  • 51. Data: 2010-03-01 22:08:51
    Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
    Od: "RUN" <m...@p...onet.pl>

    > Wymiana filtra PP, a nie czynnika oczywiście. A boście mnie zmylili :-)

    ciezko wymienic filtr bez usuniecia czynnika z ukl

    MAciej

  • 52. Data: 2010-03-01 22:10:17
    Od: "RUN" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dp5oo594jvcbldqoefhj9iujkmfo73ev82@4ax.com...

    > No tak, ale wybierasz sie na urlop do Hiszpanii, i chcialbys miec
    > pewnosc ze za Zgorzelcem sprzęgło sie nie skonczy, i co wtedy ? :-)

    na urlop do hiszpanii biore portfel pelen kasy

    MAciej

  • 53. Data: 2010-03-01 22:11:04
    Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzšcego w klimatyzacji
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Skoro system jest szczelny i nie ma skad pobrac wilgoci ...
    > to po co ta puszka ? :-)
    > Pewnie ja jednak trzeba co pare lat wymienic :-)

    Ta puszka jest tam po to, aby usunąć pozostałości wilgoci w oleju,
    w samych rurkach po montażu lub po naprawie.
    Jeśli miałbym zgadywać to pewnie warto go wymienić po 20 latach.
    Ale jak mi przedstawisz zalecenie hondy, toyoty czy forda o tym
    jak to zalecają wymianę tego co parę lat to zmienię zdanie

    > Hm, skoro robia maszynki ktore to robia .. myslisz ze spisek
    > prodcentow ?

    Te maszynki są NIEZBĘDNE do odzyskiwania freonu przed
    naprawą wymagającą rozebrania systemu i do ładowania
    freonem po naprawie. Nie są przeznaczone do rutynowych
    wymian freonu bo takich rutynowych wymian się nie robi.

    > A tak w ogole to sie doczytalem paru rzeczy:
    > -puszki R134a nie mozna kupic w Wisconsin,
    > a wkrotce chyba bedzie zakaz i w Kaliforni.

    Ja mieszkam w Illinois :-P

    > -za rok w EU R134a przestanie byc uzywany.

    I co będzie używane zamiast niego?

    Gdzie o tym czytasz? Podasz link?

    > I cos mi sie wydaje ze przy okazji zmienia koncowki, zeby sie nie dalo
    > pomylic :-)

    A z pewnością... Ale co to zmienia ?

  • 54. Data: 2010-03-01 22:12:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RUN" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > przez nieszczelnosci po stronie ssania w ktorym cisnienie jest ponizej
    > cisnienia atmosferycznego

    Ciśnienie poniżej atmosferycznego wystąpi w klimie tylko wtedy
    gdy masz bardzo mało freonu w systemie i cały mieści się po
    stronie wysokiego ciśnienia. W prawidłowo działającej klimie
    nie ma tam podciśnienia po żadnej stronie sprężarki.

  • 55. Data: 2010-03-01 22:13:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > nikt nie przyjeszdza do serwisu gdy z klima jest wszystko oka
    > a powinien

    No jasne że powinien... :-)
    Do gumiarza też powinien przyjeżdzać na "przegląd" ogumienia
    i sprawdzenie ciśnienia w oponach - i za to słono zapłacić, oczywiście :-)

  • 56. Data: 2010-03-01 22:17:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > zwykle w ukl chlodniczyj jest filtr osuszajacy

    Zgadza się. Nazywa się to "receiver-dryer".
    Zwykle jest to osobna puszka, czasem jest zintegrowany ze sprężarką.

    > w wiekszosci przypadkow serwis wcale ukl nie osusza !!!
    > jedynie robia proznie aby byc pewnym ze w ukadzie bedzie
    > odpowiednia ilosc gazu

    Zrobienie próżni efektywnie osusza układ.

    > osuszyc uklad mozna przedmuchujac go azotem ktory wiaze wode z ukladu

    Od kiedy to azot wiąże wodę? Co masz na myśli konkretnie?
    Po uzyskaniu wysokiej próżni w układzie klimy NIE MA JUŻ
    potrzeby ładować jej azotem, nawet gdyby był bardzo suchy...
    Azotu używa się jako taniego sposobu sprawdzenia szczelności
    systemu pod ciśnieniem, nie do osuszania wnętrza...
    Osuszenie uzyskuje się przez użycie pompy próżniowej
    i odpompowanie gazowej zawartości włącznie z parą wodną
    do osiągnięcia próżni poniżej 500 mikronów.

  • 57. Data: 2010-03-01 22:19:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ALGI" <a...@N...o2.pl> wrote in message

    > + separacja oleju + nowy olej do smarowania sprężarki...

    A w jaki sposób planujesz usunięcie oleju z układu klimatyzacji?
    Przecież olej nie będzie się gromadził tylko w sprężarce bo
    w gorącym chłodziwie jest on skutecznie wymieszany a więc
    będzie rozprowadzony po wszystkich zakamarkach układu klimy...
    Samo podciśnieniowe odessanie czynnika chłodzącego spowoduje
    pozostawienie dużej ilości oleju w układzie klimatyzacji.
    Waląc potem tyle oleju ile producent zaleca do pustego systemu
    skutecznie przeładowujesz system olejem.

  • 58. Data: 2010-03-01 22:20:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > zwykle cena ma sie nijak do ilosci zuzytego/dopuszczonego
    > czynnika chlodzacego

    No pytam się właśnie ile taka usługa kosztuje w Polsce - wiesz?

  • 59. Data: 2010-03-01 22:21:56
    Od: "RUN" <m...@p...onet.pl>

    > ciezko wymienic filtr bez usuniecia czynnika z ukl
    >
    > MAciej

    oczywiscie chodzilo mi o filtr usuwajacy wode z ukl a nie przeciwpylkowy

    MAciej

  • 60. Data: 2010-03-01 22:22:45
    Od: "RUN" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > stronie wysokiego ciśnienia. W prawidłowo działającej klimie
    > nie ma tam podciśnienia po żadnej stronie sprężarki.

    jakie masz cisnienie po stronie ssania przy pracujacej klimie ?

    MAciej