  • 31. Data: 2014-04-23 12:18:14
    Temat: Re: Wymiana oleju
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-04-18 12:04, Pablo Eldiablo pisze:

    > Bardzo trudno znaleźć, na dniach będę w Poznaniu, to może dostanę w
    >
    > księgarni technicznej, bo w mniejszych miastach szybciej można by kupić
    >
    > gwiazdkę z nieba niż instrukcję obsługi do tych aut. W necie tak samo
    >
    > nie ma. Tak, benzyniak to Chevrolet.
    >
    > Chodzi o to że nie wiadomo jakiego oleju używali poprzedni właściciele.
    >
    > Jeżeli używali mineralnego a ja teraz wleję syntetyk to może się zrobić
    >
    > szambo...
    >
    > To sa jakies urban legends - wlej taki olej, jaki jest przewidziany przez
    producenta silnika. Zawsze warto lac oleje syntetyczne, bo maja o wiele lepsze
    wlasciwosci smarne, a do tego zazwyczaj maja lepsze dodatki niz tanie oleje
    mineralne.

    > Jaki to chevrolet, ze nie mozesz w sieci znalezc informacji o oleju?
    >
    > pablo

    Ale chodzi nie o klasę lepkości tylko o rodzaj - syntetyk czy minerał? A
    o tym w instrukcjach obsługi nie ma ani słowa.

    Niestety nie ma. Może dla tego że jest to model którego już nie
    produkują. Instrukcja po polsku do każdego obecnie produkowanego modelu
    jest dostępna na oficjalnej stronie Chevroleta, jednak tylko dla modeli
    będących w produkcji.

  • 32. Data: 2014-04-23 12:18:54
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-04-18 12:04, WOJO pisze:
> [...]
    > To nie płyn hamulcowy, że musisz zalać odpowiedni pod rygorem
    > rozpuszczenia uszczelek.
    > A co do przezroczystości przepracowanych olejów silnikowych, to są
    > dwie szkoły.
    > Jednak z nich mówi, że czarny przepracowany olej silnikowy to zły
    > znak, świadczący o tym, że silnik jest w nie najlepszej kondycji.
    > Druga szkoła twierdzi coś zupełnie odwrotnego, że czarny przepracowany
    > olej silnikowy ma doskonałe właściwości myjące i stąd jego czarna
    > barwa...
    > Ogólnie skłaniam się ku zdaniu, że ma być syntetyk 5W-40 - reszta to

    A co z tym potencjalnym "rozszczelnieniem" silnika przy zamianie oleju
    mineralnego na syntetyczny?

    Czy normalne warsztaty mechaniki pojazdowej są w stanie określić rodzaj
    oleju silnikowego?

  • 33. Data: 2014-04-23 12:19:29
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-04-18 12:34, cef pisze:

    > Jeśli zadzwonienie do sprzedawcy/dealera/ASO czy gdziekolwiek Cie
    > przerasta,
    > to szukaj w księgarni.

    No nie żartuj sobie, sprzedawca/dealer jest po to aby sprzedawać a nie
    udzielać darmowych rad.

    Szukam w księgarniach, tylko wszyscy robią wielkie oczy na pytanie o
    taką książkę instrukcyjną. A księgarnia techniczna (jedyna jaką znam na
    okolicę) w Poznaniu właśnie została zamknięta.

    > W takim razie nie ma specjalnie znaczenia co zalejesz, bo jak był
    > minerał, to wiadomo dlaczego i cały zakup jest nietrafiony :-)
    > Lej syntetyk.

    I właśnie ku temu się coraz bardziej skłaniam, dzięki.

  • 34. Data: 2014-04-23 12:20:02
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-04-18 20:02, Mumin pisze:

    > A możesz zdradzić jaki to model auta i jaki silnik? Będzie wiadomo.

    Silnik benzynowy, pojemność 1.6l, czterocylindrowy, 16 zaworów. I
    naprawdę może mieć znaczenie to że marka tego auta to Chevrolet?

  • 35. Data: 2014-04-23 12:21:40
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-04-18 12:26, Ajgul pisze:

    > Użytkownik "Trybun" <I...@j...com> napisał w wiadomości

    > Lepszy syntetyk, minerały się szybko palą i zwęglają, to nie ta
    > generacja...
    > A.

    No tak.. Dzięki.

  • 36. Data: 2014-04-23 12:22:16
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-04-18 13:10, zhbick pisze:

    > a może po prostu do diesla ktoś wlał jakiegoś moto doktora, który przy
    > pomocy reakcji chemicznych (związki chloru) trzyma kolor na poziomie
    > jasnożółtego?

    Coś może być na rzeczy... A swoją drogą - w czym pomaga wlewanie takiego
    "moto doktora" do silnika?

  • 37. Data: 2014-04-23 15:23:02
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-04-23 12:18, Trybun pisze:
    > A co z tym potencjalnym "rozszczelnieniem" silnika przy zamianie oleju
    > mineralnego na syntetyczny?
    Zastanawiałeś się ile milionów kilometrów musiałby mieć nawinięte
    silnik, żeby z współczesnych olejów mineralnych mogło zostać tyle
    nagaru, aby dało się tym coś uszczelnić? Poza tym na ch* Ci silnik
    uszczelniony nagarem? Jeśli syntetyk coś z tego Twojego wypłucze, to
    sobie dolej zagęszczacza oleju i jedź na giełdę :-P

    PS: Te historie o "rozszczelnianiu" to chyba jeszcze z czasów Fiatów
    126p, wczesnych Polonezów i wszelkich smarowideł z tego okresu, które
    być może miały też wtedy funkcje uszczelniające, że o wspomnianych przez
    Ciebie właściwościach progo-konserwacyjnych nie wspomnę :->

    Maciek

  • 38. Data: 2014-04-23 16:56:17
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-04-23 15:23, Maciek pisze:
> [...]
    > być może miały też wtedy funkcje uszczelniające, że o wspomnianych przez
    > Ciebie właściwościach progo-konserwacyjnych nie wspomnę :->

    Nie mam się co zastanawiać - właśnie Polonez z przebiegiem jakieś 50 000
    km. Byłem świadkiem gdy mechanik go rozbierał. Oczywiście jeździł na
    mineralnym. Było w nim jakieś 2 kg różnego paskudztwa które się
    wytraciło z oleju, a więc ma się co rozszczelnić, tym bardziej gdy auto
    ma na pewno więcej przejechane niż te 50000 w Polonezie.

    A gdyby tak odwrócić pytanie - po co mi czysty silnik, bez nagarów,
    skoro w ciągu roku muszę się porządnie postarać aby przejechać więcej
    niż 5-6000 km?

  • 39. Data: 2014-04-23 20:57:44
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-04-23 16:56, Trybun pisze:
> [...]
    > wytraciło z oleju, a więc ma się co rozszczelnić, tym bardziej gdy auto
    > ma na pewno więcej przejechane niż te 50000 w Polonezie.
    Raczej właściciel zwiększał kompresję jakimś zagęszczaczem, byle tylko
    jakoś chodziło. Zastanawiałeś się jak 2kg różnego paskudztwa pływa sobie
    w układzie smarowania, po gładziach cylindrów itp?

    > A gdyby tak odwrócić pytanie - po co mi czysty silnik, bez nagarów,
    > skoro w ciągu roku muszę się porządnie postarać aby przejechać więcej
    > niż 5-6000 km?
    To jeszcze odwróćmy pytanie: po co Ci samochód? :->

    Maciek

  • 40. Data: 2014-04-23 20:59:29
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-04-23 12:19, Trybun pisze:
    > Szukam w księgarniach, tylko wszyscy robią wielkie oczy na pytanie o
    > taką książkę instrukcyjną. A księgarnia techniczna (jedyna jaką znam na
    > okolicę) w Poznaniu właśnie została zamknięta.
    Telefon do ASO: "Halo? Chciałbym wymienić u Państwa olej w samochodzie
    X, model Y, rocznik Z. Chciałbym przyjechać z własnym olejem. Jaki
    zalecacie?". Przerasta Cię to?

    Maciek