  • 1. Data: 2010-08-16 11:46:40
    Temat: Wymiana świec na ciepłym czy na zimnym silniku?
    Od: krzysiek82 <o...@c...pl>

    witajcie
    Jako że diesle miałem zwykle, to i zapomniałem (lub bardziej
    prawdopodobne nigdy nie wiedziałem) czy świece powinno się
    wykręcać/wkręcać przy ciepłym czy zimnym silniku? Słyszałem, że łatwiej
    odkręcić na ciepłym silniku ale łatwiej uszkodzić gwint w głowicy
    dokręcając? Czy to prawda? Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
    Niby taka prozaiczna czynność, ale jak sie robi w swoim aucie w którym
    właśnie wymieniło się rozrząd głupio by było ukręcić gwint i ściągać
    głowicę i potem znowu nowy rozrząd zakładać.

    --
    krzysiek82

  • 2. Data: 2010-08-16 12:12:09
    Temat: Re: Wymiana świec na ciepłym czy na zimnym silniku?
    Od: jedrus <j...@n...btx.pl>

    krzysiek82 pisze:
> [...]
    > właśnie wymieniło się rozrząd głupio by było ukręcić gwint i ściągać
    > głowicę i potem znowu nowy rozrząd zakładać.

    Akurat "walcze" z urwana swieca wiec wiem co pisze. Rob to na zimno ;)

    --
    jedrus

    Kiedy leje a brak chmurki, to ktos z Tobą leci w kulki.
    http://lecawkulki.eu/ , a Mokotów jest tu: http://mokotow.btx.pl/

  • 3. Data: 2010-08-16 12:17:02
    Od: krzysiek82 <o...@c...pl>

    jedrus pisze:
    > Akurat "walcze" z urwana swieca wiec wiem co pisze. Rob to na zimno ;)

    chwilę po napisaniu posta poszedłem wymienić świece na ciepłym silniku,
    na razie odkręciłem wszystkie dwie lekko dwie ciężej. Jedną już
    dokręciłem lekko, +pół obrotu ale jakoś tak mi się wydaje, że gdybym
    lekko mocniej dokręcił to już by się obróciło i gwint zerwany. Mam
    nadzieje, że tylko mi się wydaje :)

    --
    krzysiek82

  • 4. Data: 2010-08-16 13:16:44
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "krzysiek82" <o...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dokręcił to już by się obróciło i gwint zerwany. Mam nadzieje, że tylko mi

    A źle zapalał czy profilaktycznie wymieniłeś już na zimę?

  • 5. Data: 2010-08-16 15:35:30
    Od: "kml" <A...@g...lp>

> [...]
    > właśnie wymieniło się rozrząd głupio by było ukręcić gwint i ściągać
    > głowicę i potem znowu nowy rozrząd zakładać.

    Ja wymieniałem na lekko ciepłym, ale w benzynowym ;) Poszło wszystko bez
    problemu.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 6. Data: 2010-08-19 00:53:33
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    krzysiek82 pisze:

> [...]
    > dokręciłem lekko, +pół obrotu ale jakoś tak mi się wydaje, że gdybym
    > lekko mocniej dokręcił to już by się obróciło i gwint zerwany. Mam

    Ale "wydaje się" w sensie jasnowidzenia, czy już poczułeś dokręcając że
    idzie lżej?
    Bo jak to drugie, to to już jest pod gwincie.

    Kiedyś kupiłem świece - niby NGK, ale może to byłyjakieś podróby.
    Zgodnie z informacją na pudełku dokręciłem lekko i dokręcam o podany kąt.
    Szło ciężko, no ale napisali to kręcę i urwałem świecę.

    Okazało się że oryginalna świeca ma grubą podkładkę, która przy tym
    dokręcaniu się zgniata.
    A moje świece albo ktoś wcześniej już w coś wkręcił, albo to była jakaś
    podróba i podkładka była dużo cieńsza niż powinna być - i dlatego przy
    dokręcaniu się urwało.

  • 7. Data: 2010-08-19 09:23:56
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-08-19 00:53, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    mi się wydaje :)

    > Okazało się że oryginalna świeca ma grubą podkładkę, która przy tym dokręcaniu się

    Właśnie to zgniatanie może nieprzyzwyczajonemu skojarzyć się ze zrywaniem,
    że niby kręci, a niespodziewanie daleko i lekko idzie. A to po prostu podkładka
    się ściska.

  • 8. Data: 2010-08-19 09:26:03
    Od: krzysiek82 <o...@c...pl>

    Jakub Witkowski pisze:
    > Właśnie to zgniatanie może nieprzyzwyczajonemu skojarzyć się ze zrywaniem,
    > że niby kręci, a niespodziewanie daleko i lekko idzie. A to po prostu
    > podkładka
    > się ściska.

    Mam nadzieje, że będzie ok za dwa max trzy miesiące wymienię jeszcze raz
    świece i zobaczę jak sprawy się mają z gwintem. Jedno już wiem, zawsze
    będę wykręcał na zimno.

    --
    krzysiek82