  • Data: 2010-06-01 19:06:00
    Temat: Re: Wymiana sprawnej świetlówki LCD - poprawi się?
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp> szukaj wiadomości tego autora

    Srututu wrote:

    > Siadł mi inwerter w lapku. Jako że nie miałem innej możliwości to kupiłem
    > najpierw świetlówkę (jest na tyle tania że nie opłaca się jej zwracać) i
    > po sprawdzeniu okazało się że to jednak inwerter.
    > Teraz pytanko. Mam fabrycznie nową świetlówkę i 2 letnią w matrycy. Nic
    > jej nie dolega ale zastanawiam się czy świetlówki ulegają
    > wypaleniu/zmianie barwy w przeciągu 2 lat. Laptop jako podstawowe
    > narzędzie pracy chodził przez ten okres po kilka h dziennie.
    > Co o tym sądzicie?
    > Fakt, że wymiana świetlówki to operacja ryzykowna i wymagająca
> [...]

    czasem inwerter pada dlatego ze swietlowka jest wypalona. przerabialem ten
    temat pare razy... wymieniasz inwerter i po krotkim czasie nowy pada
    rowniez... calosc pracuje w trybie 'ciaglego zaplonu' .

    latwo sprawdzic 'czy warto' - podepnij zasilanie inwertera przez
    amperomierz, a pozniej zmierz jaki prad plynie po podlaczeniu swietlowki A i
    swietlowki B. jesli swietlowka jest stara i wypalona - bedzie wiekszy.

    jesli nie - pomysl raczej nad poprawieniem chlodzenia inwertera, zwykle da
    sie dolutowac np. kawalek blaszki jako ekstra chlodzenie tranzystorow
    kluczujacyh, ew. mozna nieelegancko zapchac calosc pasta silikonowa czy
    wywiercic pare otworow w obudowie