  • Data: 2009-02-23 20:42:38
    Temat: Re: Wymiana dysku twardego
    Od: "Maveric" <n...@a...ble.com> szukaj wiadomości tego autora

    Komunikat S.M.A.R.T. to jeszcze nie tragedia. Wystarczy w biosie wyłączyć
    opcje skanwania dysków przy starcie i system chodzi. S.M.A.R.T. ma
    ZASYGNALIZOWAĆ, że dysk zaczyna się zużywać, albozaczyna się z nm dziac coś
    niedobrego. Ja mam dwa dyski na których wlączał sie S.M.A.R.T. i z wylączoną
    opcją w biosie chodzą już drugi rok. Jeśli chodzi o narzędzia do kopiowania
    najlepiej GHOST. Podzial na partycje - Partition Magic. Gdybyś chciał się
    pobawić w Ontrack możesz spróbowac ściągnąć z sieci Spin Rite, albo Ultimate
    Boot. Służą do naprawiania fizycznie uszkodzonych dyskow. Miałem jeden taki,
    z którym po roku siadła poiwerzchnia. Wk...iłem się bo raptem kilka dni po
    gwarancji. Podzielłem na partycje. Tak ch.ja orałem, tak mieliłem różnymi
    softami, że w końcu udało mi się zlokalizować oddzielony obszar. Oddzieliłem
    go i z 200 GB nadal chodzi ok 100-120 GB, aczkolwiek zabawa ze Spin Ritem
    może być dość czasochłonna. Dobra gdy masz uszkodzona niewielką część
    powierzchni (albo pojedyńcze sektory). Gdy wiecej niż 20% to lepiej olać
    przedsięwzięcie i kupić nowy dysk. Tak czy owak. W dwóch serwisach mi
    powiedzieli że dysk jest do wyrzucenia. A ja nadal na nim hulam (jako backup
    na filmy). Tyle że 200 mam trochę ponad 100 GB i w razie czego zapasowy dysk
    na Linuxa.

    Pozdrawiam, M.

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    p.googlegroups.com...
    Cześć.
    Podczas startu komputera (stacjonarny) wyswietla mi sie komunikat
    S.M.A.R.T. że dysk jest uszkodzony i muszę go wymienić.

    Preosze powiedzcie mi jakim programem mogę przejopiować całą
    zawartośc
    dysku na inny tak abym nie musiał instalować wszystkiego od poczatku,
    tylko przegrać dysk tak jak jest obecnie na nowy.
    czy mogę mieć ten nowy o większej pojemności, oraz więcej partycji?