  • Data: 2009-05-17 17:56:55
    Temat: Re: Wynagrodzenia i rynek usług foto - kij w mrowisko
    Od: "adam" <j...@o...maile.com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Janusz" napisał
    [...]
    > Oczywiście oferta 1. ze względu na cenę i nawet mimo tego że nie dostałem
    > przykładu. Na www studia jest trochę zdjęć ludzi, jak dla mnie kiczowate
    > ale
    > z produktem na białym tle na pewno nie będzie problemu.
    >
    > To tyle z eksperymentu, wnioski pozostawiam Wam. Jednocześnie przepraszam
    > wszystkich "oferentów" za zmarnowanie ich czasu.

    Eksperyment byłby i fajny gdybyś wyłożył tą sałatę na 600 za 800 brutto i
    opisał dalszy ciąg zdarzeń.
    Na 101% skończyłoby się na ofercie nr. 3 lub nr. 2 jeśli ktoś lubi targi
    ; ))))

    Sam, zapewne nieświadomie, też dałeś przykład określonej mentalności nabywcy
    usługi. Zlecenie takiej roboty na podstawie najniższej ceny bez portfolio to
    przykład drugiego końca kija. Problem nie dotyczy jedynie tych co zbijają
    ceny w dół na poziom zapomogi - psucie rynku to również łykanie byle czego
    za jak najmniej i późniejsze udawanie, że wszystko jest OK.
    Wystarczy wytknąc nos z domu albo włączyć telewizor - niewidzialna ręka
    rynku wniknęla już wszędzie sprowadzając poziom wizualizacji czegokolwiek na
    poziom dna.

    Zaznaczam, że nie wiem kto oferował owe 800 zł i oczywiście nie twierdzę, że
    wykonałby za te pieniądze 100% fuszerkę. Twierdzę tylko, że zrobił źle - on
    też jest na poziomie, który ktoś da radę zbić i prędzej czy później również
    będzie protestował przeciwko "psuciu rynku" przez kogoś innego.

    Acha, i drugi disklajmer - nie zarabiam na robieniu fotografii.

    adam