  • 11. Data: 2009-11-17 14:46:04
    Temat: Re: Wymiana mostka Gretza
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

    > Raczej nie, zresztą zobacz sam (mostek zaznaczyłem na czerwono):
    >
    > http://cid-
    0e0768e356241c74.skydrive.live.com/self.aspx/pl.misc
    .elektronika/DSCN3218.JPG
    > http://cid-
    0e0768e356241c74.skydrive.live.com/self.aspx/pl.misc
    .elektronika/DSCN3219.JPG

    Miejsca tam masz wystarczajaco duzo aby po demontazu mostka wstawic tam 4
    grube, 5 A diody, pionowo.
    Ale jak sie znam na medycynie, powodem przebicia tego mostka moglo byc
    padniecia innego elementu za nim, co bylo powodem uszkodzenia mostka. I ja bym
    to wczesniej sprawdzil; byc moze naprawa bedzie nieoplacalna. Trzeba zalozyc
    opcje, ze wymienisz mostek i on znowu sie spali...
    Pzdr.
    Pzdr.

  • 12. Data: 2009-11-17 15:43:59
    Od: Gusioo <f...@g...com>

    On 17 Lis, 15:46, "Tornad" <t...@o...net> wrote:

    > Trzeba zalozyc
    > opcje, ze wymienisz mostek i on znowu sie spali...
    > Pzdr.

    Wymieniłem mostek na 1A, 1000V (tylko takie mieli od ręki). Zasilacz
    działa, choć jeszcze go nie podłączyłem do multipleksera z kamerami,
    gdzie zwykł był pracować. Przypadkowo zrobiłem zwarcie na wyjściu i
    zasilacz przeżył.

    Teraz tylko modlić się do elektronicznego Boga, żeby zażarło z
    multiplekserem

    --
    http://gusioo.blogspot.com/

  • 13. Data: 2009-11-17 20:33:36
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Gusioo" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    x.googlegroups.com...

    >Pytanie: czy mogę zastąpić mostek 1.5A mostkiem 1A?
    >Zasilacz ma maksymalny prąd 5000mA i 5V na wyjściu.

    Dawno tego nie projektowałęm, ale 5000 nawet przez cztery to jest ponad 1A

    Feromon

  • 14. Data: 2009-11-17 21:43:09
    Od: Wmak <w...@g...pl>

    On 17 Lis, 21:33, "Feromon" <f...@w...pl> wrote:

    > Dawno tego nie projektowałęm, ale 5000 nawet przez cztery to jest ponad 1A
    >
    > Feromon

    Szkoda, że taki zdolny projektant nie potrafi zrozumieć prostego
    opisu....
    To jest impulsowy zasilacz (przetwornica) dający na wyjściu 5A przy
    napięciu 5V - razem 25W.
    Dla uproszczenia potraktuj to jak transformator 230/5V, przy marnej
    sprawności 70% byłoby to ze 35W.
    Po pierwotnej stronie (230V) popłynie średni prąd rzędu 0.15A.
    Gdyby zasilacz mógł pracować od 100V w sieci to pobierałby 0.35A.
    Konstruktor dał mostek 1.5A, więc z solidnym zapasem dla średniego
    prądu.
    Ważniejsza dla niezawodności jest impulsowa wytrzymałość diod -
    ładowanie kondensatora za mostkiem w momencie włączenia do sieci

  • 15. Data: 2009-11-17 23:41:08
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > zasilacz przeżył.
    >
    > Teraz tylko modlić się do elektronicznego Boga, żeby zażarło z

    No coz czasem piorun strzeli; jak raz u mnie walnal w odlegosci kilometra w
    slup czy drzewo to wiekszosc urzadzen w promieniu mili wyj..bal. U mnie dwa
    telewizory, kompa i cos tam jeszcze, telefonow nie liczac.
    Pzdr.

  • 16. Data: 2009-11-18 07:40:27
    Od: Gusioo <f...@g...com>

    On 18 Lis, 00:41, "Tornad" <t...@o...net> wrote:

> [...]
    > slup czy drzewo to wiekszosc urzadzen w promieniu mili wyj..bal. U mnie dwa
    > telewizory, kompa i cos tam jeszcze, telefonow nie liczac.

    Zasilacz też jest ofiarą burzy ;)

    Pozdrawiam,
    Jacek.

    --
    http://gusioo.blogspot.com/

  • 17. Data: 2009-11-18 16:32:26
    Od: Gusioo <f...@g...com>

    Niestety, zasilacz podłączony do multipleksera nie wytrzymał -- po
    kilkunastu minutach ponownie się spalił.

    Trzeba pokombinować z diodami lub zasialczem komputerowym.

    --
    http://gusioo.blogspot.com

  • 18. Data: 2009-11-18 18:47:07
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 18 Nov 2009 08:32:26 -0800 (PST), Gusioo napisał(a):

    > Niestety, zasilacz podłączony do multipleksera nie wytrzymał -- po
    > kilkunastu minutach ponownie się spalił.

    Coś w tym multiplekserze nie trybi jak trzeba.
    --
    Jacek

  • 19. Data: 2009-11-19 07:45:58
    Od: Gusioo <f...@g...com>

    On 18 Lis, 19:47, Jacek Maciejewski <j...@o...pl> wrote:

    > Coś w tym multiplekserze nie trybi jak trzeba.

    Nie wiem, ale dziś sprawdzę z nowym zasilaczem -- na TME znalazłem
    gotowca 5V, 5A tylko kabel muszę przelutować -- jak i ten padnie to
    będę szukał kogoś lepszego ode mnie ;-)

    Pozdrawiam,
    Jacek.

    --
    http://gusioo.blogspot.com

  • 20. Data: 2009-11-19 11:03:38
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Wmak" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

    >Szkoda, że taki zdolny projektant nie potrafi zrozumieć prostego opisu....

    No bo ja 30 lat temu projektowałem i to nie były impulsowe. :)))
    Pewnie ten duży prąd diod mnie zmylil...

    Feromon