że
    tylko fakturą mogę wykryć gdzie malowałęm a gdzie nie.

    Ponieważ zostanie ci nieco mgiełki to potrzebujesz z 250-500g Farecli G3
    i ściereczka i wzasadzie to wystarczy.

    Lakier 249 w mieszalni możesz dostać nabity w aerozol gotowy do użycia
    (odpada ci problem pistoletu i kompresora jeśli nie masz), a też da się
    malować (ale wg mnie ciężej).

  • 8. Data: 2017-05-29 09:51:10
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    z barankiem jest ten problem, że jak pomaziasz nim to może ci się zacząć
    robić korozja pod nim i nie zdążysz zareagować przed perforacją. Baranek
    jest dobry jak ktoś chce zrobić dopieszczenie podwozia przed sprzedażą
    by zamaskować różne historie. W swoich samochodach nie używam ze względu
    na obawę z pierwszego zdania.

  • 9. Data: 2017-05-29 20:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

> [...]
    >
    > Lakier 249 w mieszalni możesz dostać nabity w aerozol gotowy do użycia
    > (odpada ci problem pistoletu i kompresora jeśli nie masz), a też da

    Dzięki.
    Będe się bawił. :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z