  • 1. Data: 2011-08-02 14:45:56
    Temat: Wypożyczenie obiektywów
    Od: "Paweł Kajak" <a...@o...pl>

    Witam!
    Jestem zainteresowany kupnem obiektywu do fotografowania sportu. Konkretnie
    piłki ręcznej. Wymyśliłem sobie, że do tego celu bardzo odpowiednie byłyby
    obiektywy Sigmy. Przede wszystkim z powodów budżetowych.
    W grę wchodzą dwa obiektyt\wy: 50-150 lub 70-200. Oba ze światłem 2.8
    I w związku z tym moje pytanie. Czy jest takie miejsce, gdzie można by
    pożyczyć choćby na kilka godzin te obiektywy, żeby przekonać się który jest
    bardziej odpowiedni do moich potrzeb?
    Miejsce w Polsce obojętne.
    Aparat jaki psiadam to Nikon D80

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2011-08-02 14:52:41
    Temat: Re: Wypo?yczenie obiektywów
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 02.08.2011 16:45, Pawe? Kajak wrote:
    > Witam!
    > Jestem zainteresowany kupnem obiektywu do fotografowania sportu. Konkretnie
    > pi?ki recznej. Wymy?li?em sobie, ?e do tego celu bardzo odpowiednie by?yby
    > obiektywy Sigmy. Przede wszystkim z powodów bud?etowych.
    > W gre wchodz? dwa obiektyt\wy: 50-150 lub 70-200. Oba ze ?wiat?em 2.8
    > I w zwi?zku z tym moje pytanie. Czy jest takie miejsce, gdzie mo?na by
    > po?yczyae choaeby na kilka godzin te obiektywy, ?eby przekonaae sie który jest
    > bardziej odpowiedni do moich potrzeb?
    > Miejsce w Polsce obojetne.
    > Aparat jaki psiadam to Nikon D80

    Najlepiej u źródła. Sigma Pro Centrum. Wypożyczają dowolne obiektywy.
    Nawet możesz pożyczyć obiektyw pod konkretne zdjęcia.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 3. Data: 2011-08-02 16:15:29
    Od: "CeZ__134" <D...@p...onet.pl>

    Ja od recznej uzywam 85 f1,8 :) nadaje sie idealnie :)

    CeZ__134

  • 4. Data: 2011-08-03 08:38:34
    Temat: Re: Wypożyczenie obiektywów
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

> [...]
    > gdzie można by pożyczyć choćby na kilka godzin te
    > obiektywy, żeby przekonać się który jest bardziej

    Każdy salom Sigma ProCentrum :-). Płacisz za wypożyczenie
    (najlepiej na weekend) plus kaucja, a jak zdecydujesz się
    szkło kupić to ta wpłata zaliczana jest na poczet ceny. Za
    szkła o których piszesz opłata za wypożyczenie to ok.
    200-300 zł (przynajmniej jakiś czas temu tyle była)

  • 5. Data: 2011-08-03 09:59:24
    Od: "Paweł Kajak" <a...@o...pl>

    Witam!
    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zaliczana jest na poczet ceny. Za szkła o których piszesz opłata za
    > wypożyczenie to ok. 200-300 zł (przynajmniej jakiś czas temu tyle była)
    Dziękuję za podpowiedź.
    Nawet jeśli to faktycznie kosztuje tyle i le piszesz to i tak warto wydać
    takie pieniądze niż kupować obiektyw, który nie spełnia moich wymagań i
    potem trzeba się z nim bujać

    Paweł Kajak

  • 6. Data: 2011-08-03 10:01:57
    Od: "Paweł Kajak" <a...@o...pl>

    Witam!
    Użytkownik "CeZ__134" <D...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ja od recznej uzywam 85 f1,8 :) nadaje sie idealnie :)

    A zdjęcia robisz z poziomu parkietu czy z widowni?
    Ja mam 50 1.8 i raczej nie bardzo mi się podoba prac z takim obiektywem.
    Ja raczej siedzę na widowni i wolałbym mieć zooma, żeby jakieś ciekawe
    zbliżenia trzaskać :-)

    Paweł Kajak

  • 7. Data: 2011-08-03 12:50:45
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

> [...]
    > tak warto wydać takie pieniądze niż kupować obiektyw,
    > który nie spełnia moich wymagań i potem trzeba się z nim

    Znalazłem cennik:
    http://www.procentrum.pl/wykaz.php
    Myślę że nawet jeśli między poszczególnymi salonami są
    różnice to niewielkie
    Widzę że nawet sporo przesadziłem z cenami, bo oba weźmiesz
    po 129 zł ;-). Chyba że 70-200 OS, to już dużo więcej.
    Ja mam 70-200 (druga wersja, bez OS) i nie narzekam :-)
    Pozdr.

  • 8. Data: 2011-08-03 23:04:29
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-08-02 16:45, Paweł Kajak wrote:
> [...]
    > piłki ręcznej. Wymyśliłem sobie, że do tego celu bardzo odpowiednie byłyby
    > obiektywy Sigmy. Przede wszystkim z powodów budżetowych.

    Tak BTW: może kogoś zainteresuje z grupowiczów, sony ma jakąś promocję na
    pożyczanie obiektywów i teraz niezależnie od grupy cenowej płaci się po
    40zł za 3 dni pożyczenia obiektywu, poprzednia cena dochodziła do 600zł za
    te najdroższe szkiełka.
    Nie wiem ile to trwa, ale jeśli tylko miałbym czas to chętnie bym sobie
    poszalał :)
    http://www.sony.pl/res/attachment/file/10/1237481761
    010.pdf

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 9. Data: 2011-08-04 07:54:09
    Od: "VomitroN" <v...@i...pl>

    Użytkownik "CeZ__134" <D...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ja od recznej uzywam 85 f1,8 :) nadaje sie idealnie :)

    Mi swego czasu pasowala do recznej Tokina 50-135/2.8. Do dzis troche zaluje, ze sie
    jej nieopatrznie pozbylem.

    --
    VomitroN

    " All those moments will be lost in time, like... tears in rain "

  • 10. Data: 2011-08-06 13:40:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Paweł Kajak" j1b6av$jv5$...@n...onet.pl

    > A zdjęcia robisz z poziomu parkietu czy z widowni?

    Z widoni? Polecam raczej ;) 150-500 -- ale jasne to nie jest. :)

    > Ja mam 50 1.8 i raczej nie bardzo mi się podoba prac z takim obiektywem.
    > Ja raczej siedzę na widowni i wolałbym mieć zooma, żeby jakieś ciekawe zbliżenia
    trzaskać :-)

    :) ZOOM -- i do niego matrycę nie o czułości ISO 1600,
    w porywach do ISO 3200, ale ISO 102400 lub czulszą. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'