    From: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Wypadek przy moim domu
    Date: Wed, 09 Sep 2009 20:18:09 +0200

    On Wed, 09 Sep 2009 15:46:37 +0200, de Fresz <d...@n...o2.pl> wrote:

    [...]
    > A może poszli do lasu? Ja również uważam kogoś jeżdżącego bez kasku za
    > idiotę (niezależnie od okoliczności), ale to w końcu wolny kraj - i w
    > kwestii posiadania własnego zdania i w kwestia robienia co się chce.

    No, taki wolny to on zupełnie nie jest. IMO to tak długo jak akceptujemy
    zapewniane przez państwo siatki bezpieczeństwa typu policja, wojsko,
    ubezpieczenia społeczne, opieka zdrowotna etc. musimy się godzić z
    nakładanymi przez państwo ograniczeniami na wolność osobistą typu
    nakaz jazdy w pasach czy kasku, podatki czy pozwolenia na broń palną.

    IMO to dość sensowne, bo ludzie są głupi i mimo wszystko trochę ich
    wypadałoby chronić przed własną głupotą, niektórzy z czasem mądrzeją. :->
    Stąd np. uważam że słusznie wprowadzają ograniczenia bezpośredniego
    dostępu do mocnych motocykli. :-)

    Jakoś nie podejrzewam, żeby przeciętny dawca na R1 w klapkach i t-shircie
    jeździł tak z uwagi na to, że absolutnie mu zwisa ból i rekonwalescencja
    w szpitalu, czy że przewozi wyrwaną blond lasię bez kasku dlatego, że ona
    uważa że w sumie to zginięcie pięć minut później jest OK i jej własny
    wybór.
    Zwykle jest to po prostu kwestia braku wyobraźni.

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650