eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWymiana olejuRe: Wymiana oleju
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!feed.new
    s.qwest.net!mpls-nntp-02.inet.qwest.net!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.
    com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostr
    ada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Fri, 18 Apr 2014 11:51:47 +0200
    From: Trybun <I...@j...com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.4.0
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wymiana oleju
    References: <534fbbb8$0$2357$65785112@news.neostrada.pl>
    <534fc028$0$2153$65785112@news.neostrada.pl>
    <534fca65$0$2140$65785112@news.neostrada.pl>
    <liorli$ol2$1@node1.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <liorli$ol2$1@node1.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 48
    Message-ID: <5350f5b1$0$2153$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: user-31-175-127-68.play-internet.pl
    X-Trace: 1397814706 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2153 31.175.127.68:1207
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2530569
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-04-17 17:23, Nathan pisze:
    > W dniu 2014-04-17 14:35, Trybun pisze:
    >
    >> Chciałbym spróbować wymiany we własnym zakresie, mam kanał, a więc po co
    >> tracić kasę na mechaników w tak błahej sprawie. Jedynym problemem jest
    >> to żeby wiedzieć co trzeba wlać..
    >
    > Drugi problem - co zrobisz ze zużytym olejem?

    Część w do wewnętrznego zabezpieczenia progów, to jeden z punktów za tym
    aby samemu zrobić wymianę, pozostałość do utylizacji, zresztą do
    czegokolwiek, co ten facet (który nawet płaci za większe ilości zużytego
    oleju) z tym robi, to już przecie nie moja sprawa..

    >
    >
    >>> Do benzyniaka chyba mogę spokojnie nalać
    >>>> mineralnego
    >
    > Czemu mu tak źle życzysz? Bo wiekowy? IMHO lej lżejszy 5wXX. Choćby z
    > Orlenu.
    > A do uturbionego dizla (w dodatku CR) na bank "syntetyk" 5w30/5w40 np.
    > Total Quartz 9000 czy inny max expert ;)

    Życzę mu jak najlepiej...;-) I nie o wiek tu chodzi ale o niewiadomą w
    traktowaniu silnika przez poprzedniego właściciela, kto go tam wie czy
    nie jeździł na mineralnym..? Ale ten "lżejszy" to polecasz syntetyk czy
    mineralny?

    Co do diesla faktycznie wydaje się że można lać syntetyk bez obawy,
    chyba każdy odpowiedzialny serwisant by nie lał do niego oleju
    mineralnego, jednak wielce podejrzana jest przezroczystość tego oleju w
    silniku. Poprzedni właściciel na pewno coś na nim przejechał, ja
    zrobiłem przez pół roku nieomal 3000 km a olej w przezroczystości
    przypomina słabą herbatę..

    >>
    >> Niestety mam instrukcje obsługi tylko po niemiecku. Do turbodiesla
    >> zalecany olej to - API CF-4 (oderhoher ACEA B4 oderholer), no i SAE od
    >> 30 do 0W.
    >> Do benzyniaka API SL (ILSAC GFIII ) SAE 5W-30, 10W-30. Nie więcej o
    >> olejach nie ma w instrukcjach obsługi
    >> Orietujesz się może czy to są oleje mineralne czy syntetyczne?
    >
    > Większość obecnie to syntetyki tylko z nazwy. Dokładnie to "wykonane
    > w technologii syntetycznej"

    No ale to chyba normalne - na tym przecie chyba polega ta technologia?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: