  • 1. Data: 2011-08-01 10:23:59
    Temat: Jak odzyskać pliki z karty,,, ponownie?
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    Wrzucam raz jeszcze, bo poprzedni wątek się zaśmiecił :)

    Nikon D70 (nie D70s!), karta Pretec, przed zapisem formatowana; podczas
    fotografowania zniknął na chwilę wyświetlacz przy spuście (nie "telewizorek"
    na tylnej ściance). Po włożeniu karty do czytnika ukazał się taki widok:
    dybowski.pl/inne/_karta_CF.jpg
    Czy da się odzyskać pliki? Jeśli tak, to jak?

    Nic z tym nie robiłem, poza próbą odczytu. Polecany przez kogoś w poprzednim
    wątku program (dziękuję) nie ma w spisie D70. Poza tym chodzi mi o program
    bezpłatny, gdyż zdjęcia nie są jakieś super ważne, a poza tym nie przewiduję,
    żebym w sensownej przyszłości znów musiał go użyć ;)

    Czarek

  • 2. Data: 2011-08-01 10:40:04
    Temat: Re: Jak odzyskać pliki z karty,,, ponownie?
    Od: "ax" <k...@o...pl>

    ..............................>
> [...]
    > bezpłatny, gdyż zdjęcia nie są jakieś super ważne, a poza tym nie przewiduję,
    > żebym w sensownej przyszłości znów musiał go użyć ;)

    nie czytałem wątku....
    bezpłatny program + czytnik
    link: http://www.piriform.com/recuva/download
    pozdrawiam R.

  • 3. Data: 2011-08-01 12:23:27
    Od: "Bo(o)t_manager" <b...@W...wp.pl>

    Dnia Mon, 01 Aug 2011 10:23:59 +0000, napisał(a):

> [...]
    > mi o program bezpłatny, gdyż zdjęcia nie są jakieś super ważne, a poza
    > tym nie przewiduję, żebym w sensownej przyszłości znów musiał go użyć ;)

    Wpisz w googlarkę Testdisk.

    Bo(o)t_manager

  • 4. Data: 2011-08-01 12:39:39
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Mon, 1 Aug 2011 10:23:59 +0000 (UTC), f...@N...gazeta.pl
    napisał(a):

> [...]
    > bezpłatny, gdyż zdjęcia nie są jakieś super ważne, a poza tym nie przewiduję,
    > żebym w sensownej przyszłości znów musiał go użyć ;)

    Ale uzyłeś najpierw google i wpisałeś np.: jak odzyskać zdjęcia z karty?
    Programow róznych jest mnóstwo, niekoniecznie muszą pomóc. Ja najpierw
    zrobiłbym obraz karty (dla bezpieczeństwa) zanim zacząłbym grzebać.

    Jakby zdjęcia były ważne i warto byłoby za nie zapłacić to np. Ontrack
    oferował takie usługi, ale tani nie są.

    --
    Kojer

  • 5. Data: 2011-08-01 14:12:00
    Od: "MarekF" <m...@n...pl>

    Użytkownik <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przewiduję,
    > żebym w sensownej przyszłości znów musiał go użyć ;)
    Probowales tego o ktorym pisalem(digital image recovery)? Nie miesza na
    karcie, tylko odczytuje i sam wybierasz katalog gdzie ma to zapisac.
    MarekF

  • 6. Data: 2011-08-01 15:02:19
    Od: "mulczas" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Bo(o)t_manager" <b...@W...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:j165ru$ib2$1@news.onet.pl...

    > Wpisz w googlarkę Testdisk.

    A dokładniej Photorec - mnie kiedyś uratował, gdzie inne programy nie dały
    rady - też polecam

  • 7. Data: 2011-08-01 15:57:06
    Od: " " <f...@g...pl>

    MarekF <m...@n...pl> napisał(a):

    Dziękuję wszystkim za porady :-)

    > Probowales tego o ktorym pisalem(digital image recovery)? Nie miesza na
    > karcie, tylko odczytuje i sam wybierasz katalog gdzie ma to zapisac.

    No właśnie jakoś tak wyszło, że tego spróbowałem :-) Odzyskał mi pliki sprzed
    prawie trzech lat, ale czy odzyskał również wszyskie aktualne czy coś pominął
    - tego nie wiem :-)

    Czarek

  • 8. Data: 2011-08-04 21:05:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Aug 2011, wrote:

> [...]
    > prawie trzech lat, ale czy odzyskał również wszyskie aktualne czy coś pominął

    I się nie dowiesz.
    Ale do kompletu przejedź jeszcze ZARem, nazwa jest akronimem i coś mówi ;)

    Sam program ma licencję mixed, przy czym odzyskiwanie *zdjęć* jest
    freeware (odzyskiwanie innych zbiorów wymaga zakupu).
    Takoż nie pisze po karcie, a zgodnie z nazwą - usiłuje poskładać
    klastry w coś co przypomina znane formaty (nie bazując na FAT
    czy innych strukturach filesystemu).

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2011-08-05 11:43:49
    Od: "MIR" <d...@g...com>

    [...]

> [...]
    > Takoż nie pisze po karcie, a zgodnie z nazwą - usiłuje poskładać
    > klastry w coś co przypomina znane formaty (nie bazując na FAT

    Podłączam się do wątku - mimo że nie wiem czy jest on zgodny tematycznie...
    {;-)

    Objaw jest następujący: aparat przestał "widzieć" kartę, podając komunikat
    "Card Error".
    W czytniku komputerowym karta działa prawidłowo i .... Miał ktoś kiedyś z
    czymś takim
    do czynienia?
    ____________________

    Pozdrowienia ( - ) MIR

  • 10. Data: 2011-08-05 14:20:36
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-08-05 13:43, MIR pisze:

> [...]
    > komunikat "Card Error".
    > W czytniku komputerowym karta działa prawidłowo i .... Miał ktoś kiedyś
    A nie formatowałeś czasem w czytniku? Bo mi te objawy wyglądają na kartę
    sformatowaną z niezrozumiałym dla aparatu systemem plików. Spróbuj
    przeformatować w czytniku z systemem plików FAT16 lub jeśli się nie da -
    FAT32.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)