  • 1. Data: 2009-11-17 08:38:16
    Temat: Wymiana mostka Gretza
    Od: Gusioo <f...@g...com>

    Witam,

    Padł mi zasilacz impulsowy. Po sprawdzeniu, co dokładnie podało
    doszedłem do wniosku, że oprócz bezpiecznika, mam zwarcie na mostku
    Gretza, pomiędzy wejściem zmiennym, a wyjściem +. Oznaczenie mostka
    to: DF1506M 350

    Według noty mostek ma prąd 1.5A i napięcie 420V jednak nigdzie, nawet
    w TME, nie mogę znaleźć mostka 1.5A w obudowie DIL, a innego tam nie
    zmieszczę - mostek znajduje przy krawędzi płytki, a "z góry" dochodzi
    druga płytka ustawiona pod kątem 90 stopni.

    Pytanie: czy mogę zastąpić mostek 1.5A mostkiem 1A?

    Zasilacz ma maksymalny prąd 5000mA i 5V na wyjściu.

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Pozdrawiam,
    Jacek.

    --
    http://gusioo.blogspot.com

  • 2. Data: 2009-11-17 09:34:59
    Temat: Re: Wymiana mostka Gretza
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Tue, 17 Nov 2009 00:38:16 -0800 (PST), Gusioo napisał(a):

    > Pytanie: czy mogę zastąpić mostek 1.5A mostkiem 1A?
    >
    > Zasilacz ma maksymalny prąd 5000mA i 5V na wyjściu.

    IMO możesz.
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2009-11-17 09:40:10
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>

    > IMO możesz.

    Ja ewentualnie bał bym się impulsu ładowania kondensatora za mostkiem
    podczas podłączania zasilacza do sieci. Wtedy diody mogą się "przekręcic" ;)

    Gejzero.

  • 4. Data: 2009-11-17 09:56:48
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Gusioo schrieb:
> [...]
    > zmieszczę - mostek znajduje przy krawędzi płytki, a "z góry" dochodzi
    > druga płytka ustawiona pod kątem 90 stopni.
    Jest tego trochę, np. DBL155-DBL159, ale gdzie je dostać w ilościach
    mało, to nie wiem.

    > Pytanie: czy mogę zastąpić mostek 1.5A mostkiem 1A?

    Lepiej nie. A upchniesz tam 4x1N4007?

    Waldek

  • 5. Data: 2009-11-17 10:00:12
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-11-17 10:56:48 +0100, Waldemar Krzok
    <w...@z...fu-berlin.de> said:

    > Lepiej nie. A upchniesz tam 4x1N4007?

    1N4007 jest właśnie 1.0A

    --
    DJ

  • 6. Data: 2009-11-17 10:06:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Tue, 17 Nov 2009 10:56:48 +0100, Waldemar Krzok napisał(a):

    > Lepiej nie. A upchniesz tam 4x1N4007?

    Przecież one mają prąd 1A :)
    --
    Jacek

  • 7. Data: 2009-11-17 10:08:29
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-11-17 11:00:12 +0100, DJ <j...@p...onet.pl> said:

    > 1N4007 jest właśnie 1.0A

    Choć zasadniczo w mostku przewodzi przez połowę czasu....
    Właśnie - jak to jest z mostkami? Czy max. prąd jest podawany dla pracy
    na AC? Bo ja czasem stosuję mostek jako foolproof umożliwiający
    podłączenie dowolnej polaryzacji zasilania DC. Powinienem liczyć Imax*2
    ?

    --
    DJ

  • 8. Data: 2009-11-17 10:24:45
    Od: Gusioo <f...@g...com>

    On 17 Lis, 10:56, Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> wrote:

    > Lepiej nie. A upchniesz tam 4x1N4007?
    >
    > Waldek

    Raczej nie, zresztą zobacz sam (mostek zaznaczyłem na czerwono):

    http://cid-0e0768e356241c74.skydrive.live.com/self.a
    spx/pl.misc.elektronika/DSCN3218.JPG
    http://cid-0e0768e356241c74.skydrive.live.com/self.a
    spx/pl.misc.elektronika/DSCN3219.JPG

  • 9. Data: 2009-11-17 11:09:49
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Jacek Maciejewski schrieb:

    > Przecież one mają prąd 1A :)

    Ale mostek z nich złożony 1.4A

    Waldek

  • 10. Data: 2009-11-17 13:59:07
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Gusioo"

    Raczej nie, zresztą zobacz sam (mostek zaznaczyłem na czerwono):

    Wyprowadzić na drutach.

    Robert