eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWymiana olejuRe: Wymiana oleju
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!peer01.iad.highwinds-media.c
    om!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.
    com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-
    a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Wed, 23 Apr 2014 16:56:17 +0200
    From: Trybun <I...@j...com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.4.0
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wymiana oleju
    References: <534fbbb8$0$2357$65785112@news.neostrada.pl>
    <534fc028$0$2153$65785112@news.neostrada.pl>
    <534fca65$0$2140$65785112@news.neostrada.pl>
    <534ff30e$0$2228$65785112@news.neostrada.pl>
    <5350f5f0$0$2148$65785112@news.neostrada.pl>
    <liqtc0$sgr$1@node1.news.atman.pl>
    <5357937e$0$2375$65785112@news.neostrada.pl>
    <lj8ers$nct$1@node1.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <lj8ers$nct$1@node1.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 25
    Message-ID: <5357d483$0$2160$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: user-46-112-220-63.play-internet.pl
    X-Trace: 1398264964 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2160 46.112.220.63:1149
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2505
    X-Received-Body-CRC: 1660189329
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2531069
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-04-23 15:23, Maciek pisze:
    > W dniu 2014-04-23 12:18, Trybun pisze:
    >> A co z tym potencjalnym "rozszczelnieniem" silnika przy zamianie oleju
    >> mineralnego na syntetyczny?
    > Zastanawiałeś się ile milionów kilometrów musiałby mieć nawinięte
    > silnik, żeby z współczesnych olejów mineralnych mogło zostać tyle
    > nagaru, aby dało się tym coś uszczelnić? Poza tym na ch* Ci silnik
    > uszczelniony nagarem? Jeśli syntetyk coś z tego Twojego wypłucze, to
    > sobie dolej zagęszczacza oleju i jedź na giełdę :-P
    >
    > PS: Te historie o "rozszczelnianiu" to chyba jeszcze z czasów Fiatów
    > 126p, wczesnych Polonezów i wszelkich smarowideł z tego okresu, które
    > być może miały też wtedy funkcje uszczelniające, że o wspomnianych przez
    > Ciebie właściwościach progo-konserwacyjnych nie wspomnę :->
    >

    Nie mam się co zastanawiać - właśnie Polonez z przebiegiem jakieś 50 000
    km. Byłem świadkiem gdy mechanik go rozbierał. Oczywiście jeździł na
    mineralnym. Było w nim jakieś 2 kg różnego paskudztwa które się
    wytraciło z oleju, a więc ma się co rozszczelnić, tym bardziej gdy auto
    ma na pewno więcej przejechane niż te 50000 w Polonezie.

    A gdyby tak odwrócić pytanie - po co mi czysty silnik, bez nagarów,
    skoro w ciągu roku muszę się porządnie postarać aby przejechać więcej
    niż 5-6000 km?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: