-
11. Data: 2014-04-18 02:22:17
Temat: Re: Wymiana oleju
Od: "Ajgul" <p...@k...uz>
Użytkownik "Trybun" <I...@j...com> napisał w wiadomości
news:534fbbb8$0$2357$65785112@news.neostrada.pl...
> Mam pytanie do fachowców w tej dziedzinie. Problem wygląda następująco -
> jest do wymiany olej w dziewięcioletnim turbodieslu 1,5 CRDI i w 6cio
> letnim "zwykłym" silniku 1,6 benzynowym. Obydwa auta kupione w Niemczech i
> zupełnie nie wiadomo na jakim rodzaju ojeju jeździły do tej pory.
Nieważne ile mają lat, istotne jaki mają przebieg. Jakie mają zużycie oleju?
Jeżeli są mocno używane, to można im dać oczko grubszy olej, może 10W40? Na
pewno nie "zerówkę" - jest za rzadki i będą straty; będzie się palił, a
wtedy w nowszych autach system EGR zasyfi się oparami i zacznie szwankować,
itd, itp...
Ja mam taką regułę: do 120 tys przebiegu 0w30
120-200/220 tys km 5W30
powyżej: 10W30 lub 10W40.
Chyba, że jesteś 1 właścicielem i serwisowałeś, wtedy dodaj 50 tys. do
każdego.
Aygul
-
12. Data: 2014-04-18 11:51:47
Temat: Re: Wymiana oleju
Od: Trybun <I...@j...com>
W dniu 2014-04-17 17:23, Nathan pisze:
> W dniu 2014-04-17 14:35, Trybun pisze:
>
>> Chciałbym spróbować wymiany we własnym zakresie, mam kanał, a więc po co
>> tracić kasę na mechaników w tak błahej sprawie. Jedynym problemem jest
>> to żeby wiedzieć co trzeba wlać..
>
> Drugi problem - co zrobisz ze zużytym olejem?
Część w do wewnętrznego zabezpieczenia progów, to jeden z punktów za tym
aby samemu zrobić wymianę, pozostałość do utylizacji, zresztą do
czegokolwiek, co ten facet (który nawet płaci za większe ilości zużytego
oleju) z tym robi, to już przecie nie moja sprawa..
>
>
>>> Do benzyniaka chyba mogÄ spokojnie nalaÄ
>>>> mineralnego
>
> Czemu mu tak źle życzysz? Bo wiekowy? IMHO lej lżejszy 5wXX. Choćby z
> Orlenu.
> A do uturbionego dizla (w dodatku CR) na bank "syntetyk" 5w30/5w40 np.
> Total Quartz 9000 czy inny max expert ;)
Życzę mu jak najlepiej...;-) I nie o wiek tu chodzi ale o niewiadomą w
traktowaniu silnika przez poprzedniego właściciela, kto go tam wie czy
nie jeździł na mineralnym..? Ale ten "lżejszy" to polecasz syntetyk czy
mineralny?
Co do diesla faktycznie wydaje się że można lać syntetyk bez obawy,
chyba każdy odpowiedzialny serwisant by nie lał do niego oleju
mineralnego, jednak wielce podejrzana jest przezroczystość tego oleju w
silniku. Poprzedni właściciel na pewno coś na nim przejechał, ja
zrobiłem przez pół roku nieomal 3000 km a olej w przezroczystości
przypomina słabą herbatę..
>>
>> Niestety mam instrukcje obsługi tylko po niemiecku. Do turbodiesla
>> zalecany olej to - API CF-4 (oderhoher ACEA B4 oderholer), no i SAE od
>> 30 do 0W.
>> Do benzyniaka API SL (ILSAC GFIII ) SAE 5W-30, 10W-30. Nie więcej o
>> olejach nie ma w instrukcjach obsługi
>> Orietujesz się może czy to są oleje mineralne czy syntetyczne?
>
> Większość obecnie to syntetyki tylko z nazwy. Dokładnie to "wykonane
> w technologii syntetycznej"
No ale to chyba normalne - na tym przecie chyba polega ta technologia?
-
13. Data: 2014-04-18 11:52:50
Temat: Re: Wymiana oleju
Od: Trybun <I...@j...com>
W dniu 2014-04-17 17:28, cef pisze:
> W dniu 2014-04-17 14:35, Trybun pisze:
>
>> Niestety mam instrukcje obsługi tylko po niemiecku. Do turbodiesla
>> zalecany olej to - API CF-4 (oderhoher ACEA B4 oderholer), no i SAE od
>> 30 do 0W.
>> Do benzyniaka API SL (ILSAC GFIII ) SAE 5W-30, 10W-30. Nie więcej o
>> olejach nie ma w instrukcjach obsługi
>> Orietujesz się może czy to są oleje mineralne czy syntetyczne?
>
> Chyba nie tak trudno znaleźć odpowiednie polskie instrukcje,
> albo zadzwonić do warsztatu znając model.
> (gugiel podpowiada po oleju, że to jakiś chevrolet)
>
> Po symbolach lepkosci nie da się w sposób pewny okreslić
> typu oleju, ale skoro auto z 2001, to niby dlaczego miałby być minerał?
>
Bardzo trudno znaleźć, na dniach będę w Poznaniu, to może dostanę w
księgarni technicznej, bo w mniejszych miastach szybciej można by kupić
gwiazdkę z nieba niż instrukcję obsługi do tych aut. W necie tak samo
nie ma. Tak, benzyniak to Chevrolet.
Chodzi o to że nie wiadomo jakiego oleju używali poprzedni właściciele.
Jeżeli używali mineralnego a ja teraz wleję syntetyk to może się zrobić
szambo...
-
14. Data: 2014-04-18 11:53:20
Temat: Re: Wymiana oleju
Od: Trybun <I...@j...com>
W dniu 2014-04-17 15:12, Mirek Ptak pisze:
> Dnia 2014-04-17 14:36, *Trybun* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
> odpisać:
>>
>> Jest jeszcze jedna sprawa która może coś wyjaśniać - w dieslu ten obecny
>> olej jest prawie przezroczysty, natomiast w benzynie czarny jak smoła. W
>> obydwu autach poprzedni właściciele deklarowali że olej był niedawno
>> wymieniany.
>
> Chyba odwrotnie.
> W dieslu zwykle po przejechaniu niewielu kilometrów olej robi się
> czarny - w benzynowych dość długo może wyglądać jak świeży.
>
> Pozdrawiam - Mirek
Nie! jest dokładnie tak jak napisałem - w dieslu olej przeźroczysty a w
benzynowym - smoła..
-
15. Data: 2014-04-18 11:53:54
Temat: Re: Wymiana oleju
Od: Trybun <I...@j...com>
W dniu 2014-04-17 22:35, Mumin pisze:
> W dniu 2014-04-17 15:12, Mirek Ptak pisze:
>
>>
>> Chyba odwrotnie.
>> W dieslu zwykle po przejechaniu niewielu kilometrów olej robi się czarny
>> - w benzynowych dość długo może wyglądać jak świeży.
>>
>
> Niekoniecznie, w silnikach z wtryskiem bezpośrednim i w benzynach
> momentalnie olej robi się czarny.
>
>
A nie jest to za sprawą ojeju, słyszałem że syntetyk "wypłukuje"
wszystkie brudy z silnika?
-
16. Data: 2014-04-18 11:55:30
Temat: Re: Wymiana oleju
Od: Trybun <I...@j...com>
W dniu 2014-04-17 18:06, abn140 pisze:
>> Jest jeszcze jedna sprawa która może coś wyjaśniać - w dieslu ten obecny
>> olej jest prawie przezroczysty, natomiast w benzynie czarny jak smoła. W
>> obydwu autach poprzedni właściciele deklarowali że olej był niedawno
>> wymieniany.
> jak jest jak piszesz to w d jest swiezy olej, a w b. nie byl wymieniany
> jeszcze nigdy! skoro jest czarny jak smola.... :-)
> ale zakladam pomylke.
> co do oleju to syntetyk.
> zawsze.
> ja zalalem:
> golfa 2 td stan silnika smierc kliniczna przebieg chyba obrocony licznik
> kilka razy..., wymiana na syntetyk. splynelo wiadro smoly, znowu syntetyk.,
> oleju bral MNIEJ niz lotosa mineralny, kopcil mniej ale nadal. potem sie
> okazalo ze cos z turbo bylo. auto jezdzi do dzisiaj co mnie osobiscie dziwi.
> drugi przypadek co to niby sie nie powinno
> mb w124 2,5d, tyle ze to auto jest w tak dobrym stanie ze tu jest obojetne
> co sie wleje i bedzie git. Silnik jak byl suchy i ok tak jest nadal.
> wiec lej syntetyki i tyle. a jak cieknie z motoru - nie lepic tylko robic.
> tu klejenie mineralami nie pomoze, syntetyki tez nie....
>
>
Być może i w tym d. jest świeży olej, ale ja już przejechałem na nim
3000 km a on nawet trochę nie zmienił barwy, trzeba wziąć pod uwagę to
że auto nie jest nowe, a ma już nieomal 9 lat. Generalny remont silnika
też raczej nie był robiony, bo kto by robił coś takiego i sprzedawał
auto? W grę może wchodzić co najwyżej to że silnik był płukany, o ile w
ogóle takie rzeczy się robi.? Co do benzyniaka to faktycznie olej mógł
być dawno temu wymieniany, jednak poza kolorem nie mam co do niego
żadnych uwag. Lepkość na poziomie świeżego, kupionego w sklepie.
W d. silnik suchy, a w b. tylko lekkie pocenie spod pokrywy zaworów,
czyli syntetyk.. Dzięki za sugestię, jest tym cenniejsza bo praktykowałeś.
-
17. Data: 2014-04-18 11:56:34
Temat: Re: Wymiana oleju
Od: Trybun <I...@j...com>
W dniu 2014-04-18 02:22, Ajgul pisze:
>
> Użytkownik "Trybun" <I...@j...com> napisał w wiadomości
> news:534fbbb8$0$2357$65785112@news.neostrada.pl...
>> Mam pytanie do fachowców w tej dziedzinie. Problem wygląda
>> następująco - jest do wymiany olej w dziewięcioletnim turbodieslu 1,5
>> CRDI i w 6cio letnim "zwykłym" silniku 1,6 benzynowym. Obydwa auta
>> kupione w Niemczech i zupełnie nie wiadomo na jakim rodzaju ojeju
>> jeździły do tej pory.
>
> Nieważne ile mają lat, istotne jaki mają przebieg. Jakie mają zużycie
> oleju? Jeżeli są mocno używane, to można im dać oczko grubszy olej,
> może 10W40? Na pewno nie "zerówkę" - jest za rzadki i będą straty;
> będzie się palił, a wtedy w nowszych autach system EGR zasyfi się
> oparami i zacznie szwankować, itd, itp...
>
> Ja mam taką regułę: do 120 tys przebiegu 0w30
> 120-200/220 tys km 5W30
> powyżej: 10W30 lub 10W40.
>
> Chyba, że jesteś 1 właścicielem i serwisowałeś, wtedy dodaj 50 tys. do
> każdego.
> Aygul
>
>
Nie, auta są kupione od innych użytkowników. Z autentycznością
przebiegu, to trochę trudna sprawa, w ich przebieg na licznikach nie
chce mi się wierzyć - diesel - 140 tys z groszami, - benzyna 160 tys z
ogonkiem.. Diesel nie bierze ani grama oleju, natomiast benzyna gdzieś
tak na 1000 km trzeba by dolać 100gr. Może to jednak być spowodowane
lekkim wyciekiem z pod pokrywy zaworów.
Grubszy, ale jaki to ma być - syntetyk czy minerał?
-
18. Data: 2014-04-18 12:04:31
Temat: Re: Wymiana oleju
Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>
W dniu piątek, 18 kwietnia 2014 11:52:50 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:
> W dniu 2014-04-17 17:28, cef pisze:
>
> > W dniu 2014-04-17 14:35, Trybun pisze:
>
> >
>
> >> Niestety mam instrukcje obsługi tylko po niemiecku. Do turbodiesla
>
> >> zalecany olej to - API CF-4 (oderhoher ACEA B4 oderholer), no i SAE od
>
> >> 30 do 0W.
>
> >> Do benzyniaka API SL (ILSAC GFIII ) SAE 5W-30, 10W-30. Nie więcej o
>
> >> olejach nie ma w instrukcjach obsługi
>
> >> Orietujesz się może czy to są oleje mineralne czy syntetyczne?
>
> >
>
> > Chyba nie tak trudno znaleźć odpowiednie polskie instrukcje,
>
> > albo zadzwonić do warsztatu znając model.
>
> > (gugiel podpowiada po oleju, że to jakiś chevrolet)
>
> >
>
> > Po symbolach lepkosci nie da się w sposób pewny okreslić
>
> > typu oleju, ale skoro auto z 2001, to niby dlaczego miałby być minerał?
>
> >
>
>
>
> Bardzo trudno znaleźć, na dniach będę w Poznaniu, to może dostanę w
>
> księgarni technicznej, bo w mniejszych miastach szybciej można by kupić
>
> gwiazdkę z nieba niż instrukcję obsługi do tych aut. W necie tak samo
>
> nie ma. Tak, benzyniak to Chevrolet.
>
> Chodzi o to że nie wiadomo jakiego oleju używali poprzedni właściciele.
>
> Jeżeli używali mineralnego a ja teraz wleję syntetyk to może się zrobić
>
> szambo...
To sa jakies urban legends - wlej taki olej, jaki jest przewidziany przez producenta
silnika. Zawsze warto lac oleje syntetyczne, bo maja o wiele lepsze wlasciwosci
smarne, a do tego zazwyczaj maja lepsze dodatki niz tanie oleje mineralne.
Jaki to chevrolet, ze nie mozesz w sieci znalezc informacji o oleju?
pablo
-
19. Data: 2014-04-18 12:04:51
Temat: Re: Wymiana oleju
Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>
> Chodzi o to że nie wiadomo jakiego oleju używali poprzedni właściciele.
> Jeżeli używali mineralnego a ja teraz wleję syntetyk to może się zrobić
> szambo...
Bez jaj.
To nie płyn hamulcowy, że musisz zalać odpowiedni pod rygorem rozpuszczenia
uszczelek.
A co do przezroczystości przepracowanych olejów silnikowych, to są dwie
szkoły.
Jednak z nich mówi, że czarny przepracowany olej silnikowy to zły znak,
świadczący o tym, że silnik jest w nie najlepszej kondycji.
Druga szkoła twierdzi coś zupełnie odwrotnego, że czarny przepracowany olej
silnikowy ma doskonałe właściwości myjące i stąd jego czarna barwa...
Ogólnie skłaniam się ku zdaniu, że ma być syntetyk 5W-40 - reszta to
marketing.
Pozdrawiam.
WOJO
-
20. Data: 2014-04-18 12:12:02
Temat: Re: Wymiana oleju
Od: WS <L...@c...pl>
W dniu piątek, 18 kwietnia 2014 11:51:47 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:
> > Większość obecnie to syntetyki tylko z nazwy. Dokładnie to "wykonane
> > w technologii syntetycznej"
>
> No ale to chyba normalne - na tym przecie chyba polega ta technologia?
e... jesli marchewka moze byc owocem, slimak ryba (ladowa) to okazalo sie, ze olej
syntetyczny nie musi miec bazy syntetycznej, np. olej mineralny hydrokrakowany moze
sie nazywac full synt.
WS