  • Data: 2018-04-14 15:49:28
    Temat: Re: Wypalanie DPFu - dwie procedury?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-04-13 o 17:00, Budzik pisze:

    > Jedyny błąd który pokazuje komputer diagnostyczny to P2002.
    > Wtryski sprawdzoen i leją.

    Jeśli wtryski leją, to trzeba to natychmiast zrobić. Ekonomiczna i
    skuteczna regeneracja - jeśli masz farta i są to jakieś proste wersje. U
    mnie piezzoelektryczne tylko na nowe mogłem wymienić. :-( Lejący wtrysk
    bardzo skutecznie potrafi zniszczyć DPF i nie tylko.

    > Ja juz takich co to po komputerze naprawiaja to juz przerabiałem - 10
    > rzeczy musieli wymienic zanim doszli, ze zepsute jest coś innego a
    > komputer przekłamuje...

    Taaa... znam ten ból. Tak trafiłem do "kurnika" - jak go nazywam.
    Warsztat wygląda jak porzucony kurnik lub dziupla, gdzie zaginione
    samochody na części sprzedają. Wokół nie ma nic poza sporą liczbą aut
    zaparkowanych na klepisku usianym muldami. Zdarzają się tam auta z
    górnej półki.

    Syf wszechobecny, fakturę uzyskać to miesiąc proszenia się, ale chłopaki
    robią nawet najbardziej wyszukane awarie. Zdarzyło się np. że w jednym z
    aut któryś z komputerów tracił kontakt ze światem od czasu do czasu.
    Podpięli oscyloskop, zobaczyli, że inny komputer sieje szpilkami po
    magistrali i wymienili właściwy.

    Podesłałem do nich wspomnianego kolegę z Jaguarem i zatkanym w 35% DPFem
    - jak się okazało. Silnik w tryb awaryjny zaczął wchodzić. Podpięli
    komputer, podwyższyli tolerancję, kazali wypłukać chemicznie w innym
    warsztacie filtr (płukanie zwiększa początkowo stopień przytkania więc
    bez tej sztuczki nie dałoby się uratować DPF) i wrócić na przywrócenie
    ustawień. Zgarnęli za to... 0zł :-D Im zależy na pozyskiwaniu klientów i
    solidnej robocie. Jedyny mankament to terminy.

    Piszę o tym bardziej jako ciekawostkę - jak w przedziwnych miejscach
    można znaleźć fachowców. Nierzadko jest tak, że specjaliści po N
    szkoleniach za granicą w markowych serwisach zachodnich marek zakładają
    własne firmy i po normalnych cenach naprawiają auta. Robią też to, co
    jest niewykonalne w ASO.

    Warto pogadać z taksówkarzami itp. Może Ci się uda trafić do rzetelnej
    firmy.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek