-
Data: 2018-01-26 20:58:36
Temat: Re: Wypadek
Od: mk4 <m...@d...nul> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2018-01-22 17:53, p...@g...com wrote:
> http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,2293
0299,wypadek-na-a1-suv-rozerwal-osobowke-na-drobne-k
awalki-w-srodku.html
>
> Mam takie dziwne odczucie że to nagrywający przyczynił się w jakiejś części do tego
wypadku. Ten w BMW jest winny jest bez dwóch zdań ale z taką prędkością nie jechał
prawym tylko próbował wyprzedzić prawym nagrywającego który nieudolnie próbował
wyprzedzić Skodę. Ot taka niedźwiedzia przysługa.
Ten filmik sprzyja zadaniu pytania, które już dawno mi chodziło po
głowie juz jakiś czas temu - jaki jest sens istnienia pojazdów typu SUV
jak np. to BMW?
Prawdę mówiąc nie znajduję uzasadnienia poza tym, że stanowią realne
zagrożenie w przypadku zderzenia z innymi pojazdami.
Rozumiem ciężarówki - ktoś musi towary wozić i tutaj jest to
konieczność. No tyle, że one jeżdżą stosunkowo wolno i nie są zbyt
dynamiczne. Ich istnienie jest uzasadnione. Ale dlaczego SUV?
Czemu pojazdy typu SUV są w ogóle są dopuszczane do ruchu? Przecież niby
wszystkim zależy na poprawie bezpieczeństwa a wielkie, ciężkie i do tego
zbyt szybkie pojazdy określane jako SUV są tego całkowitym zaprzeczeniem.
Zderzenie normalnego pojazdu z takim pancerwagonem powoduje tylko, ze
jest więcej ofiar.
https://www.youtube.com/watch?v=a-GTTdnpGNg
https://www.youtube.com/watch?v=58zqJCtUjSI
Przykładowo te dwa filmiki. Widać, że sama wysokość pojazdu SUV sprawia,
że strefy zgniotu nie działają jak trzeba. Wzmocnione elementy pojazdu
SUV nie trafiają we wzmocnione i przeznaczone do odbierania energii
innych pojazdów co zdaje się pogarszać następstwa zderzenia.
A dla porównania test praktycznie takiego samego pojazdu przy 100 km/h.
https://www.youtube.com/watch?v=1TNFDeK6GLE
Zniszczenia tylko trochę większe niż z tym SUV-em. A tam było połowę tej
prędkości.
Zatem czemu pojazdy typu SUV nie zostaną wyeliminowane z dróg metodami
prawnymi? Komu zależy na tym, żeby jednak nie było zbyt bezpiecznie?
PS. Są jeszcze pojazdy terenowe gabarytami zbliżone do SUV. Ale tych
jest mniej i jeśli spotykamy je na drodze to poruszają się znaczne i
wolniej (taka ich konstrukcja).
--
mk4
Następne wpisy z tego wątku
- 26.01.18 21:29 Cavallino
- 26.01.18 23:48 Akarm
- 27.01.18 12:39 Marek S
- 28.01.18 11:00 Budzik
- 29.01.18 19:19 Marek
- 29.01.18 19:33 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
Najnowsze wątki
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-20 "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- 2024-11-21 Strach się bać
- 2024-11-21 Koniec smrodów
- 2024-11-20 Krematorium
- 2024-11-20 Taki tam szkolny problem...
- 2024-11-20 LIR2032 a ML2032
- 2024-11-20 SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- 2024-11-21 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-11-21 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-21 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-21 Kraków => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-21 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=