    From: de Fresz <d...@N...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Wypadek przy moim domu
    Date: Wed, 9 Sep 2009 21:54:21 +0200

    On 2009-09-09 20:18:09 +0200, "Leszek Karlik" <l...@h...pl> said:

    > No, taki wolny to on zupełnie nie jest. IMO to tak długo jak akceptujemy
    > zapewniane przez państwo siatki bezpieczeństwa typu policja, wojsko,
    > ubezpieczenia społeczne, opieka zdrowotna etc. musimy się godzić z
    > nakładanymi przez państwo ograniczeniami na wolność osobistą typu
    > nakaz jazdy w pasach czy kasku, podatki czy pozwolenia na broń palną.

    Nie dając się wciągnąć w filozoficzną dysputę (gdzie się w większości z
    Tobą zgadzam), to póki co, poza pewnymi
    nie-tak-często-spotykanymi-gdy-potrzeba służbami, nikt nikogo z
    motocykla siłą ściągał nie będzie, gdy ów nie założy kasku. Na tej
    samej zasadzie można kraść czy zabijać (jeśli komuś moralność pozwala),
    bo dopiero później będą smutne konsekwencje (najprawdopodobniej). Albo
    żeby było bliżej robienia krzywdy samemu sobie - uprawiać ekstremalny
    base-jumping, free-climbing itepe. Wolna wolna, te sprawy. Konsekwencje
    prawne są tu sprawą wtórną.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco