  • Data: 2016-05-31 11:03:38
    Temat: Re: Wypadek
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:niig1b$ist$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2016-05-31 o 00:39, J.F. pisze:
    >Pewnie też nie będzie przede wszystkim uznany za pojazd.

    Bo "urzadzenie nieprzeznaczone do poruszania po drodze" ?

    Dyskusyjne i niebezpieczne:
    -czy aby na pewno nie przeznaczone ?
    -to moge sobie zadeklarowac ze moj samochodow/quad/motocykl to nie
    pojazd ?
    -chodnik czesc drogi ...

    Bo googlanie nie bardzo dalo rezultaty
    http://www.rp.pl/artykul/1192893-Na-rolkach-i-hulajn
    ogach-trzeba-jezdzic-po-chodniku-albo-poboczu.html
    Cos tu jest, ale bez glebszego uzasadnienia.

    Zrodlo
    http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/55211BC9
    Ale tez bez uzasadnienia, i w dodatku z powolaniem na prawo
    powielaczowe - bo coz to jest ta "doktryna" :-)

    >Poza tym już pisałem - podchodzisz do tego ze złej strony. Co to jest
    >rower, motorower - każdy wie. Ale definicje powstały dlatego, aby
    >było to prawnie wyjaśnione, i aby jednocześnie te pojazdy łapały się
    >pod te definicje, a nie aby pod nią łapały się inne "zabawki".

    No ale widzisz - zycie biegnie, powstaja nowe wynalazki i co z nimi ?
    -przyjmujemy waska definicje ?
    -przyjmujemy szeroka definicje ?
    -opieramy sie na nazwie producenta/sprzedawcy ? a on sprzedaje "rower
    biegowy".

    P.S. Chyba wiem o co chodzi. Nawet jesli hulajnoga to rower, to osoba
    niewatpliwie ja pcha, a osoba pchajaca rower jest pieszym.
    Tylko przed "niewatpliwie" wzmocnic glos, aby nikt nie mial
    watpliwosci :-)

    J.